2021-03-18, 20:08
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Va? Vaccinet ska ges centralt i deltoideusmuskeln.
En teori är att vaccinatörer gjort fel som länkat till tidigare.

Istället för att släta ut huden maximalt förekommer att vaccinatörer klämmer ihop hur och kött vilket är fel.

Vissa vaccinatörer drar inte ut kölen för att säkerställa att nålen inte är i/nära ett blodkärl, vilket också är fel.

Edit
Här är länken, https://www.berlingske.dk/nyheder/dansk-professor-forkert-vaccineteknik-kan-udloese-blodpropper
En tandläkare höll tydligen på att bli vaccinerad på fel vis.

Jag har sett båda fallen utföras på tv, har ju varit en del vaccinationsinslag senaste månaderna (av någon anledning).
Senast redigerad av Surtruten 2021-03-18 kl. 20:12.
Citera
2021-03-18, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
En teori är att vaccinatörer gjort fel som länkat till tidigare.

Istället för att släta ut huden maximalt förekommer att vaccinatörer klämmer ihop hur och kött vilket är fel.

Vissa vaccinatörer drar inte ut kölen för att säkerställa att nålen inte är i/nära ett blodkärl, vilket också är fel.
Javisst det är ju isf fel men nu påstods det ju att det var felaktigt att lägga injektionen i muskeln. Det är det inte.

Möjligen kan det som du antyder, bli fel om injektionen går vasalt.
Citera
2021-03-18, 20:12
Medlem
1 299 000 står det nu på mars. 1.3 miljoner doser var det inte Sverige skulle få tidigare. Dom har ökat den här siffran. Positivt som fan! 2.3 miljoner doser kommer vi totalt ha fått till och med mars. Det är inte så jävla illa pinkat med tanke på att det kommer 2.3 till i april.
Citera
2021-03-18, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Där jag lämnar blod finns alla åldrar och nationaliteter representerade.

Att de finns betvivlar jag inte, men att blodgivarna skulle representera ett tvärsnitt av befolkningen i stort betvivlar jag stort. Dels får inte alla bli blodgivare och dels tror jag inte det finns några stora intressen bland grupper som står utanför samhället idag att bli blodgivare.
Citera
2021-03-18, 20:15
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Javisst det är ju isf fel men nu påstods det ju att det var felaktigt att lägga injektionen i muskeln. Det är det inte.

Jag uppfattade inte inlägget som felaktigt, men det går att läsa så att det blir både rätt och fel.

Länken, https://www.berlingske.dk/nyheder/dansk-professor-forkert-vaccineteknik-kan-udloese-blodpropper
Citera
2021-03-18, 20:18
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja verkligen. Det är ovanligt med allvarlig lunginflammation i den åldern. Dessutom brukar ju antibiotika bita bra på bakteriell lunginflammation. Så ja, jag är nog fortsatt konfunderad, i båda fallen.

Inte så ovanligt som du tror.
Hade en rejäl lunginflammation när jag var vältränad 38-åring. Var helt utslagen i tre veckor. Tog ytterligare tre veckor innan jag vågade börja gymma igen.

Utan syresättning så spelar det liksom ingen roll hur bra kondition eller muskelmassa man har. Du förvandlas till en skröplig 80+ på mindre än en vecka.
Citera
2021-03-18, 20:19
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Att de finns betvivlar jag inte, men att blodgivarna skulle representera ett tvärsnitt av befolkningen i stort betvivlar jag stort. Dels får inte alla bli blodgivare och dels tror jag inte det finns några stora intressen bland grupper som står utanför samhället idag att bli blodgivare.
Nej inte exakt, men MENA är nog ändå välrepresenterat tycker jag.

Givetvis måste man undersöka hur det ligger till för att förstå resultaten av blodgivarnas prover.
Citera
2021-03-18, 20:26
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:

Den här diskussionen tycker jag är intressant just för att jag vid influensa-vaccinationer upplevt att man har en extremt liten och tunn nål. Det går knappt att känna något trots att man sitter och tittar när de sticker in nålen och injicerar.

AZ-vaccinet som jag vaccinerats med hade en mycket längre och kraftigare nål som trycktes in riktigt djupt. Jag vet inte om de anpassar djupet efter hur muskulös någon är, men i mitt fall är det en hel del. Var det därför de tryckte in den så djupt?

Och skulle det kunna vara så att de som vaccinerade i Norge körde enligt samma teknik som när de vaccinerar mot influensa? Handhavandefel? Jag inbillade mig att risken för att träffa en blodådra ökar om man vaccinerar djupt?
Senast redigerad av Takadongtakadang 2021-03-18 kl. 20:28.
Citera
2021-03-18, 20:26
Medlem
Tolv personer i Skåne har bekräftats smittade efter att de blivit fullt vaccinerade, rapporterar Sydsvenskan.
Citera
2021-03-18, 20:29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Tolv personer i Skåne har bekräftats smittade efter att de blivit fullt vaccinerade, rapporterar Sydsvenskan.
Frågan är om dom smittar också? Annars känns ju vaccineringen helt poänglös
Citera
2021-03-18, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Frågan är om dom smittar också? Annars känns ju vaccineringen helt poänglös

Ja dom smittade ju varandra.
Citera
2021-03-18, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte

Vaccinet är inte hundraprocentigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in