2021-03-18, 11:50
Medlem
Det är kanske inte så konstigt?

25% S-väljare
10% C-väljare.
5% MP-Väljare.

Klart dom vill se den regeringen.

Men SD+M+KD samlar fortfarande en högre andel väljare i synnerhet med L.
2021-03-18, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
https://www.expressen.se/nyheter/storst-stod-for-rodgron--regering-med-centern/

Ja denna. Störst folkligt stöd för regering med S+MP+V+C. Börjar seriöst bli riktigt orolig för det mentala tillståndet på svenska befolkningen.

Nja, vad du ser är snarare vad som kallas propaganda. Jämför med det amerikanska valet och MSM:s sätt att använda alla tillgängliga medel för att få som de ville. Förvänta dig att fram till valet kommer de röd-gröna vara ledande. Även om det mentala tillståndet hos folket naturligtvis kan diskuteras.
2021-03-18, 12:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/storst-stod-for-rodgron--regering-med-centern/

Ja denna. Störst folkligt stöd för regering med S+MP+V+C. Börjar seriöst bli riktigt orolig för det mentala tillståndet på svenska befolkningen. Kommunistindoktrineringen är nog värre än vad många tror eller vill tro. Man följer som en fårskock efter Löfven och tror på de floskler och lögner han häver ur sig. Åtminstone tillräckligt många för att garantera ett rödgrönt styre i framtiden. Samt de som knappt vet att det går att rösta på något annat parti än S. De ser de olika valsedlarna i vallokalen men de vet inte om att man kan välja dom typ. De vet knappt namnen på de andra partierna.

Allt som gått fel de senaste 7 åren med vänsterregeringen verkar försvinna som ett rinnande vatten. "Jaa men sossarna vill ju gott i grunden" hör jag alldeles för många säga. När man sen frågar dem vad de menar så blir det tyst. Men som sagt, folket har röstat på det här och fått det dom förtjänat. Det sämsta vi kan göra är att visa dem medlidande. Framtiden i Sverige är PK-kultur och somalier
Tur ändå att vi blev av med den hemska kyrkan, patriarkatet och adeln. Vi kan alltid trösta oss med att vi fick demokrati. Folkstyre är fantastiskt.

SD tycks faktiskt ha nått runt sitt tak. Det tycks vara ca 6 procentenheter av väljarkåren som tvekar mellan SD och M. Hugget som stucket hur de väljer om vi ändå får fortsatt löfvenstyre.
Senast redigerad av LadySweden 2021-03-18 kl. 12:13.
2021-03-18, 12:15
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde

25% S-väljare
10% C-väljare.
5% MP-Väljare.

Löfvén håller ju annars uppenbart på med att öppna upp för att stödja M. På order från ovan får man anta.

Jag tror inte heller att ett sådant agerande kommer straffas av S väljare. 4 år senare har knappast SDs väljare ökat procentuellt sett i befolkningen.
2021-03-18, 14:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde

25% S-väljare
10% C-väljare.
5% MP-Väljare.

Ja lite vinklad rubriksättning, den rödgröna konstellationen har högre stöd men inte majoritet. Bara 42 % vill se en sådan konstellation.
2021-03-18, 16:04
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Nja, vad du ser är snarare vad som kallas propaganda. Jämför med det amerikanska valet och MSM:s sätt att använda alla tillgängliga medel för att få som de ville. Förvänta dig att fram till valet kommer de röd-gröna vara ledande. Även om det mentala tillståndet hos folket naturligtvis kan diskuteras.

De sista foliehattarna som trodde på tex manipulerade opinionsundersökningar försvann 2018. Inkl mig själv. Klart att det finns en viss agenda och viss propaganda men i det stora hela är det såhär folket tycker. Om det är nu som du säger att det i själva verket är högersidan som leder, varför visas det då inte i de valresultat som har varit? Eller opinionsundersökningar för den delen? Hur många gånger ska påminnas att SD var på väg ikapp S inför valet 2018 men sista veckan ändrades allt och dessutom ramlade ytterligare 3%-enheter sosseröster in på valdagen. Det var tvärtemot din framtida teori här.

