Citat:
Ursprungligen postat av
bajssprutan
Alla handlar vi på olika vis. Uran är nog olämpligt som snabba klipp.
Erkänner att jag hade rejält pissig timing igår med köpen.
Iso och ur kunde jag fått mycket billigare, likaså UUUU.
Skitsamma, gillar aktien. UUUU är mer än ett uranbolag och en aktie jag gärna kan tänka mig äga ett längre tag.
De tjänar pengar och ska snart dra igång en REE-anläggning.
Mina källor har avrått från köp av MP materials pga att de inte ens har någon verksamhet igång och delvis kinesiska staten som ägare.
UUUU känns som du säger både intressant/stabil på långsikt och explosiv på kort sikt.
Sjukt svårt att få till perfekt timing i uranbolagen med rådande börsklimat... jag kommer fortsätta med skvätt-köp.
Till andra som likt mig är väldigt nya på området, vet inte om
den här artikeln har varit uppe men den hjälpte mig reda ut begreppen lite kring Explorer, Developer, Producer och hur man kan tänka kring dem.
Jag vill gärna ha lite av varje.
Nu har jag köpt en liten Junis / Explorer !
Eller ja volymen är så låg att ordern inte gått igenom än men vi håller tummarna haha
Valet föll på
Purepoint Uranium Group (PTU)
Motivering:
*Market Cap på $30M, det här är ett lite mer risky köp med potential att smälla till om de hittar något kul där uppe i Saskatchehccshawn, låg kursutveckling jämfört med många andra uranstox (185% på senaste 12M, 53% senaste 3M) så den har liksom inte blivit överköpt på något sätt enligt mitt tankesätt.
*Verkar finnas god rutin i management, lett av två brorsor av efternamnen att döma, den ena lite mer buisnessman den andra lite mer miningrutinerad.
*Både Fission och NexGen har hittat massa godsaker mycket nära ett av deras utforskningsområden.
Man har ju inte så himla mycket att gå på när man väljer en sån här junis explorer mer än känsla och intryck man får av hemsidan. Lyssnade på en trevlig corporate presentation video av CEO.
Fuck it liksom, take my money and spin the wheel. Såg precis en video på youtube från
findingvalue där han tog upp företaget och tyckte charten såg lovande ut och det fick bli mitt pull the trigger-tecken.
Vi håller tummarna. Som sagt, sprider ut äggen lite med ett gäng olika bolag i olika steg och skeden.