2021-03-19, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Arbetsbrist pga corona-pandemin?

För stor skillnad för det, vi pratar fyrtio procent och mer i minskad tjänsteinkomst. Pernitering ger mer i fickan.
Citera
2021-03-19, 22:12
Medlem
Citat:
SD verkar ser dock inte ut att missbruka. Det var mer en lös fundering ... Jag har noll koll om droger.

Missbruka kan ske på olika sätt och ta, tung medicin utan behov regelbundet är ett missbruk. Sedan behöver inte alla, se ut som kenta och stoffe i de kallar oss mods.

Missbruk av läkemedel är otroligt vanligt, sker i alla samhällsklasser.
Citera
2021-03-19, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har de drogscreenat SD och HD?

Det har de säkert gjort. Men om SD då hade Tramadol i kroppen så såg de väl inget konstigt med det. Han stod ju på den medicineringen.

HD stod också på medicinering men om hon också tog Tramadol för att bli lullig, det vet jag inte. Vore det så att de delade ljuvt och lätt - då räckte inte medicinen och ev köpte SD en del svart.
Men det ska jag låta vara osagt.

En abstinens på Tramadol lär vara överjävlig.
Citera
2021-03-19, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Frågan är ju bara varför slänga in den där på natten eller senare om den behövdes när de skulle resa bort nåt dygn senare? Grannarna akulle hjälpa till att vattna osv där i ”hettan”.

Den kan ha legat där över vintern. Och att den nu skulle användas igen för första gången då i Maj.
Citera
2021-03-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
För stor skillnad för det, vi pratar fyrtio procent och mer i minskad tjänsteinkomst. Pernitering ger mer i fickan.

Ekonomisk stress. Plus HR som väntar. Det går inte bra just nu för SD.
Citera
2021-03-19, 22:26
Medlem
Citat:
Missbruka kan ske på olika sätt och ta, tung medicin utan behov regelbundet är ett missbruk. Sedan behöver inte alla, se ut som kenta och stoffe i de kallar oss mods.

Missbruk av läkemedel är otroligt vanligt, sker i alla samhällsklasser.

Det vet jag.
Citera
2021-03-19, 22:26
Medlem
Citat:
Han satt häktad de första 4 mån 2020 utan inkomst. Kan det vara en förklaring?
Citera
2021-03-19, 22:31
Medlem
Citat:
Exakt, PS i sin inkompetens missar massor i början. Det kan ej kompenseras av förhör. Han är borta från polisen vilket är bra, fler borde följa efter från Örebro polisen.
Tror du missförstod, PS var den som var påväg att knäcka SD, men det handlade mer om svågerpolitik att han gick
Citera
2021-03-19, 22:32
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Kan det bero på att han suttit häktad?
Citera
2021-03-19, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han satt häktad de första 4 mån 2020 utan inkomst. Kan det vara en förklaring?

Nja, skulle jag säga. Det är så stort bortfall, kan bidra men inte förklara hela bortfallet.

Ofta försvinner en del vid häktning. Hur länge satt han häktad under 2019? Det året såg likvärdig ut med tidigare år.
Citera
2021-03-19, 22:35
Medlem
Citat:
SD verkar ser dock inte ut att missbruka. Det var mer en lös fundering ... Jag har noll koll om droger.
Hans beteende är galet, speedad, manisk, men framförallt så verkar han inte sova, förutom på golvet, den där sjukt stressiga natten då Lena dog
Citera
2021-03-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Tror du missförstod, PS var den som var påväg att knäcka SD, men det handlade mer om svågerpolitik att han gick

I inledande förhör, ja. Utredningen som sådan sköttes uruselt. Liksom sedermera överlämningen till de som skulle överta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in