Citat:
Ursprungligen postat av
FettoBob
Du har blivit serverad kunskap av forskare hela ditt liv. Du vill väl inget annat? Gud så ohyfsat...

Jag kan försöka leva lite mera genom att be dig simplifiera axiomen, om du förstår dem, det vill säga. Om du vägrar är du snål.
Nej, jag har törstigt vandrat runt i öknen och med mödosamt arbete sökt all närande kunskap omkring mig.
Blir inte serverad - jag är tvärtom en sådan där som dagligdags serverar många som undermedvetet ber mig om det!
Mästare måste också serva sina undersåtar, annars tar deras flockmentalitet över och blir farlig på riktigt.
Om du skall lyckas lära dig någonting här i livet på riktigt så får du nog också anstränga dig lite mer.
Du har i vart fall skymtat öknen, men nu måste du börja vandra och sedan vaska all sand efter den dagg som finns där.
Istället för att sätta dig på knä och be mig mata dig kan du väl prova att använda en sökmotor?
Menar du på riktigt att det är snålt att inte serva alla slavar som ber om det?
Nog för att jag är rikligt tjockpluskad, men så rik är jag inte att alla slavar kan vara mina.
Ditt liv är ditt ansvar, om du vill vara egenmäktig. Det vill du väl? Livegenskap är tufft.
Om du mot min förmodan fortfarande önskar bli skedmatad kan du väl åtminstone ta upp frågan i rätt tråd?