2021-03-18, 18:34
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Läs då inlägg 96 gällande Lidingö 2020-12-14 Kvinna allvarligt skadad, attackerad med hammare i tvättstugan.
Återkoppla gärna

Om den kvinnan hade dött i tvättstugan så hade säkert hennes man blivit misstänkt p.g.a. tidigare anmälan. Men hon överlevde mirakulöst och kunde själv berätta vad som hänt.

LW överlevde inte och kan inte berätta. Därför misstänktes direkt (och fortfarande) den man som hon hade anmält.

Fallet på Lidingö visar att det kan finnas andra förklaringar. Det måste inte vara den som tidigare blivit anmäld eller den vi tycker har mest motiv.

Som jag fått lära mig i den här tråden så finns motivet endast i GMs huvud. Det kan vara vad som helst. Det visar fallet med polacken tydligt.
Citera
2021-03-18, 18:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som jag förstår det, var ambulansen först på plats:
Med tanke på polisens närvaro i området efter försvinnandet, andra avspärrningar, så kunde knappast polisavspärrningar göra att man med bestämdhet kunde säga att det var Lena man hittat.

Däremot borde en ambulans signalera att något ovanligt hänt. Särskilt om man var i närheten planket på Byalagssidan och såg polisen anlända och spärra av.

Det borde man då minnas, att ja, ambulansen var där och polisen spärrade av.
Nej, det går ju inte att bekräfta, vilket dock är vad som sägs (både JS och SD) - men som hon sen dementerar.
Vet hon däremot om att LW ligger där får det ju dignitet.
Det är konstigt alltihop.
Jo, jag har läst FUP och Amb var först, sen den polis du citerade. Det är kontakt med inre befäl, en bil på plats som koordinerar (forts och läs händelserapport så ser du) även om det ska gå undan givetvis. Det stämmer inte på minuten beroende på antal händer som hinner jobba.
Men just detta att dubbelkolla samtal JS och jämföra med aktivitet ser jag som intressant.
Även den buss som nämns, är det första bil el fanns det ens nån placerad på motorvägen vid den tiden?
Amb nämner de som sagt inte, om den nu inte står på "ovansidan".

Var det normal resväg?
Citera
2021-03-18, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Framförallt så var huvamannen en man så varför det tjaffsas om detta förstår jag inte.
Hur exakt kan du veta att det var en man?
Att ett vittne säger det? Jo, tjena, alla som vittnat säger sanningen till 110%, dvs lika effektivt som dansante TM
Citera
2021-03-18, 18:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Har du koll på var i förhöret detta avhandlas? LW hittas.

Även i förhör med SD, dag 3 del 2, tas detta upp.
Citera
2021-03-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, det går ju inte att bekräfta, vilket dock är vad som sägs (både JS och SD) - men som hon sen dementerar.
Vet hon däremot om att LW ligger där får det ju dignitet.
Det är konstigt alltihop.
Jo, jag har läst FUP och Amb var först, sen den polis du citerade. Det är kontakt med inre befäl, en bil på plats som koordinerar (forts och läs händelserapport så ser du) även om det ska gå undan givetvis. Det stämmer inte på minuten beroende på antal händer som hinner jobba.
Men just detta att dubbelkolla samtal JS och jämföra med aktivitet ser jag som intressant.
Även den buss som nämns, är det första bil el fanns det ens nån placerad på motorvägen vid den tiden?
Amb nämner de som sagt inte, om den nu inte står på "ovansidan".

Var det normal resväg?
Uttalandet "hoppas hon är död" tyder på att det var oklart ifall LW skulle överleva överfallet.
Någon skulle lära sig en läxa, så blev det visst lite tokigt.
Undrar om det namngavs cashens namn per slag?
Enligt rättsläkaren så avled LW inte omedelbart, utan var vid liv ett tag efteråt, dock troligen medvetslös
Citera
2021-03-18, 18:46
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Hur exakt kan du veta att det var en man?
Att ett vittne säger det? Jo, tjena, alla som vittnat säger sanningen till 110%, dvs lika effektivt som dansante TM

Jag förutsätter att ett vittne som sett personen vet bättre än postare här.
Citera
2021-03-18, 18:51
Medlem
Citat:
Om den kvinnan hade dött i tvättstugan så hade säkert hennes man blivit misstänkt p.g.a. tidigare anmälan. Men hon överlevde mirakulöst och kunde själv berätta vad som hänt.

LW överlevde inte och kan inte berätta. Därför misstänktes direkt (och fortfarande) den man som hon hade anmält.

Fallet på Lidingö visar att det kan finnas andra förklaringar. Det måste inte vara den som tidigare blivit anmäld eller den vi tycker har mest motiv.

Som jag fått lära mig i den här tråden så finns motivet endast i GMs huvud. Det kan vara vad som helst. Det visar fallet med polacken tydligt.

Och ända så sitter du här vecka ut och vecka in och skärskådar LWs privatliv för att hitta motivet hos henne?
Citera
2021-03-18, 18:52
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Uttalandet "hoppas hon är död" tyder på att det var oklart ifall LW skulle överleva överfallet.
Enligt rättsläkaren så avled LW inte omedelbart, utan var vid liv ett tag efteråt, dock troligen medvetslös

Eller också tyder det på att LW var försvunnen och HD hoppades att hon var död.
Citera
2021-03-18, 18:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, strokesköterskan är väl känd med multipla skalltrauma, dvs dålig prognos oavsett om den skadade råkar överleva och hamna i resp.
Citera
2021-03-18, 18:56
Medlem
Citat:
Ja, strokesköterskan är väl känd med multipla skalltrauma, dvs dålig prognos oavsett om den skadade råkar överleva och hamna i resp.

Jo, fast atrokesköterslan själv är neddrogad och promiskuös. Rätt troligt hon hade en hand i beslutet straffa för de sjutton casherna.

Sillen grundlurad för pip SD sa allt blir bra nu.
Citera
2021-03-18, 19:04
Medlem
Citat:
Ofta inte talbara patienter. Inte någon Florence Nightingale direkt..
Citera
2021-03-18, 19:08
Medlem
Citat:
Jag förutsätter att ett vittne som sett personen vet bättre än postare här.
Vet du någonting som vi andra inte vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in