2021-03-18, 12:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av steam machine
Vi kommer förmodligen se våra depåer växa enormt denna cykel. Viktigt att veta hur man då ska gå tillväga för att realisera vinster. Lättare sagt än gjort... Jag vill inte se mina uranusbröder- och systrar sålt smöret och tappat pengarna sas

Det vet man nog inte riktigt innan tiden är inne. Jag gör t ex nu bedömningen att uran är en lämplig pryl att diversifiera till från BTC (krypto). Dvs delar av mina realiserade BTC-vinster placerar jag nu i uran. I hopp om att de ska växa ytterligare, men också i syfte att sprida mina risker. Jag är tämligen övertygad om att BTC kommer att vara värt enorma summor framöver, men det finns också en liten möjlighet till krasch och därför diversifierar jag.

När/om tiden kommer att realisera stora uran-vinster så får man titta på vad som erbjuds då. Kanske är BTC då så väletablerat att det bara är att överföra det dit, kanske ser verkligheten helt annorlunda ut.

Guld gällde ju förr som en säker store of value, men guld har presterat dåligt senaste året trots fantastiska förutsättningar (pandemi, etc) vilket troligast beror på att BTC börjat konkurrera ut guld.
Citera
2021-03-18, 12:10
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTass
Hur stor del av väskan har ni i Uranus? Själv ligger jag på 9% idag.
Ska upp runt en 10% jag med.

Vi får sprida vår hivemind så att vi har koll på allt från wsb och /r/investing till elons twitter.
Citera
2021-03-18, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Ska upp runt en 10% jag med.

Vi får sprida vår hivemind så att vi har koll på allt från wsb och /r/investing till elons twitter.

Yes Sir, jag är plugged in.

Verkar som det rör sig lite i Japan. Nån domstol har idag tillåtit start av nån reaktor. 9 av landets 33 reaktorer är nu igång. För att nå koldioxid 0 till 2050 så måste de starta alla reaktorer och bygga nya.

Tror Japan kan vara en viktig mätare på Uranus stämningen i världen med allt dom varit med om. Men o andra sidan så har dom ju inget annat val än kärnkraft om dom vill bli koldioxidneutrala.
Citera
2021-03-18, 14:55
Medlem
smoerreboms avatar
Vi vill ju inte att våra vänner på Flashback ska slaktas som grisar så Exitdiskussioner är givetvis angeläget. Jag tänker i runda att 70 dollar är en nivå där man kan börja bli mer observant på såna tecken. Därutöver har vi den allmänna finansbubblan att bevaka. Sen är det ju lite vi får se. Det verkar vara två huvudgrupper av teorier om hur högt det kommer gå, dels allmänna råvarugubbar som snackar om typ 70-90 och sen urantwittrare som enbart har läst in sig på uran som hävdar typ 100+

Det sägs väl att i råvarubullar så drar producenter och större explorers mest i början, sen kommer junior explorers och sist de dåliga juniorerna.

Ang denison så finns det någon slags shortstatistik i poster på bullboards där. Det verkar som att andelen shorts har ökat en hel del på sistone. Är det någon som begriper det där bättre som har noterat detta också?
Citera
2021-03-18, 16:22
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Vi vill ju inte att våra vänner på Flashback ska slaktas som grisar så Exitdiskussioner är givetvis angeläget. Jag tänker i runda att 70 dollar är en nivå där man kan börja bli mer observant på såna tecken. Därutöver har vi den allmänna finansbubblan att bevaka. Sen är det ju lite vi får se. Det verkar vara två huvudgrupper av teorier om hur högt det kommer gå, dels allmänna råvarugubbar som snackar om typ 70-90 och sen urantwittrare som enbart har läst in sig på uran som hävdar typ 100+

Det sägs väl att i råvarubullar så drar producenter och större explorers mest i början, sen kommer junior explorers och sist de dåliga juniorerna.

Ang denison så finns det någon slags shortstatistik i poster på bullboards där. Det verkar som att andelen shorts har ökat en hel del på sistone. Är det någon som begriper det där bättre som har noterat detta också?
Sant, man ska hjälpas åt. Jag tänker posta när jag säljer nåt här i tråden så att ni kan skratta åt vilka paperhands jag har som får nöja sig med en futtig Rolls Royce när ni susar förbi i era lambos.
($RYCEY) bygger faktiskt kärnkraftsreaktorer men var med i nån tramspump på wsb nyligen så jag håller mig lite undan.
Jag inser nu att Svenska Studsvik, som tar hand om vårt uttjänta bränsle som fick en massa kontrakt i sommar borde jag sett som ett tecken.
Var lite sugen att köpa i somras när jag var noob på aktier för att jag personligen gillar kärnkraft, men lät bli för att hålla mina investeringar så gubbiga och seriösa som möjligt och inte blanda in känslor.

Det kan vara vettigt att lossa lite efterhand när det börjar se smaskigt ut.
Erfarenheten från GME 1.0 är att man ska inte bli girig.

Varför shorta Denison ? För att de vet att de som köpte på förra hajpen garanterat säljer i och med att de inte begriper innebörden med emissionen och kan garanterat köpa tillbaks senare av de investerare som bara är ute efter en snabb hacka och fått aktier billigare.
Citera
2021-03-18, 16:39
Medlem
smoerreboms avatar
Jag hajar inte så mycket kring short och sånt där med optioner. Handeln i DML har varit väldigt slagig ända sedan i fjol på 40-50 cent och hit. Det vore schysst om jag kunde förmå mig att använda dasen lite och hyvla av lite nästa gång så att jag får lite att köpa mer juniorer för.