Propagandan hade lätt kunnat stoppas om folket hade vart lite smartare. Tyvärr är inte så fallet. Därför klandrar jag inte Svt så jättemycket egentligen.
2021-03-18, 17:31
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus

Jag börjar vara inne på det här spåret med. Börjar fundera på hur pålitliga OU egentligen är numera. När SD blev störst i undersökningar var man gullegossar i media (av någon anledning?), så man börjar ju bli skeptiskt.

Speciell när man ser så mycket kritik mot regeringen och ett terrordåd borde ge utslag för antagligen M eller SD.
2021-03-18, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja lite vinklad rubriksättning, den rödgröna konstellationen har högre stöd men inte majoritet. Bara 42 % vill se en sådan konstellation.

Dessutom frågar de om en M-KD-L regering och det finns ju många konservativa som inte vill ha med L i regeringen.
2021-03-18, 17:35
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Jo men särskilt nu när jag tycker kejsaren är naken och det är uppenbart vilken usel regering vi har som har misslyckats med EXAKT allt som går och ändå ha så högt stöd är för mig så otroligt märkligt. Vi har den sämsta och äckligaste regeringen genom tiderna, (min åsikt iofs) med dels usel politik, dels floder av lögner, arroganta och falska företrädare och världens utan tvekan sämsta "klimat"politik som kommer att få hela landet att gå under om den tillåts fortsätta. Det är så mycket som är så otroligt dåligt och värdelöst på punkt efter punkt och ändå är det den här regeringen vi vill ha. Det undgår mitt förstånd.

Det sjukaste av allt är jag är helt seriös med det jag nyss skrivit. Det är så dåligt så att jag nästan får nypa mig i armen. Klart vi respekterar demokratin och folkets val. Men då blir det inte synd om dem heller när pensionen är borta, våldtäktsmännen går fria och landsbygden har skattats till döds.

Det är just av denna anledningen som gör att jag har otroligt svårt att lita på OU och hur pass dessa stämmer. Det var ju samma i USA och valet, Trump fick mängder mer än vad undersökningarna visade.

Jag tror man fifflar med statistiken hos många institut. Foliehatt jag vet men har svårt att förklara stödet till S med annat.
2021-03-18, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Det är just av denna anledningen som gör att jag har otroligt svårt att lita på OU och hur pass dessa stämmer. Det var ju samma i USA och valet, Trump fick mängder mer än vad undersökningarna visade.

Jag tror man fifflar med statistiken hos många institut. Foliehatt jag vet men har svårt att förklara stödet till S med annat.

Förklaringen är jätteenkel: Många människor är dumma i huvudet.
2021-03-18, 18:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Jag börjar vara inne på det här spåret med. Börjar fundera på hur pålitliga OU egentligen är numera. När SD blev störst i undersökningar var man gullegossar i media (av någon anledning?), så man börjar ju bli skeptiskt.

Speciell när man ser så mycket kritik mot regeringen och ett terrordåd borde ge utslag för antagligen M eller SD.
Vi ser mycket kritik mot regeringen och så kommer också många att inte rösta för regeringen, men inte många nog.

Det blir tyvärr inte bättre än så här är jag rädd. Pandemin satte stopp för en vettigare utveckling.
2021-03-18, 18:54
Medlem
Man ska komma ihåg att det är långt kvar till valet och väldigt mycket kan hända. I mars 2017 låg C på 14%, L 6% och KD låg under 3%.

Corona kommer lägga sig i sommar och kaoset sätts i fokus igen, SD ökar. Verkar som att S är dumma nog att göra regeringsfrågan till sin stora fråga i valet trots att anledningen till S relativa framgång 2018 var att man faktiskt attackerade SD i sakfrågor; abort, marknadshyror osv istället för trams och smutskastning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in