2021-03-18, 22:13
Medlem
började tänka tillbaks på min ungdom, och började ifrågasätta en del grejer.

trots att man är byxmyndig vid 15 är det då moraliskt rätt för en 37 åring att ha sex med den? när jag var 15 självskadande jag mkt, och gjorde bla det med sex med äldre människor för att få känna någon slags bekräftelse. tyckte inte att det var så märkvärdigt just då men nu tycker jag mest bara väldigt synd om mitt 15 åriga jag. jag menar, jag var ju fortfarande på sätt och vis ett barn och var lättmanipulerad samt visste inte bättre.

vad säger ni, moraliskt rätt eller fel för vuxna att få göra detta emot någon som ej ens är myndig?
Citera
2021-03-18, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opheliaz
började tänka tillbaks på min ungdom, och började ifrågasätta en del grejer.

trots att man är byxmyndig vid 15 är det då moraliskt rätt för en 37 åring att ha sex med den? när jag var 15 självskadande jag mkt, och gjorde bla det med sex med äldre människor för att få känna någon slags bekräftelse. tyckte inte att det var så märkvärdigt just då men nu tycker jag mest bara väldigt synd om mitt 15 åriga jag. jag menar, jag var ju fortfarande på sätt och vis ett barn och var lättmanipulerad samt visste inte bättre.

vad säger ni, moraliskt rätt eller fel för vuxna att få göra detta emot någon som ej ens är myndig?

Omoraliskt.
Citera
2021-03-18, 22:20
Medlem
definitivt omoraliskt.
Citera
2021-03-18, 22:27
Avslutad
Det är omoraliskt ja.
Bara för att du i lagensmening är "byxmyndig" betyder inte det är en karl på 37 år har rätt att ha sex med dig.
Citera
2021-03-18, 22:31
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philophobia
Det är omoraliskt ja.
Bara för att du i lagensmening är "byxmyndig" betyder inte det är en karl på 37 år har rätt att ha sex med dig.
Ingen har rätt till att ha sex med någon annan.

Gränsen för vad som kan anses omoraliskt ligger någonstans kring halva ens egen ålder plus sju.
Citera
2021-03-18, 22:34
Medlem
Perversitets avatar
Man borde höja byxmyndighetsåldern till 25. Case solved.
Citera
2021-03-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet
Man borde höja byxmyndighetsåldern till 25. Case solved.

Så man ska bli myndig 3 gånger?

Ont. Omoraliskt ja.
Citera
2021-03-18, 22:43
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opheliaz
Ifall det är nån under 15 är det både olagligt och omoraliskt, ifall 15 och äldre är det omoraliskt (olagligt i vissa fall) ifall det är frågan om att utnyttja på något sätt den andre.

Ifall båda parterna är över 15, gör det frivilligt och utan att det är frågan om nåt annat än för varandras skull som de gör det så nej.
Senast redigerad av tilsammansnu 2021-03-18 kl. 22:46.
Citera
2021-03-18, 22:47
Medlem
pigfaceregulates avatar
Omoraliskt? Enligt de flesta, ja. Men jag är inte de flesta och bryr mig inte om vad de tycker. Hade jag varit 37 och kunde trycka en 15åring så hade jag antagligen gjort det. Finner kvinnor mest attraktiva under 20.
Citera
2021-03-18, 22:51
Medlem
GeleZachas avatar
Mycket beror ju på mognad och många andra omständigheter, men generellt sätt tycker jag det är omoraliskt.
Citera
2021-03-18, 23:01
Medlem
isbiten123s avatar
det är lagligt men det låter lite som en trasig tjej om de ligger med en man på 37
Citera
2021-03-18, 23:03
Medlem
Gurglarens avatar
Nej inte om bägge vill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto