Citat:
Ursprungligen postat av
smoerrebom
Jag hajar inte så mycket kring short och sånt där med optioner. Handeln i DML har varit väldigt slagig ända sedan i fjol på 40-50 cent och hit. Det vore schysst om jag kunde förmå mig att använda dasen lite och hyvla av lite nästa gång så att jag får lite att köpa mer juniorer för.
Jag har lite förhoppningar på att mina GLO blir uppköpta tidigt så att jag kan flytta runt lite stålar. Såg lite intressanta resonemang på den nya urantråden på DI BS som rör dem och det faktum att Orano stänger ner Cominak. Det finns tydligen mkt stora ISR fyndigheter i Mongoliet som Orano äger också.
Short är att jag lånar aktier och säljer för att lämna tillbaka sen. Låt säga Denison rusar till 1.60 som sist, jag tror att det bara är trams på reddit och lånar dina aktier för att sälja för 1.60.
Efter det kommer nyheten om nyemission, och de som bara köpt aktien för att det är gröna siffror istället för att lägga ner en hel del av sin fritid på att läsa om vad man ger sig in på som jag kommer att sälja när de ser ordet nyemission.
Det betyder utspädning.
Det är standard i juniors och pissmedtech för att finansiera driften och tillför inget värde.
Därför jag diggar snålwerner på uranbolaget Forum.
Det raketjägarna missar att det Denison lägger de nyinplockade pengarna på förutom att sätta press på marknaden faktiskt köper väldigt mycket av något som kommer att öka i pris snart.
Inte att finansiera ledningens bonusar. Jag som urannarkoman vet detta.
De nya aktierna finansierar Uran som med hyfsad sannolikhet kommer att vara värt det dubbla om ett år.
Om jag har en korvmoj med 1 mille aktiekapital 10 aktier och gör en nyemission på 10 aktier för att köpa in palladium för en mille och det dubblas om ett år har du palladium för 2 mill plus en korvmoj på 1 mill på 20 aktier = 150k per aktie.
Alltså tillför de värde. Folk fattar inte det.
Därför säljer de ner till 1.10 eller var den bottnade och jag kan köpa tillbaks aktierna billigare och ge tillbaks till dig och stoppa mellanskillnaden i fickan.
Den stora risken här för mig som short är att spoten sticker och Denison drar igång drift innan jag har köpt tillbaks dvs, täckt. Denison sticker till 16 dollar och jag är så jävla rökt, du vill ha tillbaks dina aktier direkt för att sälja, räntan har ökat till 150% räknat på 16 dollar istället för 1.60 som jag lånade på.
Känns det igen ? Japp. GME. De hade chansen att baila vid 5 dollar men tog den inte. Rekt.