Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil.Enstoring
Vet du vad!
Jag tycker du skall kolla in ditt badrumsskåp/medicinskåp. Läs bipacksedeln på huvudvärkstabletter osv.
Läs specifikt vad det står på ”mycket ovanliga bieffekter” dvs 1/miljonen.
Det är nämligen precis det vi pratar om här. 15 st på 17 miljoner vaccinerade.
Inte för att det har med saken att göra men har inget medicinskåp, inga receptfria läkemedel eller andra läkemedel att läsa några bipacksedlar på såå...
Smärtstillande och liknande "bekvämlighetsläkemedel" ser jag ingen anledning överhuvudtaget att ha hemma eller använda, det enda det gör är att det ger individen en möjlighet att "leva" genom inflammationen och belasta berörd del av kroppen så läkningen drar ut på tiden och riskerar bli permanent eller kräver operation.
Smärta är kroppens sätt att säga "låt bli det där"...
Och jo, jag har brutit och skadat mig, är en del i mitt idrottande bla. men har aldrig tagit något smärtstillande mot det utan levt igenom smärtan tills den lagt sig.
Samma med antibiotika, det tar jag MOT infektion, alltså NÄR ett sår blivit infekterat och INTE för att såret INTE skall bli infekterat och det var så länge sedan så jag minns inte vad det stod i den bipacksedeln men då hade jag en infektion att förhålla mig till som kunde leda till amputation i värsta fall så det var befogat och balanserat.
Likadant med vaccinering mot sars cov2 bland folk utanför riskgrupp, totalt obefogat och saknar helt medicinsk anledning då sjukdomen inte är värre än immunsvaret på vaccinet för den breda, arbetsföra allmänheten under 65.