2021-03-18, 11:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför kan du inte acceptera att LW verkar ha varit en mycket attraktiv person?
I tidigare inlägg har du svartsjukt påstått att det bara var för att få sex.
Nu är du gnällig över att hon hade relationer som inte handlade om sex.

När ska du komma över dina religiösa vanföreställningar om att kvinnor och män inte kan vara vänner?
Frigör dig från och släpp det hat du utstrålar så kanske du också kan hitta en man, med eller utan sex.
En sorts monogram otrohet inom äktenskapet (HD/JS samt SD) kanske är finare?

Man ska nog hyckla och klassa syndena utifrån ett subjektivt perspektiv.
Citera
2021-03-18, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
I rest my case.

Står för vad jag skrev tidigare och om jag hade behov eller skaffat HDs ansökan vore nog du den som sist skulle få den vetskapen. Otrevlig och härksarteknik fungerar inte. Gå nu och bemästra din levande omgivning istället Aspie.

Blir intressant följa HR och se om åklagarna lyckas få fram budskapen nu när de slipper Björn "mannen som är ett arbetsmiljöproblem på tingsrätten". Skule skapas en egen tråd om det egentligen.

Sedan bör Örebropolisen få ny ledning rakt av, detta fallet och andra visar på att många anställda har problem med gränser av statstjänsteman och privatpersoner. Tror dock inte på någon konspiration men en del bör få sig på trynet lite.

JG har haft tur Covid kom då några medarbetare hyste starka känslor att jobba med honom, med mer hemarbete löste sig problemet med automatik. Att jänkare inte har samma moraliska kompass som svenskar framgår med all tydlighet när det gäller honom.

Till Sillen, bra du trädde fram, men att du fortfarande har kontakt med HD visar på att du bör fundera lite extra. Hon har inte kört med rena kort emot dig. Du är inte skyldig henne ett dugg, vill du hjälpa henne. klipp alla band och vittna om exakt allt du vet. Framför allt klipp banden, hon är ormen med klyven tunga.

SD, din tid tickar din tid kommer snart vara förbi. Men du kanske kan geocatcha i fängelset, dock kom ihåg merparten av männskligheten störs av pipiga röster så öppna inte munnen för mycket om du inte vill åka på lite smörj i finkan.

På tal om Sillen, var hans mobil borta eller bara trasig?

Tänker på HD:s raderade meddelanden. Det var Viber de använde?

Om han bytt från Android till Iphone eller tvärtom så kan man inte hämta backupen på Viber. Alltså gamla meddelanden.

Men har man Viber backup aktiverat så ska meddelanden kunna återskapas om man byter till samma operativsystem, typ Android till Android då.

Backupen sparas i Google Drive eller i iCloud.

Jag ska läsa JS förhör så jag har evtl omständigheter klart för mig men har polisen kollat möjligheterna fullt ut att ”återskapa” det som HD raderat. Kan hon ha bett JS radera samma men han mörkar och ursäktar med trasig/borttapppad mobil och polisen nöjdr sig med den förklaringen?

De två anledningarna till radering som jag kan se det är sexuellt innehåll som sticker ut lite(bild?) eller att HD har diskuterat med JS mige för livligt om att SD kanske har gjort nåt dumt.

De har varit på romantisk weekend dagarna innan radering så det är ju inte omöjligt att mordet oxh deras ”sexanspelande” meddelanden sammanfaller.
Citera
2021-03-18, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, och jag ansåg det inte som stora trumman iom att de är på fjärde dagen i sökandet, att olika områden betas av.
Inte ens tråden reagerar.
Det är samma tidpunkt, strunt samma. Till saken hör att vad göra när man väntar på någon? slöglo på flashback, extra spännande som svärfar att se om svärsonens älskarinna hittats?
Citera
2021-03-18, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för återkoppling -även om det blir lite oklart för mig varför du replikerar. Dina djuplodande, analytiskt oerhört stringenta beskrivningar av folk i SD:s omgivning, inkl delar av Örebros polishus' och TR:s personal, gör dock denna tråd extra läsvärd.

