2021-03-19, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du låter som SD.

Ja även han har varit kritisk till utredningen. Med rätta.

De enda som verkar ha varit lite proaktiva i den här utredningen(förutom diverse vittnen och den här ”undergroundtråden”) är i viss mån PS och JR och sen de som kickade in dörren hos SD i aug 2019...
Citera
2021-03-19, 19:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Precis det jag läste ja! Får se om de förhörde hon väninnan där då som ”skvallrat” om hans aggressiva beteende på Apoteket.
Brukar väl vara rätt lugnt där annars...

Hon är namngiven av klippan Judi*th.
Det finns uppgift om vittne med samma namn som väninnan, Anit*a Stras*ds, i innehållsförteckningen, men jag hittar inte något förhör med henne.

Edit: här har jag dragit en egen slutsats byggt på förnamn och adress.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-03-19 kl. 19:22.
Citera
2021-03-19, 19:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon plockade in HD som misstänkt för mord. Snacka om att hålla tillbaka😂

Och så är åklagaren ”förvånad” i media att tingsrätten bedömer att det inte är bevisat att SD är den enda tänkbara mördaren...
Jag hade gått all-in på skyddande av brottsling, satt henne på de misstänktas bänk.
Jag tror det är risken att så tvivel som ger henne bakbundna händer vs målsägandebiträde (advokaten) som misstror HD på vartenda ord.

För ÅK blir HD en sort mållgan, hon känns inte riktigt som hon vet vad hon ska ta för position.
Är hon anhörig, vittne eller medskyldig?
.. och hon blir att tveka på hanen.

Skjut av henne hälsenorna för fan så hon ramlar. Just kidding.
Senast redigerad av develi 2021-03-19 kl. 19:24.
Citera
2021-03-19, 19:22
Medlem
Citat:
Det är extremt löjligt och överdrivet beteende och vad jag menar med autism vs psykopati är att det inte återspeglar nån minsta predatorisk slughet som finns hos sistnämnda på en sån intelligensnivå.
Det är Kalle Blomqvist över det hela.

Jmfrt med Madsen skiljer det eoner ...
Citera
2021-03-19, 19:28
Medlem
Citat:
För min del helt uppenbart att han försöker se upptagen ut på ett sätt som är korkat (mer autistiskt än psykopatiskt om jag ska beskriva skillnad i det predatoriska som det är mil emellan).

Han var fullt sysselsatt med den här vattenspridaren som utredarna inte hade koll på. Om han ens hade någon vid den tiden.

Det första jag hade gjort som utredningsåtgärd skulla vara att åka hem med han SD till bostaden så skulle han snällt få plocka fram den här vattenspridaren. Om det så skulle ta en vecka.
Den är inte oviktig i sammanhanget.
Citera
2021-03-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Enda anledningen till att jag är i tråden är för att jag vill veta vad GM ansåg sig ha för motiv. Det är det som intresserar mig. Därför spekulerar jag om det och försöker förstå.

Jaså, men du har ju redan bestämt motivet. GMs motiv kanske du aldrig får veta.
Citera
2021-03-19, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Hon är namngiven av klippan Judi*th.
Det finns uppgift om vittne med samma namn som väninnan, Anit*a Stras*ds, i innehållsförteckningen, men jag hittar inte något förhör med henne.

Edit: här har jag dragit en egen slutsats byggt på förnamn och adress.

Jag kollar sen också. De vill ju visa på hans aggressiva beteende men förhör inte någon om denna händelse för att visa på ett generellt tecken på att ha ”lynne”?
Citera
2021-03-19, 19:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Han var fullt sysselsatt med den här vattenspridaren som utredarna inte hade koll på. Om han ens hade någon vid den tiden.

Det första jag hade gjort som utredningsåtgärd skulla vara att åka hem med han SD till bostaden så skulle han snällt få plocka fram den här vattenspridaren. Om det så skulle ta en vecka.
Det är mycket som skulle gjorts annorlunda första veckorna.
Att för det första hitta offret snabbt är ju bra, att säkra bevisning husrannsakan (inkl digitalt) är givetvis A och O.
Annars lär begrepp som kollusionfara bli.ett skämt.

... Oavsett om Springare må passa i ett förhörsrum vs SD.
Citera
2021-03-19, 19:36
Medlem
Citat:
Jag hade gått all-in på skyddande av brottsling, satt henne på de misstänktas bänk.
Jag tror det är risken att så tvivel som ger henne bakbundna händer vs målsägandebiträde (advokaten) som misstror HD på vartenda ord.

För ÅK blir HD en sort mållgan, hon känns inte riktigt som hon vet vad hon ska ta för position.
Är hon anhörig, vittne eller medskyldig?
.. och hon blir att tveka på hanen.

Skjut av henne hälsenorna för fan så hon ramlar. Just kidding.

Målsägandebiträdet misstror inte bara HD. Utan även hennes far. Han får sig en jäkla omgång i tilgsrätten för den där ”illegala” sotningen😂
Han ba’ jag drog ju bara lite i snöret.

Ja eller hitta Akilleshälen om inte annat...

Knepigt där med HD och misstanken. Det bäddade för förhör (mer info än som närstående om misstänkt själv som alla fattar) men sänkte kanske hela åtalet. Ok ihop med lite andra brister då.
Citera
2021-03-19, 19:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jmfrt med Madsen skiljer det eoner ...
Ja, jämför även skillnaden i kyla och stresstolerans...
Kontrollfreak men på en helt annan nivå.
Citera
2021-03-19, 19:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Målsägandebiträdet misstror inte bara HD. Utan även hennes far. Han får sig en jäkla omgång i tilgsrätten för den där ”illegala” sotningen😂
Han ba’ jag drog ju bara lite i snöret.

Ja eller hitta Akilleshälen om inte annat...

Knepigt där med HD och misstanken. Det bäddade för förhör (mer info än som närstående om misstänkt själv som alla fattar) men sänkte kanske hela åtalet. Ok ihop med lite andra brister då.
Han får sota för sin sotning.

ÅK är vaken och rätt ute men jag vill se fightern (mer bufflig som Lukas E vs K Lilja, enveten som Jessica W vs J Möller och intellektuellt skarp som Jakob BJ vs P Madsen).

Det händer inget, prasslar i papper och rätten somnar.
Senast redigerad av develi 2021-03-19 kl. 19:48.
Citera
2021-03-19, 19:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Knöligt att få fram den eftersom den fanns bakom ”tusen miljoner” kaninhinder. Men han skulle nog kunna fixa det på en vecka 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in