2021-03-20, 09:48
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Du skriver bättre än mig, exakt det jag menar.

Är ingen bra skribent.

Men tror han fått varningar innan och fup gav dem ammonition bli av med honom. Vips försvann 45 k cirkus i månaden.
Har SD fått sparken?
Citera
2021-03-20, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det här med lägenheter/visningslägenheter som SD hade tillgång till är lite lattjo, och helt i SD:s linje:
Under rättegången berättar han att han ”tagit del av” att LW sagt att han hade tillgång till sådana, och att de skulle kunnat träffas där i smyg. Men nej, det stämmer inte alls det, det har han aldrig haft. Men jo, han ser att sådana uppgifter förekommer.

Strax därpå (när det hunnit sjunka in att LW än en gång farit med osanning) berättar han att, jo för all del så har han sagt till henne att han hade tillgång till sådana lägenheter.

Då har man (kanske) glömt att han först förnekat det, för då hade man som lyssnare fullt fokus på att fundera på varför LW ljög.

Vilket hon alltså inte gjorde, hon upprepade SD:s lögn, i tro att det var sant.

Så arbetar SD.

För min del får du gärna fortsätta ”tjata” om händelserna dagen efter mordet.
Tills allt är utrett måste man få lov att vända och vrida på varje liten oklarhet.

Nu är tydligen lagen sådan att det misstänkte ska få tillgång till FUP, och efter det kunna ändra sin historia.

Jag tycker att ska den åtalade få tillgång till FUP så borde även de som ska ta beslut få läsa vad som framkommit under tids gång.
Inte lätt för en åklagare att få fram allt som framkommit när utredningen är så gigantisk som i detta fall. Man kan bara hoppas att lagen ändras i framtiden.
Citera
2021-03-20, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Har SD fått sparken?
Vi spekulerar om det eftersom hans deklaration visar stort inkomstbortfalll.
Citera
2021-03-20, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Han kan alltid snacka bort inkomstbortfall pga corona

Kanske, men det och häktningg förklarar inte detta.

Nå, fakta kommer fram förr eller senare. Kanske finns någon ytterligare logisk förklaring. Är ju inte perfekt, även jag har brister om än ytterst få.

Alla som har info om detta är välkommen pma.
Citera
2021-03-20, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu är tydligen lagen sådan att det misstänkte ska få tillgång till FUP, och efter det kunna ändra sin historia.

Jag tycker att ska den åtalade få tillgång till FUP så borde även de som ska ta beslut få läsa vad som framkommit under tids gång.
Inte lätt för en åklagare att få fram allt som framkommit när utredningen är så gigantisk som i detta fall. Man kan bara hoppas att lagen ändras i framtiden.
Självklart så ska den åtalade få läsa FUP.

Hur ändrar den åtalade sin historia om 10 vittnen ser den åtalade ränna kniven i BO (exempel)
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2021-03-20 kl. 09:58.
Citera
2021-03-20, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi spekulerar om det eftersom hans deklaration visar stort inkomstbortfalll.
Aha ok då vet jag.
Jag e lite offside (eller ännu mer) efter min "semester"
Citera
2021-03-20, 09:58
Medlem
Citat:

Hur ändrar den åtalade sin historia om 10 vittnen ser den åtalade ränna kniven i BO

?
Citera
2021-03-20, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
?
Den åtalade får ändra sin historia hur mycket den vill.Om åklagaren gör sitt jobb så hjälper inga undanflykter alls.

Den åtalade ska alltid få läsa FUP
Citera
2021-03-20, 10:02
Medlem
Citat:
Har SD fått sparken?

Sannolikt arbetar han inte åt sin gamla arbetsgivare.

Om han fått sparken eller fått ett erbjudande han inte kunde, säga nej till vet jag inte.
Citera
2021-03-20, 10:02
Medlem
Citat:

Hur ändrar den åtalade sin historia om 10 vittnen ser den åtalade ränna kniven i BO (exempel)
Ögonvittnen är nåt annat - men även där ska det bevisas. T o m erkännande måste bevisas. Man ska inte kunna bli dömd enbart på erkännande. Det måste finnas stödbevisning både på sånt och ögonvittnen.
Citera
2021-03-20, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ögonvittnen är nåt annat - men även där ska det bevisas. T o m erkännande måste bevisas. Man ska inte kunna bli dömd enbart på erkännande. Det måste finnas stödbevisning både på sånt och ögonvittnen.
Ja men det blir svårare för MGM att ändra sin historia oavsett om den läst FUP
Citera
2021-03-20, 10:13
Medlem
Citat:
Ja men det blir svårare för MGM att ändra sin historia oavsett om den läst FUP
Absolut. Och alla medel verkar vara tillåtna för mördare att gå fria från rättmätigt straff. Låt oss hoppas det inte sker vad gäller SD. Hans trovärdighet är noll. Men det är tyvärr av underordnad betydelse i ett sånt här mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in