2021-03-19, 04:20
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Ogifta kvinnor och män har sexuell dragning till varandra och det är inte djävulens verk.

Vad som hände förr i tiden var att mannen blev misshandlad av kvinnans släktingar. Eller hotad. Om mannen var rik blev det förhandlingar. Det vanliga var nog att det blev giftermål. Om det inte gällde "stormän" som tog vad de ville ha.

Detta lever kvar idag som en "hederskultur" och i den industrialiserade världen som att man "gifter sig" om kvinnan blir med barn.

Detta har ingenting att göra med Guds vilja. Sexualiteten är ingen frestelse för att pröva unga människor. Bara att de som har intima förbindelser ska bry sig om varandra och ta ansvar. Och detta är innehållet i lagen om äktenskapsbrott - som alla ska respektera.

Att ogifta män och kvinnor i det moderna samhället begår en synd om de har sex är en lögn som passar Satan som vill utöva tvång och press på oss för att lättare kunna hantera oss med sitt hyckleri.
Citera
2021-03-19, 06:49
Medlem
gorillaglues avatar
Är inte sex utanför äktenskapet en synd enligt bibeln? Det jag har lärt mig om gud och himmeln gör att jag inte vill till himlen när jag dör. Jag gillar att droga mig med allt möjligt, jag gillar sex med olika personer gärna samtidigt, jag älskar porr, när det erbjuds spelar jag gärna kort/tips/trav mm mm. Jag älskar dåliga kvinnor som skökor. Bäst är det när man kan spela klädpoker med skökor och lyssna till dödsmetall med brännevinet flödande. DET kan man inte i himlen, nej!
Citera
2021-03-19, 09:05
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Är inte sex utanför äktenskapet en synd enligt bibeln? Det jag har lärt mig om gud och himmeln gör att jag inte vill till himlen när jag dör. Jag gillar att droga mig med allt möjligt, jag gillar sex med olika personer gärna samtidigt, jag älskar porr, när det erbjuds spelar jag gärna kort/tips/trav mm mm. Jag älskar dåliga kvinnor som skökor. Bäst är det när man kan spela klädpoker med skökor och lyssna till dödsmetall med brännevinet flödande. DET kan man inte i himlen, nej!
Det festandet kommer inte att göra dig lycklig annat än för stunden och det visar också att du inte passar för ett evigt liv.
Citera
2021-03-19, 09:22
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det festandet kommer inte att göra dig lycklig annat än för stunden och det visar också att du inte passar för ett evigt liv.
Evigt liv? Finns det? Vi är ju i o för sig oförstörbar energi och vi kan ju omvandlas till antingen värme eller maskmat när vi dör. Jag vill bli maskmat för att inte öka den globala uppvärmningen + att det vore farligt att stoppa in mig i ett krematorium, hög explosionsrisk efter år av marinering i sprit och vulgärt leverne. Skrev jag inte att jag var utbildad? Ah, glömde skriva inom vad ju. Är fysiker.
Citera
2021-03-19, 09:39
Medlem
Oldmoneybeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nej, det är Jesu bud. Han sa att man inte får så mycket som titta med lust i blicken efter en kvinna man inte är gift med.
Fast det gör man naturligt som man. Han sa inte att man inte ska, han sa att den som så tittar har begått äktenskapsbrott i sitt hjärta och behöver Jesus frälsning. Vi kommer aldrig bli syndfria.
Citera
2021-03-19, 09:51
Medlem
Oldmoneybeards avatar
Citat:
Nej, kvinnan tar inte alltid hand om barnet.
Enligt Bibeln och för en kristen familj är det kvinnas jobb att sköta barn och hushåll.
Citera
2021-03-19, 10:17
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldmoneybeard
Fast det gör man naturligt som man. Han sa inte att man inte ska, han sa att den som så tittar har begått äktenskapsbrott i sitt hjärta och behöver Jesus frälsning. Vi kommer aldrig bli syndfria.

Naturlig för den fallna människan. Det är en synd. Att vi aldrig blir syndfria är inte en biljett till att synda fritt.
Citera
2021-03-19, 11:10
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Det vill man inte i himlen, och du vill inte dit, säger du.
2 Petr 2:14:
De har ögon fulla av otukt och kan inte få nog av synd. De lockar till sig obefästa själar och har hjärtan som är övade i att roffa åt sig, dessa förbannelsens barn.
Citera
2021-03-19, 11:18
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Citat:
1. David och Salomo hade hundratals hustrur, "bihustrur" och älskarinnor.
Ge bibelställen som belägg.
Citat:
2. Öppnar för att ligga runt? Jag är öppen för sexuell lust och dess inverkan på levande varelser.
Man kan erkänna sexualiteten såsom Bibeln gör utan att öppna för att ligga runt som du gör.
3
Citat:
. Javisst händer det att unga människor gifter sig och är trogna livet ut. Och Gud ser deras trofasthet.
Ja, du ser. Man måste inte ligga runt.
Citat:
4. Juda gick till en tempeltärna (prostituerad) för att få utlopp för sin lust. 1 Mos 38:15 och det finns åtskilliga liknande berättelser.
Skapelseordningen "sexualiteten hör till äktenskapet" gäller, så det som Juda gjorde måste bedömas utifrån det.
Citat:
5. Visa mig var i Bibeln det står att ogifta ungdomar straffats för att ha haft samlag!
Det är du som har (den hopplösa) bördan att visa att skapelseordningen "Sex tillhör äktenskapet" skulle vara upphävd. Så länge människor skapas så skapas de efter skapelseordningarna. (Celibat medges av Jesus i Matt 19.)
Citera
2021-03-19, 11:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Naturlig för den fallna människan. Det är en synd. Att vi aldrig blir syndfria är inte en biljett till att synda fritt.
Så är det ju, och det går faktiskt att omrikta all lust mot sin egen hustru. Det underlättar förstås då om hon förstår att hon har samma förpliktelser mot sin man som han har mot henne i det här avseendet. Omaka par omöjliggör somlig helgelse skulle jag hävda, då jag vet hur mycket män kämpar med detta.
Citera
2021-03-19, 11:30
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldmoneybeard
Kristendomen förkunnar evangeliet om syndernas förlåtelse, som man tror i ånger över synden, men du förkunnar syndernas tillåtelse, under täckmanteln "naturligt".
Det som är naturligt, skapelsegivet, är inte laglöshet och hedonism utan kyskhet och äktenskap.
Citera
2021-03-19, 11:58
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Det vill man inte i himlen, och du vill inte dit, säger du.
2 Petr 2:14:
De har ögon fulla av otukt och kan inte få nog av synd. De lockar till sig obefästa själar och har hjärtan som är övade i att roffa åt sig, dessa förbannelsens barn.
Filadelfiaost på ett moln med en harpa, när man vet att varenda depraverad själ är två våningar ner. Tänk ett helt ställe av otukt och synd upp över öronen, spel dobbel, sex överallt, fylla och fest. Jag tror valet är ganska lätt här väl? Jag väljer direkt obefästa själar, otukt och lättja sex från morgon till kväll liv och lust. DET är vad människor vill ha, fest och färger, lättja och otukt. Mmm smaskigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in