2021-03-17, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Jag förstår det är svårt o innerst inne vill man ha det som det tidigare var, om det kan bli som tidigare när personen förått under så lång tid det kan jag inte svara på.

Det är lätt att säga som utomstående att kasta ut fanskapet. Men hur er relation är kan bara du känna.

Det kan bli bra igen, det kan också inte bli bra eller slira in på samma spår igen.

Det är svårt.

Ja det är svårt! Och jag tycker ju verkligen att han är ett as. Men han är också den jag älskar mest, och som jag inte kan se mitt liv utan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormbunke37
Hej!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag fick nyligen veta att min man har varit otrogen i över 1 år, kanske närmare 1,5 år. Under denna perioden har vi gift oss och börjat försöka skaffa barn.

Jag vet inte längre vad jag vill eller vem han är. Har ni några tips eller förslag på hur man tar sig igenom något sådant?

Jag vill fortfarande ha det liv vi har, jag har förlorat min tillit till honom, jag vill inte förlora honom med.

Skatta dig lycklig över att ni inte har skaffat barn och gå vidare. Tufft i början men bäst i längden.
Citera
Medlem
om du väljer att stanna har du inte heller något rätt att bråka om att han har varit otrogen, då du faktiskt med detta har accepterat hans beteende. Så om du väljer att stanna måste du släppa denna tanken på att han varit otrogen. Och det är svårt.
Citera
2021-03-17, 14:42
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Jag kom på honom... han tänkte inte berätta. Men det känns som att jag förlorar hela den framtiden jag tänkte vi skulle ha tillsammans. Hela min livsplan. Tänk om jag ångrar att jag lämnade när chocken har lagt sig

Ni får väl prata igenom det ordentligt. Varför han varit otrogen och Varför han inte har berättat det utan att du kom på honom. Själv skulle jag ha brytit upp ... tilliten är helt borta och aldrig att jag skulle vilja ha barn med en person som gjort som han har gjort. Ni har ju till och med gift er under den tiden han varit otrogen och han fortsatte tydligen. Man kan verkligen undra också hur "den andra personen" tänkt i det hela ...
Citera
2021-03-17, 14:43
Medlem
Det jag funderar över är att han inte bara lämnade mig om han inte ville ha mig längre. Han säger ju att han vill ha relationen nu och att han ångrar sig. Men jag kan inte riktigt förstå varför. Varför är folk otrogna egentligen?
Citera
2021-03-17, 14:44
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ja det är svårt! Och jag tycker ju verkligen att han är ett as. Men han är också den jag älskar mest, och som jag inte kan se mitt liv utan.

Det enda positiva just nu är att ni inte har barn, om du väljer att bryta så är det så mycket enklare.

Citat:
Det jag funderar över är att han inte bara lämnade mig om han inte ville ha mig längre. Han säger ju att han vill ha relationen nu och att han ångrar sig. Men jag kan inte riktigt förstå varför. Varför är folk otrogna egentligen?

Folk vill ha det som är svårt att fånga, nyfikenhet och tillfälligheter.

Det skulle aldrig förfalla mig själv att vara otrogen, att såra min partner, visst alla förhållanden kan ta slut, men man får se till att göra det på rätt sätt.

Edit, det måste få ta sin tid om det ska läka ihop igen. Att bygga tilliten igen tar tid.
Senast redigerad av Aakke 2021-03-17 kl. 14:48.
Citera
2021-03-17, 14:44
Medlem
Citat:
Jag kom på honom... han tänkte inte berätta. Men det känns som att jag förlorar hela den framtiden jag tänkte vi skulle ha tillsammans. Hela min livsplan. Tänk om jag ångrar att jag lämnade när chocken har lagt sig

Om du inte lämnar honom för att du har en "livsplan" med just han är idioti. Du kommer träffa någon mycket bättre.. Nöj dig förfan inte med ett otroget as. han skulle aldrig berättat om du inte kom på honom, vad mer ljuger han om då? hur mycket vet du om honom egentligen? Ne dumpa honom och blicka framåt! lovar att det blir bättre.
Citera
2021-03-17, 14:47
Medlem
Antingen accepterar du att han får vara med andra, eller så får du lämna. Någon annan utväg finns inte.

Att försöka skambelägga honom och få honom att "ånga sig" och lova att inte göra det igen brukar vara det klassiska - problemet är bara att det inte fungerar och att det inte är genuint eller ärligt mot en själv. För innerst inne vill man hålla på att pippa med andra, så vad man säger för stunden gör man mest bara för att det är vad den andre vill höra. Det brukar inte dröja länge innan man trillar dit och pippar med andra bakom ryggen på en ändå.

Sen finns det dom som trycker hårt på att skaffa barn när sånt här händer också, i tron om att det minsann kommer att fixa till allting. Det kan jag säga att det inte heller gör. Man förvärrar bara problemen för sig själva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chiefbeef
Om du inte lämnar honom för att du har en "livsplan" med just han är idioti. Du kommer träffa någon mycket bättre.. Nöj dig förfan inte med ett otroget as. han skulle aldrig berättat om du inte kom på honom, vad mer ljuger han om då? hur mycket vet du om honom egentligen? Ne dumpa honom och blicka framåt! lovar att det blir bättre.

Men tänk om det inte blir bättre? Tänk om detta var den chansen jag fick?
Citera
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:

TS,
du är inte den han älskar mest, det borde väl mana lite till eftertanke hos dig, man är inte otrogen mot någon man älskar...
Citera
2021-03-17, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
TS,
du är inte den han älskar mest, det borde väl mana lite till eftertanke hos dig, man är inte otrogen mot någon man älskar...

Nä, det har jag tänkt på mycket. Man är inte otrogen mot någon man faktiskt älskar.
Citera
2021-03-17, 14:50
Medlem
Citat:
Hej!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag fick nyligen veta att min man har varit otrogen i över 1 år, kanske närmare 1,5 år. Under denna perioden har vi gift oss och börjat försöka skaffa barn.

Jag vet inte längre vad jag vill eller vem han är. Har ni några tips eller förslag på hur man tar sig igenom något sådant?

Jag vill fortfarande ha det liv vi har, jag har förlorat min tillit till honom, jag vill inte förlora honom med.
Lämna.
Har ni inga barn, behöver du aldrig mer ha kontakt med honom.
Det kommer inte gå att återskapa tilliten, den är förbrukad.
Det är läskigt att hoppa från tian i simhallen, men första gången är värst, sen har man passerat en gräns, så går det av bara farten, likadant med otrohet.
Det finns andra män.
Lämna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in