Jag har lite förhoppningar på att mina GLO blir uppköpta tidigt så att jag kan flytta runt lite stålar. Såg lite intressanta resonemang på den nya urantråden på DI BS som rör dem och det faktum att Orano stänger ner Cominak. Det finns tydligen mkt stora ISR fyndigheter i Mongoliet som Orano äger också.
Citera
2021-03-18, 16:55
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Jag hajar inte så mycket kring short och sånt där med optioner. Handeln i DML har varit väldigt slagig ända sedan i fjol på 40-50 cent och hit. Det vore schysst om jag kunde förmå mig att använda dasen lite och hyvla av lite nästa gång så att jag får lite att köpa mer juniorer för.

Jag har lite förhoppningar på att mina GLO blir uppköpta tidigt så att jag kan flytta runt lite stålar. Såg lite intressanta resonemang på den nya urantråden på DI BS som rör dem och det faktum att Orano stänger ner Cominak. Det finns tydligen mkt stora ISR fyndigheter i Mongoliet som Orano äger också.
Short är att jag lånar aktier och säljer för att lämna tillbaka sen. Låt säga Denison rusar till 1.60 som sist, jag tror att det bara är trams på reddit och lånar dina aktier för att sälja för 1.60.
Efter det kommer nyheten om nyemission, och de som bara köpt aktien för att det är gröna siffror istället för att lägga ner en hel del av sin fritid på att läsa om vad man ger sig in på som jag kommer att sälja när de ser ordet nyemission.
Det betyder utspädning.

Det är standard i juniors och pissmedtech för att finansiera driften och tillför inget värde.
Därför jag diggar snålwerner på uranbolaget Forum.
Det raketjägarna missar att det Denison lägger de nyinplockade pengarna på förutom att sätta press på marknaden faktiskt köper väldigt mycket av något som kommer att öka i pris snart.
Inte att finansiera ledningens bonusar. Jag som urannarkoman vet detta.
De nya aktierna finansierar Uran som med hyfsad sannolikhet kommer att vara värt det dubbla om ett år.
Om jag har en korvmoj med 1 mille aktiekapital 10 aktier och gör en nyemission på 10 aktier för att köpa in palladium för en mille och det dubblas om ett år har du palladium för 2 mill plus en korvmoj på 1 mill på 20 aktier = 150k per aktie.
Alltså tillför de värde. Folk fattar inte det.

Därför säljer de ner till 1.10 eller var den bottnade och jag kan köpa tillbaks aktierna billigare och ge tillbaks till dig och stoppa mellanskillnaden i fickan.

Den stora risken här för mig som short är att spoten sticker och Denison drar igång drift innan jag har köpt tillbaks dvs, täckt. Denison sticker till 16 dollar och jag är så jävla rökt, du vill ha tillbaks dina aktier direkt för att sälja, räntan har ökat till 150% räknat på 16 dollar istället för 1.60 som jag lånade på.

Känns det igen ? Japp. GME. De hade chansen att baila vid 5 dollar men tog den inte. Rekt.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-18 kl. 17:01.
Citera
2021-03-18, 17:43
Medlem
Lång artikel från igår om Denison på Seeking Alhpa
https://seekingalpha.com/instablog/17747222-rlm02002/5566861-denison-mines-great-investment-not-afraid-of-gamma

Angående shorts i Denison så är vad jag kan se runt 11M aktier shortade, dvs typ 1,5%. Inget att bry sig om.
Citera
2021-03-18, 17:48
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Lång artikel från igår om Denison på Seeking Alhpa
https://seekingalpha.com/instablog/17747222-rlm02002/5566861-denison-mines-great-investment-not-afraid-of-gamma

Angående shorts i Denison så är vad jag kan se runt 11M aktier shortade, dvs typ 1,5%. Inget att bry sig om.
Min teori är möjlig, det är så jag hade tänkt om jag hade bollar att shorta nåt som blir lite hajpat.
Säkert en profitabel strat, men inget för mig. Too risky. Lex GME+Tesla

Jag tankade upp ännu mer Iso, Ur och UUUU idag är runt 10% radioaktiv nu.
Har redan tusen Denison och det får räcka.

Egentligen bara Cameco som är tråkig här idag.
Citera
2021-03-18, 18:43
Medlem
smoerreboms avatar
https://stockhouse.com/companies/bullboard/t.dml/denison-mines-inc?postid=32824380

Som jag sa så hajar jag inte mkt av sånt där. Det var tydligen procent av dagsvolymen. Jag tackar för rolig och pedagogisk förklaring.

Det verkar som det behövs ett par dollar till upp för att få fart grejerna på allvar.

2007 så uppdaterades ju spoten ju bara en gång i veckan på uxc vilket gjorde att det var tjurrusningar som ofta började redan dagen innan pga av läckor. Nu blir det en annan dynamik.
Citera
2021-03-18, 18:52
Medlem
Citat:
https://stockhouse.com/companies/bullboard/t.dml/denison-mines-inc?postid=32824380

Som jag sa så hajar jag inte mkt av sånt där. Det var tydligen procent av dagsvolymen. Jag tackar för rolig och pedagogisk förklaring.

Det verkar som det behövs ett par dollar till upp för att få fart grejerna på allvar.

2007 så uppdaterades ju spoten ju bara en gång i veckan på uxc vilket gjorde att det var tjurrusningar som ofta började redan dagen innan pga av läckor. Nu blir det en annan dynamik.

Han RayDonovan hatar Denison av nån anledning
Citera
2021-03-18, 19:07
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Han RayDonovan hatar Denison av nån anledning
Nivån på SH är helt bedrövlig numer. Reddit och till och med Yahoo är mkt bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in