Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-03-19, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neptunus211
Vad e det för löjlig bild du har. Getaway Stockholm på tuben x isterar bara om jag vill. Gost rider kör Suzuki.
Holländska blondiner kan vinna allt i en Suzuki vitara

Är det här tacken man får för att man försöker hjälpa er?

Jaja, fortsätt ni med ert förlöjligande. Mig berör det inte! Jag har min bild klar och tydlig för mig... har ni er? Eller är det en viss osäkerhet jag börjar vittra? En osäkerhet om vad framtiden bjuda skall. Det tror jag minsann det är.

To the moon
Citera
2021-03-19, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Med tanke på att 22 000 ägare på Avanza av 500 000 kunder verkar tro att börsen ska krascha i morgon och GEM ska skjuta i höjden så kan det tyvärr bli en självuppfyllande profetia. Förhoppningsvis så har de för lite kapital för att kunna påverka någonting. Men börjar hundratusentals människor att paniksälja så kan vissa aktiekurser bli påverkade.

Ytterligare en person som vräker ur sig saker utan att ha en minsta susning av vad som händer just nu.

Det här handlar inte om något flockbeteende. Det handlar inte om någon bubbla som är påväg att spricka.

Det handlar om att hedgefonder och deras banker just nu sitter fastlåsta med sina blankningar i GME, betalar hiskeliga summor pengar i ränta för att dom inte tar sig ur sina positioner, för att småsparare har köpt upp alla axier, vilket de 22.000 ägarna på avanza vittnar ganska tydligt om. Totalt har vi minst runt 40.000-50.000 axieägare bara i lilla sverige som sitter och håller på sina axier... och för varje dag dom fortsätter med det så för det hedgefonderna en dag närmare konkurs. Gamestop är just nu en pytonorm som sakta kramar ihjäl sina offer.

Först går hedgefonderna i konkurs, sen deras bank och eventuella försäkringsbolag. Detta drabbar hela marknaden. Redan nu. Och det kommer drabba dig, och även många privatpersoner som inte ens handlar aktivt, genom att det kommer påverka deras pensionsfonder.

Detta pågår JUST NU. Dom har låst fast sig i Gamestop och tar sig inte ur pga att småsparare via exempelvis Avanza köpt upp alla axier.

Har ni ens sett hearingen från Capitol Hill? Tror ni dom sitter och håller hearing gällande Gamestop för att det är en konspiration? Nej, det är för att shit is bout to go DOWN.

Och jag ger er en chans att för er egen skull, läsa på och göra ett val utifrån den information som finns tillgänglig. Siffror.
Senast redigerad av 997 2021-03-19 kl. 02:39.
Citera
2021-03-19, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 997
Ytterligare en person som vräker ur sig saker utan att ha en minsta susning av vad som händer just nu.

Det här handlar inte om något flockbeteende. Det handlar inte om någon bubbla som är påväg att spricka.

Det handlar om att hedgefonder och deras banker just nu sitter fastlåsta med sina blankningar i GME, betalar hiskeliga summor pengar i ränta för att dom inte tar sig ur sina positioner, för att småsparare har köpt upp alla axier, vilket de 22.000 ägarna på avanza vittnar ganska tydligt om. Totalt har vi minst runt 40.000-50.000 axieägare bara i lilla sverige som sitter och håller på sina axier... och för varje dag dom fortsätter med det så för det hedgefonderna en dag närmare konkurs. Gamestop är just nu en pytonorm som sakta kramar ihjäl sina offer.

Först går hedgefonderna i konkurs, sen deras bank och eventuella försäkringsbolag. Detta drabbar hela marknaden. Redan nu. Och det kommer drabba dig, och även många privatpersoner som inte ens handlar aktivt, genom att det kommer påverka deras pensionsfonder.

Detta pågår JUST NU. Dom har låst fast sig i Gamestop och tar sig inte ur pga att småsparare via exempelvis Avanza köpt upp alla axier.

Har ni ens sett hearingen från Capitol Hill? Tror ni dom sitter och håller hearing gällande Gamestop för att det är en konspiration? Nej, det är för att shit is bout to go DOWN.

Och jag ger er en chans att för er egen skull, läsa på och göra ett val utifrån den information som finns tillgänglig. Siffror.

Hur stora summor kommer dom behöva betala? Varför kommer småspararna vinna?
Vart går smärtgränsen för hedgefonderna? Dvs när är konkursen oundviklig för att de måste täcka sina shorts?

Fin vägg av text, men jag ser bara massa käbbel.
Citera
2021-03-19, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Om man ska värdera GME utifrån företagets vinster, anläggningstillgångar, marknadsandelar och möjlighet till framtida vinster så ska börskursen vara en bråkdel av vad aktierna säljs för idag. Förr eller senare så rasar kursen ordentligt och då kommer se 22 000 kunderna hos Avanza att förlora sina tusenlappar.

Aktiehandel ha pågått i 800 år och värdering har skett utifrån företagets möjlighet att göra vinster. Men nu börjar man se tendenser till att värdering sker utifrån celler som driver upp kursen. Funkar ju så länge som man kan locka till sig fler personer till pyramidspelet. Men förr eller senare så blir det en kollaps och då vill inte jag sitta med svarte Petter.

Suck alltså. Det är så sorgligt att ingen av er har bemödat er med att läsa på om vad det handlar om.
Citera
2021-03-19, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Hur stora summor kommer dom behöva betala? Varför kommer småspararna vinna?
Vart går smärtgränsen för hedgefonderna? Dvs när är konkursen oundviklig för att de måste täcka sina shorts?

