2021-03-19, 16:38
Medlem
K.Blomkvists avatar
Nu har vi så många "experter" här inne så jag känner totalt korkad ibland.
Visst, jag är en total amatör.
Min teorier om MastBumping är sågad sedan tag sedan.
Tack för att ni sågade det. Jag behövde det.

Men jag har ju tittat och läst vad vittnen säger.

Maskinen snurrade runt, den hovrade.
Hur snurrade den runt? Runt sin egen axel?
Man hörde konstiga ljud innan den kraschade.

Så min nya teori är som följer. Rätta mig om jag har fel, jag har ofta totalt fel förstås.

Kan det vara så att stjärtrotorn hängde sig, kanske flög iväg.
Piloten försökte kompensera förlusten genom att snurra runt motsols eller vice versa för att hitta ett ställe att land på säkert?

Som sagt, amatör teori.

Ha en bra dag grabbar...
Citera
2021-03-19, 16:42
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Nu har vi så många "experter" här inne så jag känner totalt korkad ibland.
Visst, jag är en total amatör.
Min teorier om MastBumping är sågad sedan tag sedan.
Tack för att ni sågade det. Jag behövde det.

Men jag har ju tittat och läst vad vittnen säger.

Maskinen snurrade runt, den hovrade.
Hur snurrade den runt? Runt sin egen axel?
Man hörde konstiga ljud innan den kraschade.

Så min nya teori är som följer. Rätta mig om jag har fel, jag har ofta totalt fel förstås.

Kan det vara så att stjärtrotorn hängde sig, kanske flög iväg.
Piloten försökte kompensera förlusten genom att snurra runt motsols eller vice versa för att hitta ett ställe att land på säkert?

Som sagt, amatör teori.

Ha en bra dag grabbar...
Du kan inte kompensera dig förbi förlust av tail rotor, då är det maskinen som bestämmer, inte piloten
Citera
2021-03-19, 17:52
Medlem
Teori1 :Tittar man på huvudbladen är de inte skadade på ett sätt som de brukar vara.

Slutsats: Huvudpropellern har inte snurrat, eller i vart fall inte som vanligt.

Teori 2: skador på ena sidan av stjärtbommen, hela stjärten saknas. Bomen ser ut att ha slagit i saker åt sidan.