Citat:
Ursprungligen postat av
steam machine
Tror ju stenhårt på uran. Läst som en galning senaste veckorna och känner mig trygg att förvalta mina pengar i anusbolag. Här är en bra introduktion för den som är intresserad att bygga en kunskapsgrund.
https://www.reddit.com/r/investing/comments/kpjvhs/2021_will_be_an_unforgettable_year_for_uranium/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf
Mer sannolikt än osannolikt att cryptopengar kommer börja tryckas in i uran. Tror vi kan få våldsamma svängningar framöver. Viktigt att också börja fila på en exitstrategi inför framtiden.
Känns som att vi går in i en svängig period.
Amatörteori: En viss typ av aktier kommer få mycket uppmärksamhet i början, kanske en sorts "reddithypeperiod" - amerikanska aktier då inte alla kan köpa t.ex. kanadensiskt. jag tänker UUUU, UEC, enCore, NexGen.
Kanske inte nödväntigtvis de största intäktsvinnarna framöver med ökat spotpris.
Sen kanske kanadensiska explorers uppe i athabasca får en senare "boom" när det börjar dra igång sin verksamhet och spotpriset hunnit krypa längre upp och UUUU och liknande börjar kännas högt värderade ?
Citat:
Ursprungligen postat av
bajssprutan
Känns som det börjar bli hög tid att trycka in keramiken som man säger på pokerspråk. Vad är hyfsat billigt fortfarande ?
Alla vet vad som händer när elon twittrar
2 mini explorers i athabasca som såg lite intressanta ut men verkligen bara snabbläst deras presentationer. Purepoint / Skyharbour. båda cirka $30M. Skyharbour verkar ha väldigt nära band med denison, med CEO i deras styrelse om jag förstod rätt. Kanadenser med rutin men mycket ovisshet typ är väl min lilla snabba tolkning.
Lite större pjäs: UEX $156M. Här är jag lite köpsugen men ska läsa mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
HasseTass
Hur stor del av väskan har ni i Uranus? Själv ligger jag på 9% idag.
1.5% i nuläget

siktar väl på att växa till 10% i runda slängar. Beroende på hur allt utvecklar sig !