Citat:
Klart att han är en tjurgubbe. Varför tror du jag kallar honom Vresbjörn? Men enligt mig så ser pudels kärna olika ut beroende på från vilket håll man tittar.
Esbjörns egna kärna.
Det enda Vresbjörn säger är att han ångrat sig. Han säger inte att det finns felaktigheter i förfarandet.
Kolla här detta står att läsa i den delen som är sammanställd av tingsrätten
Esbjörn Bolin påstår inte att Ebba Busch har utövat någon form av tvång mot honom för att han ska underteckna köpekontraktet. Esbjörn Bolin gör inte heller gällande att avtalet är ogiltigt med stöd av lagen (1924:323) om verkan av avtal som slutits under påverkan av en psykisk störning. Vad gäller det sistnämnda antecknas dock att det är domstolen som känner rätten
Det sista är intressant, här utsliter inte tingsrätten att Esbjörn faktiskt inte förstår fast han själv påstår sig göra det.
Den kärnan Ebba borde se.
Jag menar att vare sig Ebba har rätt till att genomföra köpet eller inte. Och oavsett hur smidigt det vore för henne att bo där. Så kommer det att förstöra hennes karriär att driva en tvist och kräva 400 tusen i vite av en gammal man med en kognitiva funktionsnedsättning. Och där tingsrätten säger. Apapap, det är vi som bedömer det när motparten säger att han inte lider av någon psykisk störning. Detta plus alla små taffliga och klumpiga fel hon gjort, skriver att Esbjörn fått ta del av två värderingar, att han ska stå för hantverkskostnader efter att värderingen är gjord, och när hon till råga på allt betalar mindre än hennes egen värderings minsta pris. Så tycker jag att hon borde se att hon inte kan vinna detta även om hon vinner huset.
Jag tycker ju i och för sig att Ebba känns som en ganska obehaglig person. Men jag tycker att det är jag som är hennes vän, som säger sluta stopp du mister trovärdighet, god will och begår kariärsmässig Seppuku om du driver igenom detta.
Jag tycker att alla ja-sägare som blint försvarar och bortförklara faran i att driva detta mål gör henne en gentjänst.
Att inte förstå att detta riskerar att bli en trovärdighets kris är att stoppa huvudet i sanden.