2021-03-19, 14:20
Bannlyst
Gillar hur Åkesson i tv4 kräver att liberalerna och sabuni gör en total 180 graders svängning i migrationsfrågan för att stödja en sådan regering. Och att han kritiserar att sabuni kommer med ultimativa krav om att SD inte ska vara med i budgetförhandling eller regering. Åkesson säger vidare "hur ska liberalerna göra om vi (SD) får en post i regeringen, kommer Sabuni rösta på Löfven då?"

Det märks att SD i baktankarna kommer driva på för att försöka inta en plats i regering men att man är lite försiktiga i nuläget för att inte sabba normaliseringsprocessen.
2021-03-19, 14:52
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Gillar hur Åkesson i tv4 kräver att liberalerna och sabuni gör en total 180 graders svängning i migrationsfrågan för att stödja en sådan regering. Och att han kritiserar att sabuni kommer med ultimativa krav om att SD inte ska vara med i budgetförhandling eller regering. Åkesson säger vidare "hur ska liberalerna göra om vi (SD) får en post i regeringen, kommer Sabuni rösta på Löfven då?"

Det märks att SD i baktankarna kommer driva på för att försöka inta en plats i regering men att man är lite försiktiga i nuläget för att inte sabba normaliseringsprocessen.

Är också positiv till klarspråket på sistone från SD.

Det fetade, vem/vilka är det SD ska den ifrån då? Ska EBT med sina 5% ge SD den då?

Måste sluta vara såna cucks. SD är med och bildar regering om M, KD och SD erhåller majoritet.
Vill inte M och KD det så kan de bilda den ihop med S då?
2021-03-19, 15:08
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jessica Stegrud bör inte sitta i Bryssel, hon är alltför viktig. Jag förstår att Henrik Vinge är mycket upptagen med administrativa saker. Jimmie når ut ganska bra just nu och jag hoppas att Tobias Andersson snart börjar märkas mer, liksom en del andra kvinnor.

Jag tror att S gör ett misstag som just nu smutskastar mer än kommer med konkret sakpolitik. Det dom kommer med verkar inte vettigt alls.
Är rätt säker på att Jessica stegrud inte är intresserad av att sitta någon annanstans än i Bryssel.

SD bör fortsätta att fokusera på arbetare och pensionärer och nu även direkt på invandrare. Inrikta på skötsamma icke muslimer och prata om vilken värdelös tillvaro de får om man fortsätter att fylla på med 100 000 nya varje år. Provocera även genom att subtilt rikta in det på sekulära invandrare som assimileras. Detta kommer att provocera precis den sortens muslimer som är ett problem och alla woke vänster puckon.
2021-03-19, 21:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Åkesson säger det blågula blocket!

https://www.youtube.com/watch?v=A93vB9dg0Cc

32:30 minuter. De diskuterar OUs i sammanhanget.
2021-03-20, 11:24
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Åkesson sa att de två lägren har sina 50 procent var och de står och stampar där. Men vi konstatera att det är fler inom den rödgröna koalitionen som kan tänka sig att rösta på den blågula falangen än tvärt om. Nästan 50 procent av centerpartister vill att centern ska samarbeta med sverigedemokraterna. Har för mig att det är 38 procent av socialdemokrater som vill att sossarna ska samarbetar med sverigedemokraterna. Jag uppfattar det här som en markering att även en stor del av de rödgröna väljarna vill att deras partier ska överge den sanslösa migrationspolitiken.
2021-03-20, 12:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Åkesson sa att de två lägren har sina 50 procent var och de står och stampar där. Men vi konstatera att det är fler inom den rödgröna koalitionen som kan tänka sig att rösta på den blågula falangen än tvärt om. Nästan 50 procent av centerpartister vill att centern ska samarbeta med sverigedemokraterna. Har för mig att det är 38 procent av socialdemokrater som vill att sossarna ska samarbetar med sverigedemokraterna. Jag uppfattar det här som en markering att även en stor del av de rödgröna väljarna vill att deras partier ska överge den sanslösa migrationspolitiken.

Ja men samtidigt kan vi ju se i OU hur förändringarna mest är inom de nya locken och liten förflyttning mellan blocken så där tycker väl många i tråden som Åkesson. Men man kan ju hoppas att det når någon "tipping point" där de du beskriver börjar överge vänsterblocket.
2021-03-20, 17:59
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:

Tack för länken, väldigt informativt och kul samtal
2021-03-20, 18:33
Medlem
Citat:

De verkar ha en rätt så sorglös inställning till Socialdemokraternas smutskastning. Jag hoppas de har rätt men det har forskats på det och den forskningen visar tyvärr att det är den mest effektiva kampanjstrategin.

Det kommer att låta så här fram till valet och SD bör nog fundera på hur man ska gå till motattack.
2021-03-20, 19:28
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
De verkar ha en rätt så sorglös inställning till Socialdemokraternas smutskastning. Jag hoppas de har rätt men det har forskats på det och den forskningen visar tyvärr att det är den mest effektiva kampanjstrategin.

Det kommer att låta så här fram till valet och SD bör nog fundera på hur man ska gå till motattack.

Socialdemokraternas hatkampanj är ju i första hand riktad mot M, KD och deras väljare, detta för att omöjliggöra för dessa partier att ta stöd av SD. Och naturligtvis så kommer S att lyckas med detta, tro inget annat. Om inte annat så lär väl Kristersson få en uppmaning av Säpo, Wallenberg eller någon annan aktör i den djupa staten.
2021-03-20, 21:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

jag tror mest M och KD förlorar på det, S riktar nog mer in sig på deras väljare. SDs dödsknarkarnazister-väljare har S gett upp hoppet om. Tror jag men jag har nog fel, det har jag oftast.
2021-03-20, 22:13
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
6 månader kvar till kyrkovalet. Får se om en kraftig ökning för SD blir en fingervisning inför 2022.
Ett komplett värdelöst val, saknar betydelse.
2021-03-20, 22:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Tack för länken, väldigt informativt och kul samtal

Jag gillar hur JÅ satte liberalerna i den panelen på plats i många frågor om frihandel etc. Det är inte så enkelt att den med billigast slavproducerad produkten i världen skall få konkurrera ut svenska bättre produkter. JÅ argumenterade bättre än V och MP för frågor de borde stå upp för.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Socialdemokraternas hatkampanj är ju i första hand riktad mot M, KD och deras väljare, detta för att omöjliggöra för dessa partier att ta stöd av SD. Och naturligtvis så kommer S att lyckas med detta, tro inget annat. Om inte annat så lär väl Kristersson få en uppmaning av Säpo, Wallenberg eller någon annan aktör i den djupa staten.

Vi jobbar på att få dem med oss, syns sedan en tid tillbaka positiva tecken från DI och inofficiellt har jag hört att näringslivshöjdare är beredda att acceptera SD-inflytande för att de kapitalistiska globalist-kräken börjar förlora pengar på det samhälle de själv skapat. Som med M så tar vi deras hjälp men de behöver se över sitt eget agerande också för: "Aldrig glömma, aldrig förlåta!" K.E.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in