• 1
  • 2
2021-03-19, 07:31
Medlem
Citat:
Förra helgen lanserades en ny svensk plattform i sociala medier där det sprids flera konspirationsteorier.
Plattformen ska enligt skaparen vara fri frnsur".ån "ce

Hörde detta på radion. Vaccinmotståndare, konspiratörer och invandringskritiska startade den här nya plattformen efter censureringar på Facebook. Ngn som vet var plattformen är ngnstans?.

https://sverigesradio.se/artikel/sve...egen-plattform
Citera
2021-03-19, 07:39
Medlem
pigfaceregulates avatar
Okej. Låt de prata om sina konspirationsteorier.

När folk väljer att försöka tysta meningsmotståndare, oavsett hur absurd konspirationsteorien är så blir man en aning nyfiken över varför. Man väljer bara att tysta meningsmotståndare när man har slut på argument, vilket man inte bör om man nu har rätt.
Citera
2021-03-19, 07:59
Medlem
AnonDiggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedlund
Ngn som vet var plattformen är ngnstans?.
Jag måste vara out-of-the-loop. Har inte ens hört talas om någon ny svensk plattform förrän nu. Det här måste redas ut. Vad är det för plattform?
Citera
2021-03-19, 08:04
Medlem
Opaques avatar
MSB har nyligen pekat ut tre nationer som de hittat utför påverkansoperationer i Sverige. Kina,Ryssland och Iran. Ryssarna genom att destabilisera samhällen (Splittring och förvirring) ,

Man tror att en viktig del är att sprida konspirationsteorier på svenska genom twitter och genom att öppna sidor på nätet med konspiratoriska teman. Jag tror 100% att detta händer.
Citera
2021-03-19, 08:11
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
MSB har nyligen pekat ut tre nationer som de hittat utför påverkansoperationer i Sverige. Kina,Ryssland och Iran. Ryssarna genom att destabilisera samhällen (Splittring och förvirring) ,

Man tror att en viktig del är att sprida konspirationsteorier på svenska genom twitter och genom att öppna sidor på nätet med konspiratoriska teman. Jag tror 100% att detta händer.
Ser inget behov av några yttre krafter för att destabilisera landet.
Det klarar socialdemokraterna av på egen hand.
Citera
2021-03-19, 08:23
Medlem
AnonDiggers avatar
Citat:
Vad är det för sida och tror du det är ryssar som har öppnat sidan? Jag har ingen aning vilken sida det är SR syftar på.
Citera
2021-03-19, 08:30
Medlem
Lagerkommandants avatar
Kan det vara expo.se?
Eller kanske krisinformation.se?

Och vilka teorier handlar det om? De om patriarkatet och vita privilegier?
Artiklar som den hos Sveriges Radio blir ganska meningslösa om de inte skriver vilken sajt det handlar om.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-03-19 kl. 08:49.
Citera
2021-03-19, 08:34
Medlem
Pungpuckels avatar
Bara att SR slår på larmknappen pga att en grupp människor verkar ha annorlunda åsikter få ju mig att bli konspiratorisk.
Citera
2021-03-19, 08:38
Medlem
Lagerkommandants avatar
Är det WakeUpFriends det handlar om?

Från 6 mars 2021.
"Ny era för sanningen"
https://www.youtube.com/watch?v=lFHFhYtIEZQ

Citat:
Varmt välkomna till en fri plattform!

https://wakeupfriends.net

Två veckor sedan medans artikeln hos SR pratar om förra veckan men det skulle inte vara första gången SR tar fel på tid.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-03-19 kl. 08:57.
Citera
2021-03-19, 09:03
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Är det WakeUpFriends det handlar om?

Från 6 mars 2021.
"Ny era för sanningen"
https://www.youtube.com/watch?v=lFHFhYtIEZQ

https://wakeupfriends.net

Två veckor sedan medans artikeln hos SR pratar om förra veckan men det skulle inte vara första gången SR tar fel på tid.
Det torde det väl vara.

”För Sanning och spiritualitet”, låter helt klart som en samlingsplats för källkritiker och konstnärer. Precis vad Svedala saknat.
Citera
2021-03-19, 09:11
Medlem
TompaOs avatar
Citat:

Det om något är väl en konspirationsteori? Foliehatt!
Citera
2021-03-19, 09:22
Medlem
Gronladans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pigfaceregulate
Okej. Låt de prata om sina konspirationsteorier.

När folk väljer att försöka tysta meningsmotståndare, oavsett hur absurd konspirationsteorien är så blir man en aning nyfiken över varför. Man väljer bara att tysta meningsmotståndare när man har slut på argument, vilket man inte bör om man nu har rätt.

Eller så är det väl så att man blir trött på att bemöta deras ”agument”, särskilt när individerna egentligen hör hemma på psyket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in