2021-03-18, 21:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Kvinnan har också lust och ska ta hand om barnen precis som mannen. Även utan att de ska känna sig förpliktigade. Att överge ett barn är att avlägsna sig från Gud.
Kvinnan föder barnet och tar i princip alltid hand om det. Mannens förpliktelse är att sörja för kvinnan.

Släpp sossandet nu och kom till Guds ord! Gud vet vad som fungerar och inte.
Citera
2021-03-18, 21:56
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Kvinnan föder barnet och tar i princip alltid hand om det. Mannens förpliktelse är att sörja för kvinnan.

Släpp sossandet nu och kom till Guds ord! Gud vet vad som fungerar och inte.
Nej, kvinnan tar inte alltid hand om barnet.
Citera
2021-03-18, 22:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nej, kvinnan tar inte alltid hand om barnet.
Det finns alltid extrema undantag. Jag skrev "i princip alltid". Detta stämmer, och speciellt om hon har en man som ombesörjer hennes trygghet på olika vis.
Citera
2021-03-18, 22:02
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Sexualiteten är djävulens paradgren. Men även religionen. Ansvarsfulla människor med en sund sexualitet och utan religiösa grubblerier mördar inte.
Citera
2021-03-18, 22:25
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Sexualiteten är djävulens paradgren. Men även religionen. Ansvarsfulla människor med en sund sexualitet och utan religiösa grubblerier mördar inte.
Sunda religiösa människor mördar inte. Är man osund och religiös kan man istället lära sig av Guds lag att man inte ska mörda.
Citera
2021-03-18, 22:46
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Jag menade ingen i Nasaret. Religiösa hycklare tittar ofta snett.

Och där har du med största säkerhet fel. Dom tillfällen som är dokumenterade i skriften råkade ske på andra ställen, men det är inget som talar för att det inte skulle ha hänt där också.
Citera
2021-03-18, 23:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Läs kapitlet istället för att anta. Judarna anklagade Jesus för att vara född i synd eftersom dom menade att Han var ett oäkta barn. Precis det du vill mena inte förekom.
Jag förstår inte alls hur du menar. Vilken vers i Joh 8? Menar du vers 19?
Citera
2021-03-18, 23:07
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag förstår inte alls hur du menar. Vilken vers i Joh 8? Menar du vers 19?

Det stycket, ja.
Citera
2021-03-18, 23:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det stycket, ja.
Tack!
Citera
2021-03-19, 00:21
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Ge mig ett bevis på att jag inte har rätt, byt gärna åsnan mot josefs bror eller för att verkligen göra det riktigt depraverande varför inte josefs far?

Det står i bibeln, och bibeln är sann, det vet vi tack vare alla profetior i den som har gått i uppfyllelse.
Citera
2021-03-19, 00:48
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Det står i bibeln, och bibeln är sann, det vet vi tack vare alla profetior i den som har gått i uppfyllelse.
Ok, men jag som är utbildad kan bara inte få det att gå ihop. Jag vill nog påstå att josef var totalt dum i huvudet. Det bästa med det hela är att maria visar genom sitt handlande att hon överstiger hans IQ med hästlängder. Pröva en gång att insätta josef och maria i dagens samhälle....- Maria är otrogen med grannen i tvättstugan när josef är på arbete eftersom josef och maria lever i ett sexlöst förhållande. Maria blir med barn, grannen vill inte veta av barnet då han arbetar som handelsresande och aldrig är hemma (dessutom är maria rätt tjock och ful). Maria tar till kvinnlig list, för hon vill ju inte vara ensam med barnet, och intalar josef att detta är guds verk. Josef, oskuld, oerfaren, hårt arbetande på fabriken inser att maria faktiskt har rätt. Barnet föds och de enas om att barnet ska nog heta jesus. Jesus växer och mår bra för att sedemera bli 7 år och startar skolan. Här ställer han sig på sin bänk och säger med klar och hög röst. Hej mitt namn är jesus och jag är guds son.....
Citera
2021-03-19, 01:02
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Ok, men jag som är utbildad kan bara inte få det att gå ihop. Jag vill nog påstå att josef var totalt dum i huvudet. Det bästa med det hela är att maria visar genom sitt handlande att hon överstiger hans IQ med hästlängder. Pröva en gång att insätta josef och maria i dagens samhälle....- Maria är otrogen med grannen i tvättstugan när josef är på arbete eftersom josef och maria lever i ett sexlöst förhållande. Maria blir med barn, grannen vill inte veta av barnet då han arbetar som handelsresande och aldrig är hemma (dessutom är maria rätt tjock och ful). Maria tar till kvinnlig list, för hon vill ju inte vara ensam med barnet, och intalar josef att detta är guds verk. Josef, oskuld, oerfaren, hårt arbetande på fabriken inser att maria faktiskt har rätt. Barnet föds och de enas om att barnet ska nog heta jesus. Jesus växer och mår bra för att sedemera bli 7 år och startar skolan. Här ställer han sig på sin bänk och säger med klar och hög röst. Hej mitt namn är jesus och jag är guds son.....

Om Jesus sen går på vatten, förvandlar vatten till vin, botar sjuka till höger och vänster, så kanske det finns anledning att misstänka att det där med att grannen satte på Maria bara var ett illasinnat rykte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in