2021-03-19, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Många har undrat om SD arbetar, jag kan påstå att svaret är nej.

Enligt taxeringen, offentlig uppgift, har hans tjänsteinkomst sjunkit rejält. Skrämmande mycket.

Så jobbar inte, kan ev vara sjukskriven men är för stort gap.

Synd om biskbråck drogade mördaren.

We are watching you SD.

Skumt, företaget kan ju inte peta honom om han inte blivit dömd? Lite jobb vid sidan om, kanske.
Citera
2021-03-19, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det med droger ställer till det. Alkohol verkar inte finnas med i bilden. Ja, droger grumlar bilden.

HD har nog lättare tillgång till dessa särskilt som hon byter mediciner lite då och då. Tramadol är reglerat på annat sätt då beroendet är känt. Å andra sidan delar dom nog de mesta dessa siamesiska tvillingar ....

Man önskar barnen fick högre prioritet än FTF.

I vilken håla som helst kan den som så önskar få tag i illegal Tramadol.
Citera
2021-03-19, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vill inte skapa tvivel eller trådsanning här, men jag uppfattade det tidigare som att dessa "1000 miljoner" kaninhopphindren stod i vägen för den egna vattenspridaren längst inne i boden så lånade man grannens...

Är jag helt ute och cyklar här?

Grannen ägde ingen sådan. Inte hade de stängt av någon heller. SD förvirrar medvetet.
Citera
2021-03-19, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Vad menar hon med detta egentligen? Solstolen?

Personligen tror jag att HD är den som förstört cachen på BP. Inte minst som SD hävdar att det är en ”snorunge” som gjort det. Han försöker flytta fokus, som vanligt.

Han vet nog.
Eller misstänker.
Det syntes någon brassestol ihopfälld, lutad mot bullerplanket, på gångvägssidan. Syntes på medias bilder.
Citera
2021-03-19, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Full koll var verkligen att ta i.
Tyvärr (barnen klagar ofta hemma på mitt dåliga minne) så glömmer man mycket efter hand. Det är ändå snart tre år sedan mordet hände!

Det är lite underligt att tänka att A som var elva och skulle fylla tolv den 14:e, nu kommer att fylla 15 år!

Många minnen ligger som i dvala, kommer i ett annat skimmer när man läser om, när nya inputs kommer läser och hör det gamla med nya glasögon (och hörapparater ).

Det är jättebra med nya tråddeltagare. Trots att mycket är manglat många, många gånger om, finns det faktiskt konstigt nog alltid nya upptäckter, nya tankar och nya sätt att vinkla det.

I det här fallet finns så mycket konstigheter och väldigt mycket lögner, så som jag tolkar det så finns ingen absolut sanning?

Utom att Lena är mördad. Och att SD hade en utomäktenskaplig relation med henne. Och att det finns någon/några som mördade henne. Det IT- tekniska som till stor del finns svar på vitt, men många viktiga bitar saknas... och hur hör allt ihop?

Motiv och personers riktiga känslor och tankar? Vet de ens själva ibland?

Kanske är det så i många andra mordfall?

Kanske HD sa till SD att "om du ser till att Lena försvinner ur vårt liv för gott - då kanske det blir du och jag igen".
?
Ett motiv.
Citera
2021-03-19, 21:55
Avslutad
Citat:
Har de drogscreenat SD och HD?
Citera
2021-03-19, 21:56
Avslutad
Citat:
Det var någon missbrukare som förhördes
Citera
2021-03-19, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Skumt, företaget kan ju inte peta honom om han inte blivit dömd? Lite jobb vid sidan om, kanske.

Arbetsbrist pga corona-pandemin?
Citera
2021-03-19, 22:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Frågan är ju bara varför slänga in den där på natten eller senare om den behövdes när de skulle resa bort nåt dygn senare? Grannarna akulle hjälpa till att vattna osv där i ”hettan”.

Nä, det är inte logiskt.

Särskilt som att han påstår att han har just sått nytt gräs här. På det är det ju den varmaste sommaren på evigheter.

När vi åker bort, är det det en sak jag gör, och det är att ställa fram vattenspridaren, kopplad till utkastaren.

Det för att grannen ska lätt kunna vattna grönsakslandet och sedan flytta spridaren där det behövs. En varm sommar som 2018, misstänker jag att spridaren står ute hela tiden. Finns ingen mening i att ställa undan den, eftersom jag vattnar dagligen.

Nu är vi alla olika, en del vattnar inte som jag gör, men jag tvivlar att SD skulle stuva in spridaren längst in denna varma sommar.

Liksom alla andra konstigheter, ka ja inte låta bli att tro att det är en hund begraven här.

Jag misstänker att eftersom PS redan tidigt lade märke till denna "konstighet", så försvann den vid överlämningen.

Det blev en mastodont utredning med en misstänkt som ljög mer än man kunde ana. Och när man anade så var det för sent.
Citera
2021-03-19, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Klart de kan, han har ju omplacerats till en lägre befattning tidigare. Då kan företaget gett honom en skriftlig varning. I FUP framgår massor som kan ligga till grund för avsked. Misskötsel av arbetsuppgifter, ev förskingring.

Erbjudandet kan vara vi anmäler ej, du får x månadslöner.

Fakta är en klar minskning av tjänsteinkomster. Frapperande stor skillnad. Tyvärr tror jag det är svårt få ut kontrolluppgifter eller vad det nu heter. Tror det är sekretess på det.

Summering: han kan ha fått varningar innan och i FUP framgår ju klart och tydligt han missköter sitt arbete samt att kollegor inte har förtroende för mördaren SD.
Citera
2021-03-19, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det syntes någon brassestol ihopfälld, lutad mot bullerplanket, på gångvägssidan. Syntes på medias bilder.

OK. Då kan HD infört den i sammanhanget. Inte osannolikt, enl Kajsa Warg "man tar vad man har".
Observant av dig!
Citera
2021-03-19, 22:09
Medlem
Citat:

SD verkar ser dock inte ut att missbruka. Det var mer en lös fundering ... Jag har noll koll om droger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in