2021-03-19, 13:16
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Nej, det är verkligen okay att längta. Men den fria viljan är starkare än urkrafter.
Men du borde sluta med smädelser.
Du borde sluta attackera det heliga äktenskapet. Så länge du attackerar det attackerar jag dig. Om jag s.a.s. har vägarna förbi här på forum.
Citera
2021-03-19, 13:18
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Någon vidare kunskap om kristendomen har du alltså inte öht.

Nej, den som bara lyder Gud men inte egentligen vill följa Hans bud kommer inte in i himmelriket.

Du har omöjligt "provat" att leva enligt Guds ordning. Det är den människan mår bra av. "Den lyckliga horan" är en myt, jag har då aldrig träffat någon kvinna som lever så som mår bra.
Var kommer horan från? Man är väl inte hora om man inte tar betalt eller? När du en dag trillar av pinn tror du då alvarligt att du kommer få prova allt det du missat i livet? Varför ska en religion bromsa din utveckling? Du verkar inte vara särskilt belevad och världsvan när du tror att någon gubbe på månen ska roa dig när du dör. Jag är döpt och konfirmerad för många år sedan, kommer från en mycket liten by uppbyggd runt en kyrka i skogen. Min erfarenhet är att religiösa är ulvar i fårakläder, möjligt inte just du är det, de luras ljuger och bedrar. Det har prästerskapet gjort sedan de kom på att vi kan lura folk att betala oss och arbeta för oss enbart genom att skrämma dom med guds straff eller lova dom guld och gröna skogar. Ser du inte att religion håller kvinnor tillbaka i alla kulturer. Vad är det som är så svårt?
Citera
2021-03-19, 13:19
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Var kommer horan från? Man är väl inte hora om man inte tar betalt eller? När du en dag trillar av pinn tror du då alvarligt att du kommer få prova allt det du missat i livet? Varför ska en religion bromsa din utveckling? Du verkar inte vara särskilt belevad och världsvan när du tror att någon gubbe på månen ska roa dig när du dör. Jag är döpt och konfirmerad för många år sedan, kommer från en mycket liten by uppbyggd runt en kyrka i skogen. Min erfarenhet är att religiösa är ulvar i fårakläder, möjligt inte just du är det, de luras ljuger och bedrar. Det har prästerskapet gjort sedan de kom på att vi kan lura folk att betala oss och arbeta för oss enbart genom att skrämma dom med guds straff eller lova dom guld och gröna skogar. Ser du inte att religion håller kvinnor tillbaka i alla kulturer. Vad är det som är så svårt?
Du är säkert duktig på fysik. Teologi är helt uppenbart inte ditt ämne.
Citera
2021-03-19, 13:21
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Du borde sluta attackera det heliga äktenskapet. Så länge du attackerar det attackerar jag dig.
För mig är äktenskapet heligt. Jag var incel tills jag träffade min blivande fru och otrohet skulle vara den värsta dagen i mitt liv.

Men sexualiteten är av Gud oavsett om man gifter sig med den som man har sitt första samlag med eller inte.
Citera
2021-03-19, 13:22
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Men vilken livsregel. Jag testade den genom att sätta den i munnen på mannen som hoppade från tionde våningen.
Innan han hoppade.
Wacko!
Där valde han ju himlen före helvetet eller? Vem är wacko här? Erfarenhet och kunskap är inte särskilt betungande att bära men leva efter en bok som är 2000år gammal är riktigt wacko!
Citera
2021-03-19, 13:28
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
För mig är äktenskapet heligt. Jag var incel tills jag träffade min blivande fru och otrohet skulle vara den värsta dagen i mitt liv.