OnT (det fetade):
Vill bara fråga dig om du kanske inte insett att mycket talar för att SD kommer att frias ännu en gång i en svensk domstol.?
HR kommer inte att ha några nya, saftiga köttstycken att sätta tänderna i om några veckor, utan det blir nog för Göta HR att tugga på de redan väl avgnagda benen.
kan det bli..

Ska försöka muntra upp dig lite. Om nu inte planen är att leva loppan med SD och hans skadestånd efteråt.

Ganska mycket i TR tidigare beslut är väl underbyggt. Men det finns ett par punkter jag tycker man kan ifrågasätta. Och där kan mycket väl HR bedöma annorlunda. Lägg då till viss kompletterande bevisning, kanske ett tydligare och bättre framförande på några punkter och så vips har vi ett beslut som svänger över. Det är ändå statistiskt ganska vanligt att Hovrätten ändrar ett beslut från Tingsrätten.

Så ingen idé att du kastar den där yxan i sjön.
Citera
2021-03-18, 12:12
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Om han bytt från Android till Iphone eller tvärtom så kan man inte hämta backupen på Viber. Alltså gamla meddelanden.

Men har man Viber backup aktiverat så ska meddelanden kunna återskapas om man byter till samma operativsystem, typ Android till Android då.

Jag ska läsa JS förhör så jag har evtl omständigheter klart för mig men har polisen kollat möjligheterna fullt ut att ”återskapa” det som HD raderat. Kan hon ha bett JS radera samma men han mörkar och ursäktar med trasig/borttapppad mobil och polisen nöjdr sig med den förklaringen?

De två anledningarna till radering som jag kan se det är sexuellt innehåll som sticker ut lite(bild?) eller att HD har diskuterat med JS mige för livligt om att SD kanske har gjort nåt dumt.

De har varit på romantisk weekend dagarna innan radering så det är ju inte omöjligt att mordet oxh deras ”sexanspelande” meddelanden sammanfaller.

Kan ju vara så att MGM satt och var ledsen över att sin x-fru hade romantisk helg med en man och till råga på allt sänder LW i det läget en fråga om att han skall smyga över på kladdkaka ...

+ att hon visar bild på loggremsan ; kanske det blev för mycket för MGM , särskilt när han inte behövde smyga över utan kunde gå synbar eftersom HD beslutat sig för skilsmässa .

Antar att allting kom i sämre dager för MGM , det som förut var både kul och spännande blev numer som ett hånflin ifrån LW....
...som skulle till Norge till råga på allt
Kaos alltihop! blev det ...Ombytta roller ...

Klart att det inte kändes bra för MGM att fara till USA som typ vän när HD sen när hon kom hem ville träffa sillen för romantiska möten ...

och allt var LW:s fel enligt en del personer ...
Det var dumt utav LW att leka med elden , så sorgligt ...
(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2021-03-18 kl. 12:29.
Citera
2021-03-18, 12:14
Medlem
Citat:
Tack för återkoppling -även om det blir lite oklart för mig varför du replikerar. Dina djuplodande, analytiskt oerhört stringenta beskrivningar av folk i SD:s omgivning, inkl delar av Örebros polishus' och TR:s personal, gör dock denna tråd extra läsvärd.

OnT (det fetade):
Vill bara fråga dig om du kanske inte insett att mycket talar för att SD kommer att frias ännu en gång i en svensk domstol.?
HR kommer inte att ha några nya, saftiga köttstycken att sätta tänderna i om några veckor, utan det blir nog för Göta HR att tugga på de redan väl avgnagda benen.

kan det bli..
Du bör vara medveten om att HR ofta ser bevisning och indicier på ett helt annorlunda sätt än vad som skett i tingsrätten. Inte så sällan så antingen sänker de ett straff väsenligt eller så plockar de in en, av tingsrätten frigiven, brottsling såsom i Balkongfallet. Där hann tyvärr fanskapet sticka till sitt hemland innan man skulle plocka in honom efter hovrättens dom.

Men historien visar att en prövning i HR verkligen inte är avgjord på förhand, hur gärna du än vill fria SD. Det är möjligt att han blir frikänd även i HR, men det är inte någon självklarhet.
Citera
2021-03-18, 12:16
Medlem
Citat:

Off topic: du bevisade min fd tes, numera fakta om att du har asperger. Inget fel med det. Men det förklarar dina sociala brister i ditt agerande i tråden.

