Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-03-19, 09:44
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Lär väl få vänta tills Usa börser öppnar
Futures för både Nasdaq och S&P är gröna 🤷‍♂️
Citera
2021-03-19, 11:21
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Futures för både Nasdaq och S&P är gröna 🤷‍♂️

Ja, men båda gick kraftigt ned under kvällen igår.
För Nasdaq krävs en uppgång på runt 3.1% för att ta igen det.

Oavsett är denna typ av spekulationer ganska värdelösa då det är givet att det går ned ibland. Frågan är alltid till var samt var det sedan går upp till.
Citera
2021-03-19, 11:33
Medlem
Vilket klockslag kommer börsen att krascha? Dröjer det till klockan 22 svensk tid eller när slocknar världen?
Citera
2021-03-19, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Jag är mer av en "om jag har en hypotes är det mitt ansvar att visa fakta som bevisar den hypotesen"-person. Iallafall gav mig en snabb googlesökning siffror att Melvin är upp 22% i februari.

Du googlar och det första du ser är att det går skitbra för Melvin... vad tror du det beror på?

Citat:
Ursprungligen postat av Stonkstrader
Har du siffror på hur stora shortsen är nu? För det är inte lika stort som du tror. Blankarna kan täcka och ingen kan styra alla aktieägares händer.

Short positioner är på ca 15%. Inte svårt för blankarna att täcka mao.

Dessa siffror stämmer inte. Dom har gömt större delen av sina blankningar.

Jag erkänner att jag låter patetisk och hysterisk och det enda som kan ändra på den saken är om det jag försökt säga skulle inträffa. Därför är det nog ingen idé att jag skriver något mer om det här just nu, men jag lovar att jag kommer tillbaka och visar min skam om jag begått ett misstag. Jag tänker inte ursäkta mitt fel på något vis utan då ska ni alla få spotta på mig. Men personligen är jag övertygad om vad som håller på att hända och har tagit position för det.
Citera
2021-03-19, 12:18
Medlem
Citat:
Short positioner är på ca 15%. Inte svårt för blankarna att täcka mao.

Citat:
Here Are The Stocks With The Highest Short Interest Rate This Week

1. GameStop 41.22%

https://finance.yahoo.com/news/stocks-highest-short-interest-rate-133224001.html

Den siffran stämmer lika lite som din.
Citera
2021-03-19, 13:54
Medlem
Att vi ser en korrektion eller större krasch likt 2000/2008 är inget som någon blundar för. Men att man har ett specifikt datum eller att GME skulle vara en katalysator för detta är bara larvigt. Finns andra orosmoment som som kan komma att trigga en nedgång.

Drömmen om en squeeze mot 500k/”axie” kan ni bara glömma.
Citera
2021-03-19, 15:25
Medlem
stockcocks avatar
Blir det någon börskrasch snart eller? Sitter här med 2 millar redo att stoppa in.
Citera
2021-03-19, 15:36
Medlem
Allt som behövs för att motverka en börskrasch är SpaceX börsnoteras
Citera
2021-03-19, 16:33
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Att vi ser en korrektion eller större krasch likt 2000/2008 är inget som någon blundar för. Men att man har ett specifikt datum eller att GME skulle vara en katalysator för detta är bara larvigt. Finns andra orosmoment som som kan komma att trigga en nedgång.

Drömmen om en squeeze mot 500k/”axie” kan ni bara glömma.

500.000 per aktie, ja om det ens skulle vara teoretiskt möjligt så skulle det ju dels sabbas av vinsthemtagare på vägen dit och sedan en stor poff! när alla försöker sälja samtidigt.

Vad skulle syftet vara med att äga aktier som står i 500.000 men i praktiken är osäljbara till den kursen?

När idag kommer vargen...krashen.
Citera
2021-03-19, 16:33
Väntar med spänning

Måste säga att det är en väldigt lugn dag trots att hype om krash
Citera
2021-03-19, 16:40
Medlem
Nu har "Asienbörsen" stängt, Europabörserna börjar att stänga och bara de amerikanska börserna har öppet. Ingen krasch i sikte ännu.

Sitter här och väntar på att köpa lite billiga aktier som ni har lovat...
Citera
2021-03-19, 16:48
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Har paniksålt allt. Satsat allt på toapapper, den ultimata hedgen. Nu smäller det boyz. Amelies daytrading has doomed us all!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in