Fin vägg av text, men jag ser bara massa käbbel.

Jag är inte särskilt duktig på detta så du får läsa på själv, jag försöker bara guida er i rätt riktning.

Konkursen är redan oundviklig. Melvin kommer gå i konkurs. Dom har redan slussat ut sina pensionsfonder till andra bolag för att inte dom amerikanska pensionsspararna ska drabbas så hårt... Melvin blankar inte bara Gamestop, dom förvaltar pensionskapital åt amerikanarna.

Efter Melvins konkurs tror jag betalningsansvaret fallet över på Melvins mäklare/bank vilket är Citadel. Citadel har hand om gigantiska summor på världsmarknaden, alltså typ 20-30% av kapitalet på marknaden eller något... har inte exakta siffror du får dubbelkolla detta som sagt.

Om Citadel inte kan betala alla som nu äger Gamestop, så går även Citadel i konkurs... många människors besparingar och investeringar kommer gå upp i rök.

Efter citadel faller betalningen över på försäkringar eller eventuellt någon statlig försäkring. I sista hand får FED trycka upp nya pengar till alla som äger Gamestop.

Folk tänker behålla sina axier till $500k/axie, du kan väl själv räkna ut vad det blir.

Hur som helst kommer det resultera i en massa konkurser inom finansmarknaden, och i värsta fall en hyperinflation större än något vi sett.
Citera
2021-03-19, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Kolla denna individs tidigare poster:

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=514087

Det framgår tydligt att denne mycket väl handlat aktier och skott sig på WSB-pumparna. Nu försöker man utbrett att via desinformation sprida nervositet och hysteri på börsen för att skapa temporär björnmarknad = köpa in sig billigare i slutändan, alternativt blanka.

"Jag har hållit mig borta från GME-skiten och alla SQUEEZES hit och dit, inte brytt mig ett dugg, men idag sprang jag över något intressant."

Nej, nu har du fel. Jag har inte handlat med GME-innan denna tråd. Har inte pratat om GME tidigare. Precis som det står var jag lika mycket emot detta som ni andra just nu verkar vara.

Det var några enstaka svar i den här tråden som fick mig att läsa vidare och då förstod jag att det var på riktigt.

Du måste ju vara full eller något. Jag gick ju in i GME tack vare att jag i denna tråd började förstå hur allvarligt det var.
Citera
2021-03-19, 03:06
Medlem
Citat:
Jag är inte särskilt duktig på detta så du får läsa på själv, jag försöker bara guida er i rätt riktning.

Konkursen är redan oundviklig. Melvin kommer gå i konkurs. Dom har redan slussat ut sina pensionsfonder till andra bolag för att inte dom amerikanska pensionsspararna ska drabbas så hårt... Melvin blankar inte bara Gamestop, dom förvaltar pensionskapital åt amerikanarna.

Efter Melvins konkurs tror jag betalningsansvaret fallet över på Melvins mäklare/bank vilket är Citadel. Citadel har hand om gigantiska summor på världsmarknaden, alltså typ 20-30% av kapitalet på marknaden eller något... har inte exakta siffror du får dubbelkolla detta som sagt.

Om Citadel inte kan betala alla som nu äger Gamestop, så går även Citadel i konkurs... många människors besparingar och investeringar kommer gå upp i rök.

Efter citadel faller betalningen över på försäkringar eller eventuellt någon statlig försäkring. I sista hand får FED trycka upp nya pengar till alla som äger Gamestop.

Folk tänker behålla sina axier till $500k/axie, du kan väl själv räkna ut vad det blir.

Hur som helst kommer det resultera i en massa konkurser inom finansmarknaden, och i värsta fall en hyperinflation större än något vi sett.

Jag är mer av en "om jag har en hypotes är det mitt ansvar att visa fakta som bevisar den hypotesen"-person. Iallafall gav mig en snabb googlesökning siffror att Melvin är upp 22% i februari.

Vi kommer inte få se $500/aktie (jag hoppas innerligt att du inte menar 500,000/aktie).
Folk drar siffror ur röven och säger "lita på mig, jag har gjort detta sen 28/1-21".

Men jag önskar dig lycka till iaf och att du inte har för stort kapital i GME
Citera
2021-03-19, 04:23
Medlem
Japp det här redan börjat krascha
Citera
2021-03-19, 06:33
Medlem
Yinool0401s avatar
Knappast. Inte ens en korrektion.

Olyckskorp, står vid sidlinjen och kraxar. Sen är det time in the market, not timing the market.
Citera
2021-03-19, 07:11
Medlem
Citat:

Har du siffror på hur stora shortsen är nu? För det är inte lika stort som du tror. Blankarna kan täcka och ingen kan styra alla aktieägares händer.

Du är ett offer för wsb och deras agenda att kapitalisera på nybörjarflocken.

Vad händer om GME t.ex gör en offering till blankarna? Kapitalinjektion behövs och styrelsen har bemyndigande för en anskaffning.

Short positioner är på ca 15%. Inte svårt för blankarna att täcka mao.
Citera
2021-03-19, 09:07
Medlem
stahlhelm1916s avatar
rött men ingen krasch
Citera
2021-03-19, 09:37
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
rött men ingen krasch

Lär väl få vänta tills Usa börser öppnar
Citera