Ontopic: varför svara en spottkobra med asperger.

Sköter åklagare rättegången och polisen gjort bättre arbete efter tr är jag inte övertygad han klarsr sig undan.
Rapporter säger SD är mer stingslig och mer hatisk mot flashback än tidigare. Han vet att någon nära sipprar info om honom. HD hon glider runt och mår bra, allt ont smashades ju bort med sjutton slag emot huvudet.

Summerat: tre trasiga, själar är otrogna, omogna. Tyvärr drevs två av dessa själar av en sjuk symbios. I den symbios en är det normalt googla på döda kolikbarn, utökat självmord givetvis med SD som överlevande. Även normalt ljuga om vlodaex och akeobataex samtidigt som diskbråck gör att SD i princip är ett kolli. Detta, sjuka par tog sig rätten att mörda i samförstånd eller en mördade och en fick en mental orgasm av mordet och städade undan efteråt. Ni allt blir bra nu.

Sedan har vi tråden en aspie som tror HD är fri även om nya bevis kommer. Suck.

Lägg till en kristen sjuklig kristen som förnedrar mordoffret.

Som den uslaste läckberg romanen, och hon skriver verkligen usla romaner.
Citera
2021-03-18, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En av våra fd tråddeltagare ( tyvärr avstängd här på fb sen länge) var den som slog SD på käften på eventet.

Japp, men även geocachare. Han blev även outat här på FB av något surt.
Citera
2021-03-18, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du är bra på att kortfattat sammanfatta det som är väsentligt.
Det gäller även de inlägg du har gjort efter det här.

Har sagt mitt gällande en del, men gällande mordet utfört av SD kommer jag inte tiga.

Tagit hjälp av alla mina kontakter i Örebro, så får då och info alternativt skvaller om många, av de inblandade. Känns tryggt veta att minsta felsteg kommer fram.

Sedan ska jag hädanefter följa moderator och dess regler.
Citera
2021-03-18, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Japp, men även geocachare. Han blev även outat här på FB av något surt.

JG har inte gett upp att spåra skribenter. Var ju en i tråden som ljög om dennes FBI engagemang. JG tror seriöst han är FBI. Amerikaner och dess moraliska kompass. Ryktet säger att hon konfronterade en medarbetare att denne skulle skriva här. Man häpnar.

Till avel, blir jag mördad hoppas jag du hjälper snuten. Du har mitt fulla förtroende. Dölj inget inklusive ev porrsurf.
Citera
2021-03-18, 12:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Det tror jag inte riktigt på.
Så korkad är hon inte.
De misstankar hon kan tänkas ha (om det inte är full vetskap) tror jag inte hon diskuterar med någon, om det inte är så att hon vill att SD ska åka in.
Citera
2021-03-18, 13:03
Medlem
150/556.

”JS meddelas att hans telefon tas i beslag, han uppger att han haft det på känn då annan teknisk utrustning tagits i beslag i ärendet. JS har inte manipulerat någon kommunikation som han och HD haft. JS är mycket kunnig inom telefoni och elektronik med anledning av sitt arbete. JS telefon kraschade förra sommaren, den som är i beslag började han använda sommaren -18, den gamla finns förhoppningsvis i hans bostad. JS har ett viberkon i telefonen som ska vara tillgängligt.”

Den ”finns förhoppningsvis i hans bostad”. Togs den i beslag, nån som vet?
”Viberkonto i telefonen som ska vara tillgängligt”.

Måtte polisen nu ha kikat på Viberkontot/mobilen.

Har polisen eller HD själv bekräftat vilka meddelanden som är raderade?
På nåt sätt så måste det ju ha uppmärksammats. Alltså en ”lucka” de dagarna som avviker. Såg också i protokoll att de försökt återskapa Viber utan resultat.

Så om inte JS ”manipulerat” som han menar så hur långt har polisen gått för att reda ut dessa meddelanden som är borta?

Mobilen i beslag eller ej?

Ska läsa hans kompletterande förhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in