2021-03-16, 23:30
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Har du översatt den här texten till svenska från Dermot Hudsons texter?

Till skillnad från en propagandamegafon som dig behöver jag inte färdigserverade alster. Det räcker gott att dra egna slutsatser, sådant kanske du borde lära dig?
Citera
2021-03-17, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Till skillnad från en propagandamegafon som dig behöver jag inte färdigserverade alster. Det räcker gott att dra egna slutsatser, sådant kanske du borde lära dig?
Jag hade inte förväntat mig att du skulle erkänna det, men det ser obehagligt likt ut.

Ni Kim- och juchetroende har manualer att plocka ur för att bemöta och propagera, likheterna är slående om man tittar på material från KFA. Den mest drivande i författandet av manualer är Hudson. (naturligtvis kallas de inte manualer men marknadsförs som sådana)

Tips på hur man ska bemöta kritik diskuteras även på mötena, underförstått hur ska KFA/Kimanhängarna presentera lögner som sanningar.

Ämnen som flitigt diskuteras är bl.a. hur man ska bemöta kritiken om brott mot de mänskliga rättigheterna samt hur man ska förvränga sanningen om krigsutbrottet för att få det till att Sydkorea startade kriget.

Även hur man ska bemöta kritiken mot att i stort sätt alla nordkoreaner är fångar i sitt eget land samt att de heller inte har tillgång till Internet finns det färdiga formulär för.
Det första man som Nordkoreaanhängare bör göra är att försöka ignorera dessa frågor då det är svårt att motivera fångenskapen, men det finns såklart nödargument att ta till.

Du anses nog vara en bra KFA-papegoja, Hudson är nog stolt stolt över dig och hur noggrant du har tagit till dig hans små skrifter.
Citera
2021-03-17, 12:29
Medlem
Citat:
Jag hade inte förväntat mig att du skulle erkänna det, men det ser obehagligt likt ut.

Ni Kim- och juchetroende har manualer att plocka ur för att bemöta och propagera, likheterna är slående om man tittar på material från KFA. Den mest drivande i författandet av manualer är Hudson. (naturligtvis kallas de inte manualer men marknadsförs som sådana)

Tips på hur man ska bemöta kritik diskuteras även på mötena, underförstått hur ska KFA/Kimanhängarna presentera lögner som sanningar.

Ämnen som flitigt diskuteras är bl.a. hur man ska bemöta kritiken om brott mot de mänskliga rättigheterna samt hur man ska förvränga sanningen om krigsutbrottet för att få det till att Sydkorea startade kriget.

Även hur man ska bemöta kritiken mot att i stort sätt alla nordkoreaner är fångar i sitt eget land samt att de heller inte har tillgång till Internet finns det färdiga formulär för.
Det första man som Nordkoreaanhängare bör göra är att försöka ignorera dessa frågor då det är svårt att motivera fångenskapen, men det finns såklart nödargument att ta till.

Du anses nog vara en bra KFA-papegoja, Hudson är nog stolt stolt över dig och hur noggrant du har tagit till dig hans små skrifter.

En mycket bra och träffande beskrivning över hur indoktrineringen och skolningen fungerar i alla de olika vänskapsföreningarna inklusive KFA och de olika Juchegrupper som finns.

De många informatörer som genom åren infiltrerat de olika föreningarna, och fortfarande gör, vittnar om exakt det Du beskriver i Ditt inlägg.

Tro inte att dokumentären ”The Mole” är ett unikum vad gäller infiltration av de olika föreningarna!

Det pågår flertalet nya produktioner av både böcker och dokumentärer som bland mycket annat kommer att beskriva hur alla dessa föreningar fungerar och utbildar sina medlemmar.

Nu bör vi i sammanhanget beakta det faktum att varken den interna självkritiken eller intelligensnivån håller någon imponerande nivå i dessa föreningar

Detta sorgliga tillstånd får nog anses vara en förmildrande omständighet som i viss mån kan förklara stolligheterna och den utopiska fantasivärld Nordkoreaanhängarna
propagerar för.
Senast redigerad av LEMMOR 2021-03-17 kl. 12:34.
Citera
2021-03-17, 15:26
Medlem
Citat:
Singaporemötet gav en öppning som dock av USA slöts i Hanoi.

