Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
För mig är äktenskapet heligt. Jag var incel tills jag träffade min blivande fru och otrohet skulle vara den värsta dagen i mitt liv.
Men sexualiteten är av Gud oavsett om man gifter sig med den som man har sitt första samlag med eller inte.
Nej, utan du är - om du talar sanning om att du är gift - ett exempel på en gift person som attackerar institutionen äktenskap, såsom man kan stödja våldsamma upplopp utan att själv delta. I hemlighet kan man rentav leka med tankar på att själv delta i upploppen. Man syndar i hjärtat utan att det har gått till handling.
Att sexualiteten är av Gud slår in öppna dörrar: de som håller på äktenskapet som platsen för sex hävdar inte annat.
Men du förväxlar tydligen sexualitet med tillåtelse till äktenskapsbrott.
D.v.s. du attackerar äktenskapet, det mänskliga livets grundinrättning.
Så räkna med att bli attackerad av mig - verbalt, om och när jag ser det.
Å andra sidan kan du inte försvara otukten du förordar med Bibeln, som kräver att ALLA ska ära ÄKTENSKAPET, så frågan är hur mycket mer tid det är värt att lägga på dina otuktsideer, som är utombibliska och, faktiskt, även om man går utanför Bibeln är en avart historiskt och globalt. Hörde talas om ett sambopar som skulle flytta till någon arabstat. Det blev inget med det om de inte gifte sig först. Ett annat "vargpar" tänkte bo ihop i en lägenhet någonstans i Indien. Det gack icke, för de var inte gifta.
FÖR DE VAR INTE GIFTA.