Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Frågan är ju bara varför slänga in den där på natten eller senare om den behövdes när de skulle resa bort nåt dygn senare? Grannarna akulle hjälpa till att vattna osv där i ”hettan”.
Nä, det är inte logiskt.
Särskilt som att han påstår att han har just sått nytt gräs här. På det är det ju den varmaste sommaren på evigheter.
När vi åker bort, är det det en sak jag gör, och det är att ställa fram vattenspridaren, kopplad till utkastaren.
Det för att grannen ska lätt kunna vattna grönsakslandet och sedan flytta spridaren där det behövs. En varm sommar som 2018, misstänker jag att spridaren står ute hela tiden. Finns ingen mening i att ställa undan den, eftersom jag vattnar dagligen.
Nu är vi alla olika, en del vattnar inte som jag gör, men jag tvivlar att SD skulle stuva in spridaren längst in denna varma sommar.
Liksom alla andra konstigheter, ka ja inte låta bli att tro att det är en hund begraven här.
Jag misstänker att eftersom PS redan tidigt lade märke till denna "konstighet", så försvann den vid överlämningen.
Det blev en mastodont utredning med en misstänkt som ljög mer än man kunde ana. Och när man anade så var det för sent.