Citat:
Ursprungligen postat av
Telekines
Alltså efter att ha garvat mig igenom tråden måste jag bidra med lite tankar...
Jag är av den bestämda uppfattningen att en stor del av TM-ångesten drivs av kvinnor och deras vilja att passa in. Eftersom den moderna kvinnan enbart konsumerar sociala medier som sitt enda nyhets/kulturinput så är det lätt för dem att fastna i tron att så som väninnorna har det och som den ständigt närvarande reklamen visar så bör livet levas i den lyckade medelklassen. Detta kräver dock att man har gjort en klassresa och inte känner sig bekväm, annars kan de precis som männen skita i kutymerna och bara köra.
Jag har ett antal manliga vänner som har råkat ut för detta. Ett neurotiskt fruntimmer har flyttat in och sakta men säkert påbörjas transformationen till TM. Följande tecken kan anses vara steg på vägen och tydliga varningstecken:
* Den bra ljudande stereon med bulkiga högtalare försvinner och ersätts av något litet, vitt, äggformat som går att styra med telefonen. Märkligt nog har också hårdrock försvunnit från meny och ägget kan bara spela senaste kastratkören som vevas på Megapol.
* Bokhyllan som hängt med sen högskolan med all litteratur som konsumerats genom livet försvinner magiskt och ersätts med en ståltrådsmanick med två enorma färgglada böcker med okänt innehåll. Och någon industriell pryl bestående av förvriden tråd som tydligen håller värmeljus. Och foton. Massa foton.
* Möbler försvinner en efter en. Oftast utan att ersättas med något. Eller om något ersätts, som den gamla fåtöljen som är ärvd i släkten, så är den med en sak som man absolut inte vet om man ska sitta i eller använda som ett sexredskap. Återigen någon ståltrådsmanick, denna gång till allas stora förvåning utan värmeljus men dock en skinnlapp som hänger i den.
* Alla tavlor föreställande något förvandlas och ersätts av sträck på papper i en svart ram, i bästa fall raka, annars liknande de andra industriella trådhärvorna i boet. Som dessutom kostar multum och har dragits dit av någon man kanske borde känna om man hängde med i de berömda sociala medierna.
* När det gamla gemytliga boet har tömts så verkar också färgen flagna på väggarna och annat som kan ha överlevt. Alla något kulörta ytor blir grå/vit-tonade. Men det accentueras av något annat i gråskala, t.ex. en kolsvart oanvändbar diskbänk, eller en metallisk industriell kyl som kan koka ägg och prata med internet. Överhuvudtaget verkar målet vara att ha ett så obeboligt och opersonligt hem som möjligt.
* Sist ska även mannen i förhållandet transformeras. Först kläderna. Av någon anledning alltid för små och oerhört opraktiska, men dyra. Plus gärna lite androgyna. Och sedan personligheten. När man ses så tas inte längre intressanta ämnen upp som gamla fyllor och konstruktionen av T34:ans kanontorn, utan nu ska det pratas om padel, mystiska resmål och vilken är nästa sak man nu ska köpa till sitt Stasi-lägerliknande kärleksnäste.
Och vips, transformationen är klar. Ännu en sociala medier-fähig TM man är skapad, redo att dokumenteras i sitt kliniskt rena hem fritt från allt som kan kopplas till en person, lobotomerad till att följa normen som bestäms av mobben på Instagram, vare sig det gäller på den unika vinresan (som all andra också gör) eller den speciella nya trenden som alla andra i samma ekokammare konstigt nog har hittat.
Förresten, jag har även kommit på ett utmärkt sätt att irritera livet ur en TM-NPC. Säg inget om skumma saker du märker. Kommentera inte trädhärvorna, eller vad du än ser. Byt ämne från padel till något mer intressant om du inte gillar padel. Får de inte uppmärksamhet dör de en smula inombords och blir fruktansvärt ängsliga om de faktiskt gör rätt.
Fast det löser sig förstås vid kvällsfipplet med luren, när man kan försäkra sig om att man är faktiskt helt unik precis som sina alla sina väninnor och har en såååå bra smak.
Tack
Flashback när det är som bäst.
Tror att jag avstår att svara på ett par förfrågningar på en dejting app nu i kväll efter att ha blivit påmind om det helvete som det kan eventuellt leda till.
Jag vet inte varför jag var inne och läste där.
Man glömmer liksom efter någon tid. Eller så är det för att våren har kommit igen och saven stiger ?
Hursomhelst
Får nästan panikångest när jag tänker på ovan beskrivna exempel.
Tackar gudarna att man överlevt så länge och numera lever som en fri man i mitt eget hus, och i en till synes oskyldig och anonym bostad såsom mina grannars.
Vad ingen vet är att inne i röverkulan är det högt i tak, synden och fördärvet råder här ibland men så gör även sunt jävla bondförnuft, omdömet, återhållsamhet och tolerans.
Kommer dock aldrig att kunna underkasta mig en kvinna igen. Nå.
Ok. Besök då och då kanske (på tal om det - har ni märkt att fruntimmer alltid "glömmer" saker efter en natt "in the Man Cave ?). Inflytt kommer det aldrig bli tal om.
Ursäkta
Spårade ur där.
On topic är väl den flera gånger nämnda sociala ångesten som driver. Att passa in. Att försöka hitta mening i det meningslösa, att konsumera. Mera.
Allt under medan ångesten växer samtidigt som högen med räkningarna driver en till att ligga i fosterställning och skrika in i kudden.
Att PK masken sitter löst och man vet allt är en lögn men nu har man satt sig i skiten. Dottern knullar med negrer emedan hon "läser" på utbildningen som aldrig leder nånstans. Sonen har blivit homosexuell och vill vara med i TV.
Man måste försöka skaffa en Tesla nu också.
Helvete
Tesla