Eftersom USA inte önskade gå vidare för att undanröja alla kärnvapen som hotar DFRK och upprätta ett fredsavtal utan istället fortsätter sina provokativa manövrer, så kan förstås inte DFRK sitta still i båten utan måste agera mot den imperialistiska staten som fortfarande ockuperar den södra landsändan.

När kamrat Kim Yo Yong såldes konstaterar det uppenbara, att USA inte kan förvänta sig dialog samtidigt som det genomför anfallsövningar mot DFRK, så far Lemmor i taket.

Men varför gör du det? USA har väl inget intresse av fred och avspänning, ty hur skall det i så fall kunna motivera sina truppansamlingar i syd som är där främst för att hota Kina?

Biden har dessutom låst in sig i ett hörn genom att förtala den suveräne ledaren under valkampanjen. Så om Biden önskar dialog så måste han nog först be om ursäkt. Men det kommer förstås inte att hända därför att Biden, lika lite som Obama eller det militärindustriella komplexet eller den djupa staten i USA önskar avspänning.

Vad som istället kommer att hända är att DFRK svarar på USAs provokationer och om USA då skruvar upp dessa, så börjar DFRK testa lite långdistansmissiler igen. Detta är jag dock inte så säker på att USA tycker är önskvärt, då det är en sak att behålla spänningen som motiverar USAs närvaro i södra Korea, men en annan sak om DFRK börjar skjuta testmissiler över Japan och mot Guam-hållet. Det senare kan drabba Bidens politiska position.

Nu måste vi dra i nödbromsen igen!

Det far återigen iväg med Dig, långt mer än tillåtet, Ditt umgänge med sanningen vet vi ju vid det här laget, är av ett sällsynt ohederligt slag, detta senaste inlägg tillhör ett av de mer häpnadsväckande!
Jag hoppas att Ditt inlägg beror på indoktrinering och naiv okunnighet grundad på okritiskt sväljande av förkunnelserna fabricerade i Pyongyang.

Du borde nog överväga att skaffa en annan manusförfattare, eller börja författa Dina inlägg helt på egen hand och inte svälja alla floskler som produceras i Pyongyang med hull och hår.

Först och främst, Nordkorea startade kriget på Koreahalvön genom att invadera syd, punkt.

Nordkorea hotas inte av några kärnvapen som Du falskeligen hävdar, utan det är Nordkorea som hotar Sydkorea och övriga länder i regionen, därför är dom under FN sanktioner och fördöms av det internationella samfundet. Att Nordkorea hotar Syd, och har så gjort genom alla år, både med ständiga aggressiva anfallsövningar och upprustning samt mycket hetsig och föraktfull/förnedrande retorik är ett obestridligt faktum. Att man dessutom genom åren utvecklat kärnvapen och missiler samt de facto utfört flera kärnvapensprängningar och år 2003 gått ur icke spridningsvtalet, det är vad jag och de demokratiska länderna kallar hot och aggresivt agerande.
Där har Du ett provokativt agerande värt namnet! Men anklaga inte Sydkorea och USA för att agera provokativt, det är inte ens en patetisk anklagelse i jämförelse, det är ren idioti!

Kim Jong-un initierade vid sitt nyårstal viljan att avveckla alla sina kärnvapen och inleda förhandlingar om detta, under förutsättning att Nordkoreas säkerhet kunde garanteras.

Kim och hans far har fått otaliga generösa förslag genom åren, men konstant genom uppsåtliga svek och lögner brutit ingågna avtal som kunnat leda till både fredsavtal och nedrustning. Tyvärr har Kim inte uppvisat någonting av substans eller verifierbara konkreta åtgärder som bevisar att han har ärliga avsikter.

