2021-03-16, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Nej troligtvis inga.

Detta drabbar unga friska personer, eller yngre friskare personer. Det kan ju hända att vi kommer att se att de enbart vaccinerar äldre personer med AZ i framtiden. Det kan ju också hända att det bara var en leverans som var dålig.

Men det är väl bra att man tar en paus och undersöker. Det lär ju vara befogad med en paus, skulle inte blivit en så stor grej annars. Det är inte sociala medier som är anledning till pausen, är det inte lite väl att tro det?
Jag är övertygad om att påtryckningarna blir olidliga när sånt här inträffar.

Självklart borde man fortsätta vaccinera 70+ med AZ:s vaccin under tiden det utreds. Det finns gott om 70-åringar som skulle jubla över den möjligheten.
Citera
2021-03-16, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Har Ni siffrorna på blodproblem covid/vaccin?

Att antalet döda skall bli lika förutsätter att vaccinen är värre eller mycket värre än infektion då en stor del av de som skall avlida redan gjort det, de svagaste åker först.

Bland friska under 65 finns ingen anledning till vaccin då sjukdom och vaccin verkar ge likvärdiga symptom och datan är tydlig i att de inte belastar vården hårdare än vården klarar av.

Med tanke på att så många vaccinerats och så få fått problem totalt så tyder det ju att det är ett problem med en batch och inte själva vaccinet.

Det har vaccinerats i månader med detta men så helt plötsligt får vi ett antal fall.
Citera
2021-03-16, 21:25
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...själv skulle jag vilja se Tegnell få AZ:s vaccin i direktsändning. Från den batch som han igår kallade "helt okej"...

Utan att ha speciellt stort förtroende för herr Tegnell, så tror inte jag att han tvekat en sekund på det.

Man är inte automatiskt en syltrygg för att man är en medioker statsepidemiolog..
Citera
2021-03-16, 21:29
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Har Ni siffrorna på blodproblem covid/vaccin?

Att antalet döda skall bli lika förutsätter att vaccinen är värre eller mycket värre än infektion då en stor del av de som skall avlida redan gjort det, de svagaste åker först.

Bland friska under 65 finns ingen anledning till vaccin då sjukdom och vaccin verkar ge likvärdiga symptom och datan är tydlig i att de inte belastar vården hårdare än vården klarar av.

Vet du vad!

Jag tycker du skall kolla in ditt badrumsskåp/medicinskåp. Läs bipacksedeln på huvudvärkstabletter osv.
Läs specifikt vad det står på ”mycket ovanliga bieffekter” dvs 1/miljonen.
Det är nämligen precis det vi pratar om här. 15 st på 17 miljoner vaccinerade.
Citera
2021-03-16, 21:31
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Fast du leder inte landet, jag följer inte dig, så vad som händer dig är ganska så irrelevant. Om statsministern vill att hans folk ska vaccinera sig så får nog statsministern föregå med gott exempel först och främst.

Min kung har redan gjort det.. Han kanske inte är smartast i landet, men garanterat smartare än svetsarn..
Jag behöver inte se svetsarn mer än nödvändigt i tv..
Citera
2021-03-16, 21:33
Medlem
Madagascars avatar
Antal inlagda i Stockholm är nu 430. Igår var det 412. För en vecka sedan var det 361. Det går undan nu.

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-lagesrapporter-covid-19/2021/03/16-mars-lagesrapport-om-covid-19/, idag

https://platz.se/coronavirus/?lan=stockholm
Senast redigerad av Madagascar 2021-03-16 kl. 21:54.
Citera
2021-03-16, 21:36
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Du är tyvärr representant för den delen av befolkningen som genom okunskap är den VERKLIGA orsaken till att smittan drivs framåt. Asymptomatisk smitta är det verkliga problemet med COVID-19. Om viruset endast smittade när värden var symptomatisk hade det varit enkelt att stoppa smittan. Det var bl.a. det som gjorde att man kunde stoppa andra CORONA-virus. Det ligger på vårat ansvar att utbilda och informera dig och dina gelikar.

https://www.infectiousdiseaseadvisor.com/home/topics/covid19/cdc-determines-at-least-half-of-coronavirus-infections-transmitted-by-asymptomatic-individuals/
Det där är byggt på modeller, som gång på gång visat sig vara skit. Data från verkligheten visar annorlunda. En av de största studierna som gjordes i wuhan visade väldigt låg prevalens av asymptomatisk smitta.

Återigen är problemet överdriven testning med överkänsliga tester. Att friska individer ska isoleras eller gå runt med munskydd är inte vetenskap. Det är vidskepelse, sektbeteende.

Testar du befolkningen för diverse virus i stor skala, kommer du få utslag. Det betyder inte att folk dör som flugor. Virus är runt omkring oss hela tiden och så även covid. Vissa blir sjuka, vissa inte. Covid är endemiskt nu. Deal with it

Att testa positivt för ett virus men inte bli sjuk kallas även för att vara immun. Iallafall innan världen blev ett vetenskapsförnekande dårhus
Citera
2021-03-16, 21:40
Medlem
https://www.npr.org/sections/health-shots/2021/01/28/960901166/how-is-the-covid-19-vaccination-campaign-going-in-your-state

USA...

21.4% har fått första dosen nu.
11.5% är helt färdigvaccinerade.

USA kommer att öppna fullt ut redan i april det är jag helt övertygad om.

Dom är nere på 40.000 fall - var uppe på ca 250.000/Dag när det var som värst.
Citera
2021-03-16, 21:41
Medlem
Bara Trams o Flams här
Citera
2021-03-16, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
?

Jag har ju hojtat om att stänga gränsen för virus. Jag anser att den ursprungliga kinesiska varianten borde ha stoppats vid gränsen. Jag har hojtat om att den brittiska varianten borde ha stoppats. Jag har hojtat om att den sydafrikanska varianten skulle hållas ute, liksom den brasilianska varianten.

Och jag vill genast stoppa inflödet av människor från främmande kontinenter. Den åtgärden skulle hjälpa till att förebygga inflödet av sjukdomar och skadedjur. (Besökare från exotiska länder skulle tillåtas, men dom skulle avkrävas hälsointyg.)
Och hur vill du göra med snubbar som åker på greklandssemester eller parisweekend och hämtar hem muterat ebolavirus som de får från en superspridare som hämtat dit det från Afrika? För att du inte stängt gränsen?
Citera
2021-03-16, 21:47
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Antal inlagda i Stockholm är nu 430. Igår var det 412. För en vecka sedan var det 361. Det gå undan nu.

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-lagesrapporter-covid-19/2021/03/16-mars-lagesrapport-om-covid-19/, idag

https://platz.se/coronavirus/?lan=stockholm

Du glömde det obligatoriska "om två veckor blir det katastrof"

Som ni alarmister har spammat tråden med sedan i september.

Men nu kanske ni äntligen får rätt, nu när folk börjar bli sjuka av de framstressade vaccinerna.
Citera
2021-03-16, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Jo, så är det nog.

Endast 17 miljoner vaccinerade, och fortfarande räknar vi fallen i tiotal.
När det gäller infektion så har vi drygt 13.000 döda i Sverige med någonstans 1,5-3 miljoner smittade.

Tycker du det känns lika farligt med vaccinationen?

MED inte AV Corona - det är så vi räknar i Sverige, därför skiljer vi oss ut så mycket - så har i alla fall jag förstått det hela, rätta mig om jag har fel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in