Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
Det står i bibeln, och bibeln är sann, det vet vi tack vare alla profetior i den som har gått i uppfyllelse.
Ok, men jag som är utbildad kan bara inte få det att gå ihop. Jag vill nog påstå att josef var totalt dum i huvudet. Det bästa med det hela är att maria visar genom sitt handlande att hon överstiger hans IQ med hästlängder. Pröva en gång att insätta josef och maria i dagens samhälle....- Maria är otrogen med grannen i tvättstugan när josef är på arbete eftersom josef och maria lever i ett sexlöst förhållande. Maria blir med barn, grannen vill inte veta av barnet då han arbetar som handelsresande och aldrig är hemma (dessutom är maria rätt tjock och ful). Maria tar till kvinnlig list, för hon vill ju inte vara ensam med barnet, och intalar josef att detta är guds verk. Josef, oskuld, oerfaren, hårt arbetande på fabriken inser att maria faktiskt har rätt. Barnet föds och de enas om att barnet ska nog heta jesus. Jesus växer och mår bra för att sedemera bli 7 år och startar skolan. Här ställer han sig på sin bänk och säger med klar och hög röst. Hej mitt namn är jesus och jag är guds son.....