2021-03-19, 21:22
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Jooo! Jag som kommer ihåg fel bara. Zampo var det! Tack!

Seppo Pentinen var en av utredarna i quickfallet.

Kom att tänka på en sak. Ligger det bevisbörda på GL att bevisa att samtycke funnit i förväg?
Senast redigerad av Trevligt.konto 2021-03-19 kl. 21:28.
Citera
2021-03-19, 21:26
Medlem
Bryggmastaren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Konstigt av försvaret att ta upp att kvinnan tidigare anmält våldtäkter.... menar de att om en kvinna en gång blivit våldtagen och anmält det, blir hon immun mot våldtäkter då och kan inte råka ut för samma sak igen? Varför skulle hennes trovärdighet minska att hon tidigare anmält samma brott liksom.

Om jag blir rånad ikväll och anmäler. Ska jag skita i att anmäla om jag råkar ut för samma sak igen om ett år?

Oddsen är lägre på att vinna jackpot på lotto än vad hon har "råkat" ut för dom senaste åren.
Citera
2021-03-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Jag tolkade som att du menade att man inte ska fortsätta med ett beteende som leder till att man blir utsatt för brott, fel tolkat?

Och jag undrar bara hur hon ska veta vilka män hon ska kunna umgås med då.

Hon ska inte umgås med män. Möjligtvis dom som sätter tvångströja på henne på sjukhus eller dom som arbetar i Ystad alternativt på Hinseberg. Denna kvinna är inte bara farlig för sig själv utan för alla som befinner sig i hennes närhet.
Citera
2021-03-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Den sekretessen omfattar inte MÄ själv tror jag, bara offentliga tjänstemän. Så då kan man gissa sig till hur infon nått expressen.

Alla fattar att det är EA som läckt sms:en till Expressen
GL sitter med restriktioner och hans mobiler har polisen. Inte ens polisen har alla sms eftersom teknikerna på polisen tar flera veckor på sig för att tömma och spegla mobiler. GL har inte varit häktad en vecka och redan sprids sms i media. Troligtvis har EA blivit förbannad på tråden här så nu vill hon visa vilket offer hon är.
Citera
2021-03-19, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Kanske denna skumma musikvideo?

https://www.youtube.com/watch?v=WD71EMlLZT0

Upphovsmannen till denna låt, Eugene Laze aka Henry Ihand*r, verkar också ha skrivit denna gamla sommarplåga.. https://www.youtube.com/watch?v=TVucdxqM454

https://www.popfakta.se/sv/artist/e/7e998d05-2e46-4068-ae73-4ca193bc1ad7/eugene-laze/
Citera
2021-03-19, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Troligtvis har EA blivit förbannad på tråden här så nu vill hon visa vilket offer hon är.
Rimlig slutsats i min mening, hon har uppenbarligen läst tråden iom att hon bad lektyrfotografen att ta bort blogginläggen. Frågan är om man kan dömmas för nån sorts påverkan genom att läcka info.
Citera
2021-03-19, 21:35
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Hon ska inte umgås med män. Möjligtvis dom som sätter tvångströja på henne på sjukhus eller dom som arbetar i Ystad alternativt på Hinseberg. Denna kvinna är inte bara farlig för sig själv utan för alla som befinner sig i hennes närhet.
Håller med. Det finns kvinnor som inte ska umgås med män, och män som inte ska umgås med kvinnor. De bara förstör sig själva och andra. Konstigt nog är det ofta de män resp. Kvinnor som har störst behov av motsatt kön. Vad ska man göra med dem?!!
Citera
2021-03-19, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Alla fattar att det är EA som läckt sms:en till Expressen
GL sitter med restriktioner och hans mobiler har polisen. Inte ens polisen har alla sms eftersom teknikerna på polisen tar flera veckor på sig för att tömma och spegla mobiler. GL har inte varit häktad en vecka och redan sprids sms i media. Troligtvis har EA blivit förbannad på tråden här så nu vill hon visa vilket offer hon är.

Nej, det fattar inte alla och det skulle förstöra utredningen samt få åklagaren att lägga ner om det framkom. Finns ingenting som tyder på att målsägande har läckt till Expressen. Sms har varit en av bevisen i häktningsförhandlingen. Ingen målsägare är så korkad så den lämnar bevismaterial till media.
Citera
2021-03-19, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Håller med. Det finns kvinnor som inte ska umgås med män, och män som inte ska umgås med kvinnor. De bara förstör sig själva och andra. Konstigt nog är det ofta de män resp. Kvinnor som har störst behov av motsatt kön. Vad ska man göra med dem?!!

Mentalsjukhus kallades de tidigare större institutioner där psykiatrisk vård gavs, endera till intagna patienter (sluten vård). eller till besökande patienter (öppen vård). Fram till 1929 skilde man i sinnessjuklagstiftningen mellan två typer av sådana sjukhus, hospital för botbara patienter och asyler för dem som ej ansågs botbara. ”

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mentalsjukhus_i_Sverige
Citera
2021-03-19, 21:40
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nej, det fattar inte alla och det skulle förstöra utredningen samt få åklagaren att lägga ner om det framkom. Finns ingenting som tyder på att målsägande har läckt till Expressen. Sms har varit en av bevisen i häktningsförhandlingen. Ingen målsägare är så korkad så den lämnar bevismaterial till media.

Vem skulle ha gjort det annars om inte EA?
Citera
2021-03-19, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Hennes kompis kan ha läckt det. Varför skulle det vara korkat av MÄ att läcka uppgifterna?
Citera
2021-03-19, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
De sannolika skälen skulle väl kunna vara att han medgett samlag och det räcker som sannolika skäl?
Då kvarstår bara att utreda om det var samtycke eller inte. Det skulle inte förvåna mig om det räcker.

Kanske räcker det för sannolika. Men tror nog att det krävs nåt mer. Att TR bedömt att det också finns annat som talar för våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in