2021-03-19, 13:19
Medlem
SodaFointains avatar
Konstigt nu står det så här i aftonbladet att frankrike ger ej astar till de yngre för det är de som får blodpropp men enligt ab var det en 60 åring

"Franska myndigheter säger att bara personer över 55 år ska erbjudas Astra Zenecas vaccin. Det på grund av oron för allvarliga blodproppar hos yngre, rapporterar norska VG.

Anledningen är att rapporter om de allvarliga misstänkta biverkningarna upptäcks hos yngre personer.

Under torsdagen gav EMA, EU:s läkemedelsmyndighet klartecken för vaccinet. Men Norge, Danmark och Sverige har fortsatt paus för vaccinet."!

"

Läkemedelsverket utreder ytterligare ett dödsfall med misstänkt koppling till Astra Zenecas vaccin, rapporterar Ekot.

Det rör sig om en man i 60-årsåldern som dog två veckor efter vaccinering.

Han ska enligt Ekot ha haft vissa underliggande sjukdomar."
Citera
2021-03-19, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Har du inget mer matnyttigt än de där länkarna som inte gav något? Jag vill se något exempel på för Sverige relevant disinfo i något för Sverige relevant medium. Annars tror jag inte dig, Säpo och msb.
Problemet är ju inte direkt desinformation. Problemet är ju att de flesta (inklusive journalister på kvällspressen) inte förstår sig på det vetenskapliga språkbruket.

Ofta antas "frånvaro av belägg" för ett påstående om bevis på motsatsen, av dessa fåvitska.
Citera
2021-03-19, 13:20
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Min uppfattning baserad på det som beskrivits av kollegor, vänner och bekanta är att folk i allmänhet får betydligt mer värk och feber av AstraZeneca-vaccinet. Typ 100 kollegor på jobbet har haft EXAKT samma symptom. De som fått Pfizer har ofta ingen som helst feber eller värk.

I motsats till Sverige kan jag säga att det inte är NÅGON som sjukskrivit sig pga biverkningar.
I Sverige är ju våra råd att man inte ska vara på jobbet om man har influensasymptom.
Jag trodde ni hade samma där borta på er lilla drakoniskt nerstängda massdödsö.
Citera
2021-03-19, 13:22
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Problemet är ju inte direkt desinformation. Problemet är ju att de flesta (inklusive journalister på kvällspressen) inte förstår sig på det vetenskapliga språkbruket.

Ofta antas "frånvaro av belägg" för ett påstående om bevis på motsatsen, av dessa fåvitska.
Jo absolut det också, men mängden desinformation har ökat också enligt SÄPO och MSB.
Citera
2021-03-19, 13:22
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
I Sverige är ju våra råd att man inte ska vara på jobbet om man har influensasymptom.
Vi jobbar hemifrån...

Hope that helps.
Citera
2021-03-19, 13:24
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Jag uppmanar alla att alltid vara uppmärksamma på att det kan förekomma desinformation i alla media.

Det har de säkert, men de är inga får utan gör absolut inte som myndigheterna rekommenderar.
Citera
2021-03-19, 13:25
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched

Fast i detta jag bråkar om stör jag mig på att Säpo och andra inte kan belägga sina varningar om spioner och desinfo. För på myndigheterna låter det på som om de vet mycket mer än de vill berätta, något jag tar mig rätten att tvivla på. Och enligt mig är det i mycket de som kommer just disinfon.
Angående vetenskapen runt Corona hoppar jag det pga bristande kompetens.
Citera
2021-03-19, 13:25
Medlem
EMA var inte enigt i sitt beslut rörande Astrazeneca. Norge delade inte EMAs uppfattning.

"Norway dissented from the European Medicines Agency’s decision on Thursday that the AstraZeneca vaccine “effective and safe”. "
https://www.ft.com/content/9424d00d-5700-48a6-8eda-7b519383b21a
Citera
2021-03-19, 13:26
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Vi jobbar hemifrån...

Hope that helps.
Intressant!

Jag har tidigare arbetat lite med distansvård, men då hade man inte alls kommit så långt som ni verkar ha gjort. Har du någon bra bild på en obemannad IVA (endast patienter)?
Citera
2021-03-19, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jo absolut det också, men mängden desinformation har ökat också enligt SÄPO och MSB.
Ja, så är det alldeles säkert!
Citera
2021-03-19, 13:28
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Intressant!

Jag har tidigare arbetat lite med distansvård, men då hade man inte alls kommit så långt som ni verkar ha gjort. Har du någon bra bild på en obemannad IVA (endast patienter)?
Jag jobbar inte inom sjukvården....
Citera
2021-03-19, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Fast i detta jag bråkar om stör jag mig på att Säpo och andra inte kan belägga sina varningar om spioner och desinfo. För på myndigheterna låter det på som om de vet mycket mer än de vill berätta, något jag tar mig rätten att tvivla på. Och enligt mig är det i mycket de som kommer just disinfon.
Angående vetenskapen runt Corona hoppar jag det pga bristande kompetens.
Det ligger i sakens natur att SÄPO och MUST (varav de senare jag själv samarbete med under min tid i FM) aldrig kan avslöja sina bevekelsegrunder.

EDIT: Det enda man kan vara säker på vad gäller MUST är att fienden alltid är Stormakt Röd i Öster.
Senast redigerad av NurseRatched 2021-03-19 kl. 13:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in