Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-18, 04:25
Medlem
morkfromorks avatar
Jag tror inte gamestop är stora nog att orsaka problem, räntan verkar heller inte vara det, kanske tesla? eller nån storbank? Händer nåt stort kommer det ske idag eller imorgon.
Citera
2021-03-18, 21:58
Medlem
CarlMengers avatar
Jag har en känsla att det kommer rasa rejält imorgon. Ska bli spännande att se
Citera
2021-03-18, 22:01
Medlem
YP4XQs avatar
Projicerad nervositet igen? Den som inte har en datorskärm eller internet kommer den märka något? Kanske kanske inte det är som med Covid ingen jävel verkar egentligen veta utan hör så många andra, man får bilda sig sin egna uppfattning
Citera
2021-03-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 997
Okej vi säger så.

Tror inte på 30% nedgång redan denna månad men jag har tagit höjd för en kraftig nedgång (utlöst av Gamestop) inom närmsta veckorna genom att flytta över hälften av mitt kapital till just Gamestop.

Kan inte vara mycket kapital om du är villig att gambla så mycket.

Sist jag kollade var shorts ca 15%, inte så svårt att täcka positionerna.
Citera
2021-03-18, 23:38
Medlem
Alltså ni måste läsa på vad som händer nu, detta är viktigt! Annars riskerar ni att förlora stora summar av era investeringar. Detta är på riktigt! Marknaden kommer gå under.

För guds skull, läs på och gör er egen bedömning! Detta är inget påhitt.

https://www.reddit.com/r/GME/comments/m7vbli/video_proof_cnbc_edited_the_hearing_to_protect/
Citera
2021-03-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Jag tror inte gamestop är stora nog att orsaka problem, räntan verkar heller inte vara det, kanske tesla? eller nån storbank? Händer nåt stort kommer det ske idag eller imorgon.

Lyssna vad Denis säger under hearingen från Capitol hill, den delen som CNBC valde att klippa bort.

Och vadå stora nog? Du har ju inte förstått vad det här handlar om.
Citera
2021-03-18, 23:48
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Lyssna vad Denis säger under hearingen från Capitol hill, den delen som CNBC valde att klippa bort.

Ta ett chill pill och coola ner dig. Vi andra är redo att bottentråla om tillfälle ges.
Citera
2021-03-18, 23:49
Medlem
stockcocks avatar
Citat:

Ta ett chill pill och coola ner dig. Vi andra är redo att bottentråla om tillfälle ges.

Gissar för övrigt att du aldrig pysslat med aktiehandel innan du hoppade in i WSB-pumpen.
Citera
2021-03-19, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock

Gissar för övrigt att du aldrig pysslat med aktiehandel innan du hoppade in i WSB-pumpen.

Bryr mig inte om vad ni säger, ni kan kalla mig retard eller vad som helst, det är jag säkert också.

Vill bara ge alla chansen att göra sin egen bedömning. Lyssna inte heller på mig, och lyssna inte heller på någon i den här tråden då jag själv blev lurad av alla inlägg som förnekade detta.

Det var ren tur att jag valde att läsa vidare.

Jag ger nu er andra som inte gjort det, också möjligheten att läsa på.

Efter det gör ni själva ert val.

Jag har gjort mitt val.

Kan det gå fel? Ja.

Tror jag att det kommer gå fel? Nej.
Citera
2021-03-19, 00:11
Medlem
Med tanke på att 22 000 ägare på Avanza av 500 000 kunder verkar tro att börsen ska krascha i morgon och GEM ska skjuta i höjden så kan det tyvärr bli en självuppfyllande profetia. Förhoppningsvis så har de för lite kapital för att kunna påverka någonting. Men börjar hundratusentals människor att paniksälja så kan vissa aktiekurser bli påverkade.

Man har handlat med aktier i 800 år och de senaste 400 åren så har blankning förekommit. Så klart har marknadsmanipulerare alltid funnits men inte alls i samma omfattning som idag. Att gå in i hemliga celler och starta ett pyramidspel med värdepapper är olaglig marknadsmanipulering. Tidigare så var det väldigt svårt att göra det men de senaste 10 - åren med sociala medier har verkligen skapat en förändring.

Tråkigt att några få lyckas med att övertala folk att satsa pengar i dessa skitaktier. De som är först inne i pyramidspelet blir oerhört rika medan majoriteten av småspararna kommer att förlora stora pengar. Förstår inte varför svenska grabbar vill skänka bort tusentals kronor till någon amerikansk bloggare som tjänar enorma pengar på att lura folk.

Om man ska värdera GME utifrån företagets vinster, anläggningstillgångar, marknadsandelar och möjlighet till framtida vinster så ska börskursen vara en bråkdel av vad aktierna säljs för idag. Förr eller senare så rasar kursen ordentligt och då kommer se 22 000 kunderna hos Avanza att förlora sina tusenlappar.

Aktiehandel ha pågått i 800 år och värdering har skett utifrån företagets möjlighet att göra vinster. Men nu börjar man se tendenser till att värdering sker utifrån celler som driver upp kursen. Funkar ju så länge som man kan locka till sig fler personer till pyramidspelet. Men förr eller senare så blir det en kollaps och då vill inte jag sitta med svarte Petter.
Citera
2021-03-19, 00:23
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Bryr mig inte om vad ni säger, ni kan kalla mig retard eller vad som helst, det är jag säkert också.

Vill bara ge alla chansen att göra sin egen bedömning. Lyssna inte heller på mig, och lyssna inte heller på någon i den här tråden då jag själv blev lurad av alla inlägg som förnekade detta.

Det var ren tur att jag valde att läsa vidare.

Jag ger nu er andra som inte gjort det, också möjligheten att läsa på.

Efter det gör ni själva ert val.

Jag har gjort mitt val.

Kan det gå fel? Ja.

Tror jag att det kommer gå fel? Nej.

Fast, du ger skenet av att vara en paranoid visselblåsare med kraftigt fokus på sidor som Reddit och WSB. Gissningsvis hoppade du in i ditt första aktieinnehav när WSB-pumpen satte igång, gjorde några tusenlappar på massiva börsmanipulationer i pump & dumps i GME, och här är du nu...redo att upplysa oss andra om Jordens undergång.

Jag vet inte riktigt vad ditt val är? Har du sålt samtliga innehav och ligger likvid?

Blir nog bra läge att tanka imorgon. Verkar finnas ett utbrett konsensus kring WSB-noobsen att kraschen sker.

Älskar att bottentråla.
Citera
2021-03-19, 00:37
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Jag har hållit mig borta från GME-skiten och alla SQUEEZES hit och dit, inte brytt mig ett dugg, men idag sprang jag över något intressant.

https://www.reddit.com/r/GME/comments/ltua0n/endgame_dd_how_last_weeks_actions_all_come/

Det här diskuteras just nu på flera forum men skulle någon kunna sammanfatta lite mer exakt på begripligt amatörspråk hur mycket substans det finns bakom detta? Verkar det vara något lurt på gång?

Kolla denna individs tidigare poster:

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=514087

Det framgår tydligt att denne mycket väl handlat aktier och skott sig på WSB-pumparna. Nu försöker man utbrett att via desinformation sprida nervositet och hysteri på börsen för att skapa temporär björnmarknad = köpa in sig billigare i slutändan, alternativt blanka.

"Jag har hållit mig borta från GME-skiten och alla SQUEEZES hit och dit, inte brytt mig ett dugg, men idag sprang jag över något intressant."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in