Nordkorea vill inte ha någon dialog och det vidhåller jag. Däremot vill dom dribbla och trixa som vanligt, och naturligtvis provocera.

Kamrat Yo-jong, konstaterar det uppenbara”, vilket kvalificerat skämt!

Kamrat? Kamrat används inte i Nordkorea, det försvann i en fallande tidsaxel efter Sovjets fall och i samband med att Stalin-Marx och Lenins porträtt och statyer elddes upp i Nordkorea. Inte ens Dina favorittidskrifter Flamman-Proletären och Riktpunkt använder Kamrat längre!
Kalla henne möjligtvis Kumpan Yo-jong eller varför inte medsyster?

”Biden har förtalat den suveräne ledaren och måste be om ursäkt”, ännu ett megaskämt! Saker skall kallas vid sina korrekta namn. Kim Jong-un ÄR en kriminell bandit eller ”tug”, sim Biden kallade honom. Inget behov av ursäkt där inte! Ni Nordkoreaanhängare verkar ta Er själva och Er sektledare KJU på ett sjukligt stort allvar, lättstötta, snarstuckna och humorlösa verkar Ni också vara.

För Sydkoreas och övriga fria världens säkerhet, hoppas jag verkligen inte att den kriminella regimen i Nord gör misstaget att överreagera med en missilprovokation eller ny kärnvapensprängning.
Tålamodet med Nordkorea idag, är nämligen inte vad det varit de senaste åren.

Du är helt fel ute om Du tror att Bidens position är i fara om missilerna börjar göra överflygningar över Japan eller i värsta fall resultera i ett fatalt som orskar en katastrof.

Biden är inte ensam, och de allierade är mer enade idag än någonsin, det blir hett om öronen för Kim om han utmanar ödet denna gång det kan jag lova Dig!
Senast redigerad av LEMMOR 2021-03-17 kl. 15:39.
Citera
2021-03-17, 20:32
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:

Kanske dags du slutar med dina grundlösa spekulationer om min person och håller dig till föremålet för denna tråd? Eller lärde du dig aldrig sakfrågorna på den där hermodskursen som din uppdragsgivare satte dig på?
Senast redigerad av rokossovsky 2021-03-17 kl. 20:57.
Citera
2021-03-17, 20:37
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Kamrat? Kamrat används inte i Nordkorea...

Lemmor, du får nog gå till källorna, håll dig uppdaterad på KCNA!

”Respected Comrade Kim Jong Un Sends Greetings to Syrian President”
KCNA.kp, 210316

”Respected Comrade Kim Jong Un Has Photo Session with Participants in First Short Course for Chief Secretaries of City and County Party Committees”
KCNA.kp, 210306
Citera
2021-03-17, 20:56
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Nordkorea hotas inte av några kärnvapen som Du falskeligen hävdar...

Jadu, du måste som sagt gå till källorna!

Konstigt att den Demoratiska Folkrepubliken Korea satte igång ett kärnvapenprgram med detta sedan decennier långa hot?

1952:
"Macarthur Really Did Want to Use Nuclear Weapons to Win the Korean War"
https://nationalinterest.org/blog/buzz/macarthur-really-did-want-use-nuclear-weapons-win-korean-war-135847

1968:
"The Time the U.S. Nearly Nuked North Korea Over a Highjacked Spy Ship"
https://www.smithsonianmag.com/smart-news/time-us-nearly-nuked-north-korea-over-highjacked-spy-ship-180949514/

"1968: Johnson threatens nuclear attack against North Korea in response to Seizure of USS Pueblo."
https://www.afsc.org/document/incidents-nuclear-blackmail

1975:
"1975: Sec. of Defense Schlesinger threatens North Korea with nuclear retaliation should it attack south Korea in the wake of the U.S. defeat in Vietnam."

1976:
"1976: President Ford dispatches nuclear armed B-52 from Guam toward North Korea in response to “Ax Incident” in Korean Demilitarized Zone."