Men sexualiteten är av Gud oavsett om man gifter sig med den som man har sitt första samlag med eller inte.
Jag har aldrig förspråkat otrohet väl? Jag är för lika villkor för alla parter, du vet, jämnställdhet. Jag kan bara inte med att man inte har en egen vilja och lutar sig på en bok skriven av massor med småpåvar. Lev DITT liv och njut varje dag av det och låt andra göra samma sak. DETTA tillåter inte din bok.
Citera
2021-03-19, 13:33
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Nej, utan du är - om du talar sanning om att du är gift - ett exempel på en gift person som attackerar institutionen äktenskap, såsom man kan stödja våldsamma upplopp utan att själv delta. I hemlighet kan man rentav leka med tankar på att själv delta i upploppen. Man syndar i hjärtat utan att det har gått till handling.
Att sexualiteten är av Gud slår in öppna dörrar: de som håller på äktenskapet som platsen för sex hävdar inte annat.
Men du förväxlar tydligen sexualitet med tillåtelse till äktenskapsbrott.
D.v.s. du attackerar äktenskapet, det mänskliga livets grundinrättning.
Så räkna med att bli attackerad av mig - verbalt, om och när jag ser det.
Å andra sidan kan du inte försvara otukten du förordar med Bibeln, som kräver att ALLA ska ära ÄKTENSKAPET, så frågan är hur mycket mer tid det är värt att lägga på dina otuktsideer, som är utombibliska och, faktiskt, även om man går utanför Bibeln är en avart historiskt och globalt. Hörde talas om ett sambopar som skulle flytta till någon arabstat. Det blev inget med det om de inte gifte sig först. Ett annat "vargpar" tänkte bo ihop i en lägenhet någonstans i Indien. Det gack icke, för de var inte gifta.
FÖR DE VAR INTE GIFTA.
Citera
2021-03-19, 13:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag har aldrig förspråkat otrohet väl? Jag är för lika villkor för alla parter, du vet, jämnställdhet. Jag kan bara inte med att man inte har en egen vilja och lutar sig på en bok skriven av massor med småpåvar. Lev DITT liv och njut varje dag av det och låt andra göra samma sak. DETTA tillåter inte din bok.
Det är jämställdhet som har gett oss utbrända kvinnor, bittra män, splittrade familjer och aborter.

Varför jämställdhet alls ska vara ett mål för någon kan man fråga sig. Målet borde istället vara harmoniska familjer, trygga kvinnor och barn och respekterade män.
Citera
2021-03-19, 13:38
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Där valde han ju himlen före helvetet eller? Vem är wacko här? Erfarenhet och kunskap är inte särskilt betungande att bära men leva efter en bok som är 2000år gammal är riktigt wacko!
Nej, han hoppade och färden gick neråt.
Tack för att du påpekar att Bibeln är gammal. Gammalt i denna bransch gäller allmänt som beprövat och hållbart, medan nya påhitt är, med andra faktorer konstanta, just därigenom suspekta. För vem vill vara en dagslända, en kronologisk snobb?
Detta gäller som default, att starta med.
Bara det borde få dig att vakna till.
Vem som är wacko här? Well, jag ska inte tjata.
Citera
2021-03-19, 13:40
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Det är jämställdhet som har gett oss utbrända kvinnor, bittra män, splittrade familjer och aborter.

Varför jämställdhet alls ska vara ett mål för någon kan man fråga sig. Målet borde istället vara harmoniska familjer, trygga kvinnor och barn och respekterade män.
Och det var inte jämställdhet ens som hans inlägg andades förut, utan otukt en masse.
Snubben har säkerligen inte ändrat sig så snabbt, men nu klär han sexmonstret i frack och går på om "jämställdhet"
- och rackar på Bibeln förstås, det kunde han bara inte låta bli. Den röda tråden.
Citera
2021-03-19, 13:46
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:

Så här skrev gorilla förut:
Jag väljer direkt obefästa själar, otukt och lättja sex från morgon till kväll liv och lust. DET är vad människor vill ha, fest och färger, lättja och otukt. Mmm smaskigt!
Citera
2021-03-19, 13:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Så här skrev gorilla förut:
Jag väljer direkt obefästa själar, otukt och lättja sex från morgon till kväll liv och lust. DET är vad människor vill ha, fest och färger, lättja och otukt. Mmm smaskigt!
Stackars sate.

Edit:
Det är att kasta kvinnor och barn åt vargarna att propagera för sex utom äktenskapet. Det skrev jag till TS tidigare. Apan illustrerar det bra.
Senast redigerad av LadySweden 2021-03-19 kl. 14:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in