2021-03-19, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Det blir en bedömningsfråga givetvis. Men givet rådande praxis så ser jag det som en rimlig åtgärd åtminstone vid krogragg, tinderligg och vad nu folk hittar på för att få tillfällig sex med främlingar.
Fast då kan männen istället bli dömda för sexuellt övergrepp eller dylikt då inspelningen i sig kan utgöra en allvarlig kräkning av kvinnans sexualitet.
Citera
2021-03-19, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jo helt klart och mitt fokus ligger på att män kastas i fängelse lång tid på sådant här bevismaterial. Att det kommer finnas kvinnor som utnyttjar ett sådant här rättsväsende för egen vinning på bekostnad av oskyldiga män är självklart och det måste ett rättsväsende sätta stopp för.

Dels ska sådan här bevisning inte ens räcka för att häkta en man i flera månader eller ens flera veckor. Dels måste sådana här falskanmälningar få ordentliga konsekvenser för den som anmäler. Rimligt är att de får samma straff som den anmälde riskerade och det är därför jag förordar 8-12 års fängelse för Elvira samt att hon får betala samhällets alla kostnader för dessa processer.
Skriv ett mail om förslag på lagändring till regeringen?
Citera
2021-03-19, 12:29
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanApansson.
Fast då kan männen istället bli dömda för sexuellt övergrepp eller dylikt då inspelningen i sig kan utgöra en allvarlig kräkning av kvinnans sexualitet.
Du jag tror faktist inte det. Kränkande fotografering är en grej, och olovlig avlyssning likaså. Men kränkande ljudupptagning verkar inte finnas och avlyssning är det inte om man deltar.
Vilket också är i linje med de ljudupotagningae EA gjort och att dessa helt uppenbart är OK.
Citera
2021-03-19, 12:31
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Du jag tror faktist inte det. Kränkande fotografering är en grej, och olovlig avlyssning likaså. Men kränkande ljudupptagning verkar inte finnas och avlyssning är det inte om man deltar.
Vilket också är i linje med de ljudupotagningae EA gjort och att dessa helt uppenbart är OK.

Ska mannen kunna vara säker på att inte bli dömd för våldtäkt behövs både ljud och bild, men då åker han dit för det istället.
Citera
2021-03-19, 12:32
Medlem
Citat:
Om det är en ljudupptagning som inkluderar sex (även om ingen fotografering finns med) så kan det absolut klassas som en sexuell kränkning.
Citera
Medlem
Ni får det att låta som att det behövs en app med bank ID för samtycke till samlag
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Kan man inte leta fram domen på EAs exman LS? Det ska vara ett upphovsrättsmål där EA vittnar för honom. De förlorar målet....

Undrar om det gäller bilder på numera kungliga S??

LS har ju gått ut med en offentlig ursäkt till kungliga S på någon blogg......det är väl ändå lite ovanligt, att ursäkta sig offentligt.
Citera
2021-03-19, 12:33
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanApansson.
Om det är en ljudupptagning som inkluderar sex (även om ingen fotografering finns med) så kan det absolut klassas som en sexuell kränkning.
Lagrum?
Citera
2021-03-19, 12:36
Medlem
Citat:
Lagrum?
Det är Sverige vi lever i. Ett extremt lättkränkt och feministiskt land.
Citera
2021-03-19, 12:37
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Ni får det att låta som att det behövs en app med bank ID för samtycke till samlag

Det duger inte, ingenting säger om det samtycket dras tillbaks senare eller vilken form av sex man medger.
Citera
2021-03-19, 12:40
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ska mannen kunna vara säker på att inte bli dömd för våldtäkt behövs både ljud och bild, men då åker han dit för det istället.
Flera trovärdiga vittnen på plats hjälper också, samt ett inhämtat tillsånd att spela in porrfilmen. Sen bör de sexuella praktikerna definitivt vara vanilj och gärna lugn sådan.

Självklart måste både lagar och praxis justeras så att trovätdighet och bevisbörda blir könsneutralt. Allt annat är vansinne. Men tills utopia anländer får vi göra så gott det går. Pragmatism är bra saker. Ibland är även paranoia bra. Tror inte GL hade haft något emot att ha hela julenatten bandad, om han nu är oskyldig
Senast redigerad av Nattjag 2021-03-19 kl. 12:43.
Citera
2021-03-19, 12:41
Medlem
Tro ditten hit och dit. Herr Lambertz har genom sin juridiska karriär inom detta område skadat oskyldiga män då han som domare i HD prejudicerat rättsfall där kvinnor med enbart luddiga påståenden fått oskyldiga män fällda för våldtäkt.
Tänka sig!
Nu sitter han där själv, enbart på en sketen fylle-utsaga, med noll teknisk bevisning.
För egen del tror jag att han är oskyldig, men Herr Lambertz har i allra högsta grad varit med om att skapa detta juridiska monster.
Herr Lambertz ät nu upp, det du fått på din tallrik!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in