2003:
"2003: Bush dispatches 24 nuclear capable bombers to Guamduring crisis with North Korea."
Citera
2021-03-17, 21:09
Medlem
Citat:
Kanske dags du slutar med dina grundlösa spekulera om min person och håller dig till föremålet för denna tråd? Eller lärde du dig aldrig sakfrågorna på den där hermodskursen som din uppdragsgivare satte dig på?
Det är kanske dags att du slutar med dina grundlösa spekulationer om min utbildning!

Av reaktionen att döma var mitt avslöjande mitt i prick och här kan jag visa trådens läsare ytterligare inspirationskällor för Kimdiktaturanhängarnas propaganda och lögner:

En mycket tongivande publikation för Kimanhängarna är Dermot Hudsons månatliga ”Peoples Korea Today” vilket är KFA:s organ i UK men sprids till alla KFA-celler och är även välkänd hos Svensk Koreanska Föreningen (väldigt uppenbart, det skulle inte förvåna mig om han har varit på ambassaden på Lidingö och druckit stulen sprit och rökt stulna cigaretter)

I senaste marsnumret finns t.ex. artiklar som On the false hackning allegations against People’s Korea (Nordkorea har av aldrig hackat någon någonsin) samt Countering anti false DPRK fake news. (Nordkorea klarar sig finfint trots sanktioner och Covidnedstängningar, livet blomstrar i NK)
Där finns argumenten skrivna och klara hur man skall förneka det som skrivs om Nordkorea.

Om man läser skriften genom åren så är det tydligt var Kimanhängare här i tråden får sina argument ifrån och hur man på bästa sätt skall presentera nordkorealögner som sanningar.
Det mesta som skrivs av Hudson andas Stalinism, sadism och blodigt övertagande.
Det är inte svårt att se var du får dina argument ifrån, du är ett eko av den inte alltför intelligenta Hudson och därmed kan vi nog säga bye bye till dig och dina grundlösa lögner och tyckanden (jag tycker att Air Koryo är ett säkert flygbolag, det har jag sett på en YT-video)

En ren instruktionsbok alltså och det är inte så konstigt att bläckfisken här i tråden aldrig ger någon länk till sina påståenden eller till de påstådda analytikerna. Är det månne hos KFA påståendena och analytikerna står att finna? Dermot Hudson och ibland Alan Bolon kanske?
Citera
2021-03-17, 21:55
Medlem
Citat:
Lemmor, du får nog gå till källorna, håll dig uppdaterad på KCNA!

”Respected Comrade Kim Jong Un Sends Greetings to Syrian President”
KCNA.kp, 210316

”Respected Comrade Kim Jong Un Has Photo Session with Participants in First Short Course for Chief Secretaries of City and County Party Committees”
KCNA.kp, 210306

Löjligt trams!

Du vet lika väl som jag att tilltalsordet inte används i Nordkorea längre, och den yngre befolkningen och nya generationen avskyr det och vill inte använda det.

Du lever i drömmarnas och nostalgins värld.
Citera
2021-03-17, 22:49
Medlem
Citat:
Jadu, du måste som sagt gå till källorna!

Konstigt att den Demoratiska Folkrepubliken Korea satte igång ett kärnvapenprgram med detta sedan decennier långa hot?

1952:
"Macarthur Really Did Want to Use Nuclear Weapons to Win the Korean War"
https://nationalinterest.org/blog/buzz/macarthur-really-did-want-use-nuclear-weapons-win-korean-war-135847

1968:
"The Time the U.S. Nearly Nuked North Korea Over a Highjacked Spy Ship"
https://www.smithsonianmag.com/smart-news/time-us-nearly-nuked-north-korea-over-highjacked-spy-ship-180949514/

"1968: Johnson threatens nuclear attack against North Korea in response to Seizure of USS Pueblo."

1975:
"1975: Sec. of Defense Schlesinger threatens North Korea with nuclear retaliation should it attack south Korea in the wake of the U.S. defeat in Vietnam."

1976:
"1976: President Ford dispatches nuclear armed B-52 from Guam toward North Korea in response to “Ax Incident” in Korean Demilitarized Zone."

