2021-03-19, 12:49
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ni män har drifter som gör det svårt för både kvinnor och barn om ni inte tyglar dem. Driften är synd när den inte åtföljs av era förpliktelser mot kvinnan, men om den gör det är den inte synd. Det är alltså snarare er eventuella ovilja att göra det rätta mot kvinnan och axla er roll i skapelsen som är synd, liksom ifall ni vill ha en kvinna som tillhör en annan.
Män och kvinnor tyglar sina drifter i den mån att vi inte beter oss som hundar och löpande tikar (offentligt). Men religiösa hycklare vill lägga ytterligare bördor på oss. Fortplantningsdrifter som inte får utlopp kan ta sig riktigt otäcka uttryck, vilket förstås glädjer djävulens barn.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2021-03-19 kl. 12:53.
Citera
2021-03-19, 12:55
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
... Ju mer saker man provar ju visare blir man. ...
Men vilken livsregel. Jag testade den genom att sätta den i munnen på mannen som hoppade från tionde våningen.
Innan han hoppade.
Wacko!
Citera
2021-03-19, 13:04
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Alla förstår och erfar att religiösa hycklar om sin sexualitet. De har ett mått för sig själva och ett annat för de som inte hycklar.
Citera
2021-03-19, 13:04
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Män och kvinnor tyglar sina drifter i den mån att vi inte beter oss som hundar och löpande tikar (offentligt). Men religiösa hycklare vill lägga ytterligare bördor på oss. Fortplantningsdrifter som inte får utlopp kan ta sig riktigt otäcka uttryck, vilket förstås glädjer djävulens barn.
Nej, utan äktenskapet är instiftat av Gud och det är där sex hör hemma. Det duger inte med något "jag ligger runt lite grann, men på ett behärskat och ansvarigt sätt, så det inte blir för mycket av det goda".
Och det där är ju en klassiker att om sex tillhör äktenskapet så är det bäddat för "riktigt otäcka uttryck" av "fortplantningsdrifter". Andemeningen är att om sex är reserverat för den universella institutionen äktenskapets ramar och skydd så blir det en massa våldtäkter som resultat. Snacka om att skylla det onda på det goda, skylla djävulens ingivelser på Guds inrättning. Att inte få ligga runt heter då "börda" som "religiösa hycklare" lägger på en stackars "naturlig" man.
I äktenskapet, i den trogna, uppoffrande och livslånga kärleken mellan man och kvinna är så den skapelsegivna frukten barn. Barn som är trygga med att "mamma och pappa älskade varandra plikttroget och varaktigt och genom det blev jag till, det är jag resultatet av". That's how it was meant to be.

Now that was another wacko. How many are there?
Citera
2021-03-19, 13:07
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Att inte få ligga runt heter då "börda" som "religiösa hycklare" lägger på en stackars "naturlig" man.
I äktenskapet, i den trogna, uppoffrande och livslånga kärleken mellan man och kvinna är så den skapelsegivna frukten barn. Barn som är trygga med att "mamma och pappa älskade varandra plikttroget och varaktigt och genom det blev jag till, det är jag resultatet av". That's how it was meant to be.

Now that was another wacko. How many are there?
Att du längtar efter att få ligga runt är okay, men smädelser hör inte till Guds rike.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2021-03-19 kl. 13:10.
Citera
2021-03-19, 13:09
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Alla förstår och erfar att religiösa hycklar om sin sexualitet. De har ett mått för sig själva och ett annat för de som inte hycklar.
Nu tycker jag att du ska tala för dig själv. Du må ha gett helt efter för dina djuriska (onormala) drifter, och önskar ligga runt, fast lite snyggt behärskat och ansvarsfullt som fernissa, men klistra inte ordet hyckleri på en hel grupp människor för det.
Det finns något mellan hyckleri och fräckhet, nämligen att man erkänner och strävar efter ideal och då inte inrättar sitt liv och sina planer efter andra, motstridiga mål.
Citera
2021-03-19, 13:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Bibeln säger att vi bör gifta oss istället, så att vi inte "brinner av lusta".

Och nej; generellt sett är detta med att få sex utan de förpliktelser Gud ålägger oss en betydligt större lockelse för män än för kvinnor. Därmed inte sagt att kvinnor inte kan lockas av det, men dels har män i genomsnitt högre drift, dels ålägger verkligen Gud mannen mycket "tyngd" jämfört med kvinnan. En börda är det ju om man avskyr det hela, vilket vi gör innan vi kommer till Jesus. Han lättar bördan och renar hjärtat.

Fundera gärna över vad lärjungarna förstod här, och varför celibat medges av Herren och föredrogs av Paulus;

" Jag säger er: Den som skiljer sig från sin hustru av något annat skäl än otukt och gifter sig med en annan, han begår äktenskapsbrott." 10 Hans lärjungar sade till honom: "Om det är så med mannens ställning till hustrun, då är det ingen fördel med att gifta sig." 11 Han svarade dem: "Inte alla förstår det ordet utan endast de som har fått den gåvan. 12 Det finns de som inte kan gifta sig, därför att de är födda sådana, och de som inte kan det, därför att människor gjort dem sådana. Och det finns andra som för himmelrikets skull inte gifter sig. Den som kan förstå detta, må ta det till sig"

Nu är även hemligheten i detta stor, då Kristus genom döden blev fri att äkta Israel trots att Juda varit trogen, men ordet gäller också män generellt då mannen tidigare kunde undkomma sina förpliktelser mot kvinnan om han "tröttnade" på henne.
Citera
2021-03-19, 13:11
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Att du längtar efter att få ligga runt är okay, men smädelser hör inte till Guds rike.
Det där är projektion. Du öppnar för att ligga runt och när jag säger att det är mot vad Bibeln lär och därmed mot Guds vilja säger du att jag längtar efter att ligga runt.

Hoppa tillbaka in i ditt eget liv.
Citera
2021-03-19, 13:13
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Robert Aaron Long presenterade sig på något socialt medium med orden:

"Pizza, guns, drums, music, family, and God. This pretty much sums up my life. It's a pretty good life."

Han glömde bort att ta med att han själv ansåg sig vara en sexmissbrukare, något som drev honom att skjuta ihjäl åtta personer i anknytning till massageinstitut. Han var en djupt religiös man som havererade mentalt för att han inte kunde kuva en av de starkaste urkrafterna i universum.

Ingenstans i Jesus budskap framskymtar att sexualitet är en synd. Det religiösa hyckleriet kring sexualitet härrör från en prestigekultur.

Jesus lät sig födas av en ung kvinna som blivit havande utanför äktenskapet. Och det finns ingen moralism i Bibeln kring Isacs avsikt att besöka en 'tempeltärna'.

Man blir inte rättfärdig av att tvinga sig själv till något, medan det är en bra början att vara ödmjuk nog att erkänna sig själv som den man är.
Han är vilse i livet, och tror att det ska bli bättre om han positionerar sig.

Sex är inte en synd. Sex är guds gåva till människan.

Gud håller med.
Citera
2021-03-19, 13:14
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Det där är projektion. Du öppnar för att ligga runt och när jag säger att det är mot vad Bibeln lär och därmed mot Guds vilja säger du att jag längtar efter att ligga runt.

Är du en korsvägare?
Citera
2021-03-19, 13:14
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:

Nej, det är verkligen okay att längta. Men den fria viljan är starkare än urkrafter.

Men du borde sluta med smädelser.
Citera
2021-03-19, 13:15
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Är du en korsvägare?
Är du en cyklist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera