2021-03-18, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opheliaz
började tänka tillbaks på min ungdom, och började ifrågasätta en del grejer.

trots att man är byxmyndig vid 15 är det då moraliskt rätt för en 37 åring att ha sex med den? när jag var 15 självskadande jag mkt, och gjorde bla det med sex med äldre människor för att få känna någon slags bekräftelse. tyckte inte att det var så märkvärdigt just då men nu tycker jag mest bara väldigt synd om mitt 15 åriga jag. jag menar, jag var ju fortfarande på sätt och vis ett barn och var lättmanipulerad samt visste inte bättre.

vad säger ni, moraliskt rätt eller fel för vuxna att få göra detta emot någon som ej ens är myndig?
Väldigt omoraliskt. Helt förkastligt skulle jag säga. En 37 åring bör inte alls ha sex med någon under typ 20 år. Det är i alla fall min bestämda åsikt.
Citera
2021-03-18, 23:15
Medlem
Jonathanhylstas avatar
15 åring med en 37 åring är väll lite väll extremt, 15 och 20 är mer okej
Citera
2021-03-18, 23:17
Medlem
bombaccis avatar
omoraliskt, en 15 åring är ett barn. Stort nej nej
Citera
2021-03-18, 23:20
Avslutad
Sjukt omoraliskt.
Jag är närmare 30. Om jag skulle hitta nån runt 17-18 så skulle jag aldrig ha sex med den personen. Det känns så jävla fel.

En tjej var intresserad av mig. Hon var sjukt söt och skulle fylla 17. Hon såg att vara mycket äldre ut men nej. Inte sex.
Aldrig i helskotta.
Citera
2021-03-18, 23:25
Medlem
Citat:

trots att man är byxmyndig vid 15 är det då moraliskt rätt för en 37 åring att ha sex med den? när jag var 15 självskadande jag mkt, och gjorde bla det med sex med äldre människor för att få känna någon slags bekräftelse. tyckte inte att det var så märkvärdigt just då men nu tycker jag mest bara väldigt synd om mitt 15 åriga jag. jag menar, jag var ju fortfarande på sätt och vis ett barn och var lättmanipulerad samt visste inte bättre.

vad säger ni, moraliskt rätt eller fel för vuxna att få göra detta emot någon som ej ens är myndig?

Moraliskt fel. Tror du är min kompis med samma namn, kom kik :3
Citera
2021-03-18, 23:26
Medlem
Anderson.Coopers avatar
Nej, för helvete!!

😡
Citera
2021-03-18, 23:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Ingen har rätt till att ha sex med någon annan.

Gränsen för vad som kan anses omoraliskt ligger någonstans kring halva ens egen ålder plus sju.
Intressant, varför just plus sju?

Topicsvar: lagligt men omoraliskt.
Citera
2021-03-18, 23:41
Medlem
Väldigt omoraliskt, den vuxne bör veta bättre
Citera
2021-03-18, 23:42
Medlem
mingtians avatar
Det är grisigt som fan och värt ett spöstraff minst åtminstone.
Citera
2021-03-18, 23:46
Medlem
Normalt - ja tyvär..

Omoraliskt - Ja
Citera
2021-03-18, 23:48
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:

Jag ser det som omoraliskt.

Däremot, skulle jag få höra om någon som är 30+ ha sex med någon på 15 år, så skulle jag inte bry mig så länge båda är med på det och vet vad de gör. Varför jag inte bryr mig är därför att det faktiskt är lagligt, och då finns det inget man kan göra åt det. Omoraliskt, men lagligt!
Citera
2021-03-19, 00:01
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jävla mycket kyrktanter i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in