2021-03-18, 11:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Ber om ursäkt ifall den här länken redan är postad men det verkar vara en mycket märklig kvinna hon som anklagar lambertz. https://stoppapressarna.se/svenskt/allt-om-lambertz-kvinnan-som-anmalde-valdtakten
Där fick hon ett officiellt namn också "Lambertz-kvinnan"
Citera
2021-03-18, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Intressant det där med två missfall. Kan det vara så att hon själv gjorde så att hon fick missfall?
Precis vad jag trodde... skälvklart gjorde hon det!!
Citera
2021-03-18, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Intressant det där med två missfall. Kan det vara så att hon själv gjorde så att hon fick missfall?

Troligtvis snarare så att hon ljög om missfallen för att själv framstå som ett offer.

Och observera att det var omöjligt för mannen att vistas i hemmet pga att frun var så "ledsen"..

Kanske snarare så att hon ville knarka ifred?
Citera
2021-03-18, 11:08
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Att sitta i krogen och bjuda på alkohol för att sen ha sex räknas inte som sexköp om det nu inte fanns en direkt överenskommelse om att gratis alkohol = sex.

Hur en domstol skulle döma kan vi mest spekulera om då våra lagar medger stort godtycke. I förarbetena till lagen anges dock alkohol som betalmedel vid sexköp som jag sagt.
Citera
2021-03-18, 11:09
Medlem
Larasofts avatar
Skulle inte förvåna mig om GL blev tokkär i kvinnan och därför stack huvudet i lejongapet. Stark libido i hans ålder tror jag inte på. Inte heller sexköp.
Citera
2021-03-18, 11:11
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Troligtvis snarare så att hon ljög om missfallen för att själv framstå som ett offer.

Och observera att det var omöjligt för mannen att vistas i hemmet pga att frun var så "ledsen"..

Kanske snarare så att hon ville knarka ifred?

Jag känner till en kvinna som blåste en man på detta sätt, hon ljög om att hon blivit gravid för att snärja mannen. Sedan ljög hon om att hon blivit misshandlad när hon var utomlands för att få mannen att betala ännu mer pengar till henne för vård.
Citera
2021-03-18, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Helt galet att han hålls häktad när man läser hennes bakgrund. Känns väldigt vagt och att frihetsberöva är väldigt hårt.

Ja jag tycker också det. HOn är psykiskt sjuk och har varit tvångsintagen... var eller vilka starka bevis har de ... allt hon säger och gör är för att sätta dit män. Om hon vinner detta mål så kommer hon att sätta dit mer män för då vet hon att hon får mer pengar ... vilket det ser ut att hon är i behov av.

De har inget starkt case, Göran borde sätta dit henne för förtal så har har hon en motanklagelse.

Hon får springa skyttetrafik på domstolen för hon hinner inte med alla mål
Citera
2021-03-18, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Helt galet att han hålls häktad när man läser hennes bakgrund. Känns väldigt vagt och att frihetsberöva är väldigt hårt.

Men det bästa med detta är att Lambertz av alla människor får nu erfara detta själv.

Han säger ju att han inte har gjort något fel. Och ändå sitter han häktad med fulla restriktioner.

DU hade inte gjort något fel. Och ändå satt han häktad över 7 månader för den här f*ttans skull.

Det är alltså fullt möjligt att förstöra någons karriär och liv och själv gå seglandets ur det utan en skråma.

Men nu träffade Lambertz-kvinnan en likasinnad galning. Den här mannen kommer ALDRIG att ge sig. Vilket känns ju skönt och det kanske är det bästa som kunde hända för alla andra män som har blivit drabbade.

När självaste Lambertz har suttit av x-antal månader då kanske kanske kommer insikten om att det finns stora fel i systemet. Och att man inte KAN på fullaste allvar tro att kvinnan - offret - aldrig ljuger.
Citera
2021-03-18, 11:13
Medlem
Insyn5s avatar
Från L*nnart Sj*bergs blogg:

Citat:
HOMELAND...
Ser på HOMELAND på Netflix! Tjejen som spelar huvudrollen i TV-serien har vunnit en massa priser för sin prestation att gestalta en bipolär agent...
För de flesta så ser man en jävligt knäpp tjej, men har man levt med eller haft bipolära människor i sin närhet så VET man hur jävla läskigt det är! Jag blev allvarligt RÄDD i 5e säsongen! Minnen som vaknade som jag hade förträngt dök upp, och sov skitdåligt den natten...
Att umgås med en person som inte ens PÅMINNER om den man tror man känner är en upplevelse som ingen bör komma i kontakt med....
Mystisk fakta; Jag har ALDRIG kommit i kontakt men en bipolär MAN! Varför? Finns de? Vi får ju ALLTID skulden för ALL skit som kvinnor skapat så var finns alla bipolära män?
PS; Såg slutet igår natt! Vidriga minnen sköljde över mig!!! Jösses, vad bra hon spelar!!!!

Han tycks ju varit fullständigt livrädd för henne men ändå inte kunnnat släppa taget om henne, då han själv skulle bli belagd med kontaktförbud?
Citera
2021-03-18, 11:15
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Vore kul att få reda på hur mycket pengar hon har pressat GL på?

Jag är övertygad om MÄ inte har lyckats pressa L på pengar, varav polisanmälan.
Citera
2021-03-18, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jag känner till en kvinna som blåste en man på detta sätt, hon ljög om att hon blivit gravid för att snärja mannen. Sedan ljög hon om att hon blivit misshandlad när hon var utomlands för att få mannen att betala ännu mer pengar till henne för vård.

E.A.:s förklaring till hennes kommentar - typ "shit vi klarade det" var ju att hon menade att hon och väninnan fick DU ut ur lägenheten.

Hon själv hör ju inte till dem som lämnar en lägenhet frivilligt:

Citat:
När den tidigare pojkvännen försökte få henne att flytta insåg han att kvinnan inte var som andra tjejer – hon hotade med självmord och i princip barrikaderade sig i lägenheten.
Citera
2021-03-18, 11:17
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men det bästa med detta är att Lambertz av alla människor får nu erfara detta själv.

Han säger ju att han inte har gjort något fel. Och ändå sitter han häktad med fulla restriktioner.

DU hade inte gjort något fel. Och ändå satt han häktad över 7 månader för den här f*ttans skull.

Det är alltså fullt möjligt att förstöra någons karriär och liv och själv gå seglandets ur det utan en skråma.

Men nu träffade Lambertz-kvinnan en likasinnad galning. Den här mannen kommer ALDRIG att ge sig. Vilket känns ju skönt och det kanske är det bästa som kunde hända för alla andra män som har blivit drabbade.

När självaste Lambertz har suttit av x-antal månader då kanske kanske kommer insikten om att det finns stora fel i systemet. Och att man inte KAN på fullaste allvar tro att kvinnan - offret - aldrig ljuger.

L blir inte dömd för detta....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in