2021-03-18, 19:00
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Det är kanske inte så konstigt?

25% S-väljare
10% C-väljare.
5% MP-Väljare.

Klart dom vill se den regeringen.

Men SD+M+KD samlar fortfarande en högre andel väljare i synnerhet med L.

Som om kommunisterna inte skulle stödja den rödgrönliberala sörjan. Räkna med V där.

Och L kommer förmodligen åka ur.
2021-03-18, 19:08
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Jag börjar vara inne på det här spåret med. Börjar fundera på hur pålitliga OU egentligen är numera. När SD blev störst i undersökningar var man gullegossar i media (av någon anledning?), så man börjar ju bli skeptiskt.

Speciell när man ser så mycket kritik mot regeringen och ett terrordåd borde ge utslag för antagligen M eller SD.

Men sluta.
Inse bara att svensken är den kokta grodan. Man har vant sig vid helvetet och är dumma i huvudet.

Vid senaste facit så var SD snarare överskattade i OU.
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2021-03-18 kl. 19:10.
2021-03-18, 19:18
Medlem
InvisiblePersons avatar
SD kommer nog inte bli största parti om inget drastiskt händer. Näst bäst är om M blir störst, allt för att få bort dessa tomtar som sitter vid makten och förstör landet.

Förresten, vart har Henrik Vinge tagit vägen? Längesen jag såg något med honom
2021-03-18, 19:52
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvisiblePerson
SD kommer nog inte bli största parti om inget drastiskt händer. Näst bäst är om M blir störst, allt för att få bort dessa tomtar som sitter vid makten och förstör landet.

Han försvann rätt snabbt efter det att Mattias Karlsson lovordade honom när Mattias trädde ner.
2021-03-18, 19:55
Medlem
AreYouBacks avatar
Var det någon frågestund i Riksdagen idag idag idag?
2021-03-18, 21:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenotime
Dessutom frågar de om en M-KD-L regering och det finns ju många konservativa som inte vill ha med L i regeringen.

Bra poäng, L skulle räknats till de stödjande partierna SD och V. M+KD mot S+MP+C. Eller så skulle det räknats med FI, AFS och Piratpartiet; d.v.s. partierna utanför riksdagen!

Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Det är just av denna anledningen som gör att jag har otroligt svårt att lita på OU och hur pass dessa stämmer. Det var ju samma i USA och valet, Trump fick mängder mer än vad undersökningarna visade.

Jag tror man fifflar med statistiken hos många institut. Foliehatt jag vet men har svårt att förklara stödet till S med annat.

Man måste fiffla med OU för att komma nära valresultatet som fifflas med klanröstning och sosse-köp av röster. Så OU fifflet vägs upp av valfifflet.
2021-03-18, 21:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenotime
Man ska komma ihåg att det är långt kvar till valet och väldigt mycket kan hända. I mars 2017 låg C på 14%, L 6% och KD låg under 3%.

Corona kommer lägga sig i sommar och kaoset sätts i fokus igen, SD ökar. Verkar som att S är dumma nog att göra regeringsfrågan till sin stora fråga i valet trots att anledningen till S relativa framgång 2018 var att man faktiskt attackerade SD i sakfrågor; abort, marknadshyror osv istället för trams och smutskastning.

Då riktade man in sig på SD, nu på M, KD och L. Attackerna mor SD nu är ironiskt nog inte mot SD.
2021-03-18, 21:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvisiblePerson

Jag har inte hört något, han har väl tagit över helt efter Karlsson nu så att han blir uppbunden av det administrativa, personalfrågor etc.
2021-03-19, 00:04
Medlem
Jessica Stegrud bör inte sitta i Bryssel, hon är alltför viktig. Jag förstår att Henrik Vinge är mycket upptagen med administrativa saker. Jimmie når ut ganska bra just nu och jag hoppas att Tobias Andersson snart börjar märkas mer, liksom en del andra kvinnor.

Jag tror att S gör ett misstag som just nu smutskastar mer än kommer med konkret sakpolitik. Det dom kommer med verkar inte vettigt alls.
2021-03-19, 00:53
Bannlyst
6 månader kvar till kyrkovalet. Får se om en kraftig ökning för SD blir en fingervisning inför 2022.
2021-03-19, 07:45
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jessica Stegrud bör inte sitta i Bryssel, hon är alltför viktig. Jag förstår att Henrik Vinge är mycket upptagen med administrativa saker. Jimmie når ut ganska bra just nu och jag hoppas att Tobias Andersson snart börjar märkas mer, liksom en del andra kvinnor.

Jag tror att S gör ett misstag som just nu smutskastar mer än kommer med konkret sakpolitik. Det dom kommer med verkar inte vettigt alls.

Instämmer. Och även Vinge bör ta mer plats i rampljuset, många tycker nog han känns som en go snubbe.

Tror Jessica kan locka över en hel del kvinnor, dumt att sätta henne i Bryssel. Men vi kan inte veta hur det ser ut riktigt, hon kanske vill vara där utan all exponering i media.
2021-03-19, 13:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
6 månader kvar till kyrkovalet. Får se om en kraftig ökning för SD blir en fingervisning inför 2022.

SD satsar på det och vill ha fler kandidater för att kunna ställa upp i alla församlingar. Många i SD har gått ur kyrkan då de inte gillar hur den blivit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in