2003:
"2003: Bush dispatches 24 nuclear capable bombers to Guamduring crisis with North Korea."

Du är ju tillintetgjord så många gånger nu i denna tråd, men fortsätter likförbannat Ditt självdestruktiva beteende som bara gör Din förnedring ännu större.

Din retorik påminner om en gammal senil partifunktionär under Stalin, ojojoj vad pinsamt.

Du är inte redbar!

Du följer den Nordkoreanska manualen om hur man gör lögn till sanning till punkt och pricka, löjeväckande.

Du vet med största sannolikhet att Du ljuger om fakta och det korrekta skeendet vad gäller de tidsaxlar Du exemplifierar i inlägget.

Nordkorea har brutit och svikit så många ingågna avtal och överrenskommelser genom historien och därmed gjort motparterna både besvikna och riktigt ”pissed off”, med rätt skall tilläggas.

Om jag skall vara brutalt uppriktig, så är det faktiskt mäkta förvånande, att ingen av de tidsaxlar med hot Du redovisar i inlägget de facto resulterade i ett verkställande av åtminstone något av de uttalade hoten.

USA och Sydkorea har ALLTID, haft ett gott uppsåt och ärliga avsikter i alla försök till dialog - förhandlingar - samarbete - nedrustningsförslag, framförallt när det kommer till sådana storsinta och generösa projekt som ”Agreed Framework”, på 1990-talet, där Nordkorea HELIGT OCH DYRT lovade att avbryta både plutoniumtillverkning och kärnvapenutvecklingen mot att USA och Sydkorea skulle bygga en lättvattenreaktor och leverera olja till Nordkorea.

I sedvanlig ordning bedrog och svek Nordkorea även denna överrenskommelse, precis som man gjort vid ALLA andra överrenskommelser.

Ovanstående exempel är ETT på orsakerna till reaktionerna som föranlett hot genom åren.

Jag stannar vid detta exempel, den inreesserde kan gräva i historien och själv konstatera att Nordkoreas track-record av brutna avtal - terrordåd - brutna överenskommelser - flygplanssprängningar - vapenleveranser till terrorgrupper - hot om att sälja kärnvapenteknologi och PLUTONIUMSTAVAR! om inte sexpartssamtalen gick Nordkoreas väg ensidigt - eller bilarerala avtal skrevs efter Nordkores villkor..... listan kan göras meterlång!

Du är inte seriös!

Du förtjänar faktiskt det förakt som till och med andra vänsterextemister eller vänstersympatisörer visat Dig tidigare i tråden.

Du är från och med nu ”persona non grata”.
Senast redigerad av LEMMOR 2021-03-17 kl. 23:18.
Citera
2021-03-18, 02:57
Medlem
Kumabjorns avatar
Tittar vi tillbaka historiskt, från Sung och de Tre Rikena, har koreansk utrikespolitik gått ut på att spela ut sina mer aggressiva grannar mot varandra. Kina sågs som en välvillig men potentiellt farlig storebror. Medan Japan var den mer vildsinte och rustika kusinen från landet som man gärna minimerade samröret med. Icke desto mindre sökte Paekche hjälp från Asuka när de fick klart för sig att Silla sökte en allians med Tang.

Hjälpbehovet gick i rakt motsatt riktning nästan 1 000 år senare när Toyotomi Hideyoshi i ett anfall av storhetsvansinne ansåg att Ming borde knäböja för den japanske kejsaren. Vägen dit gick över Joeson och därmed fick Korea bekräftat att de satt i den rävsax mellan Japan och Kina som de alltid ansett sig göra. Det hela upprepades i slutet av 1800-talet, denna gång var Japan starkare än den kollapsande Qing dynastin och 1910 annekterades Korea till det japanska imperiet.

För Pyongyang är det således en gedigen tradition de agerar inom när de anstränger sig för att få Kina och USA att hamna i konfrontation med varandra. Det är ur deras synvinkel det säkraste sättet att flytta fokus bort från den egna verksamheten. Visst, syskonen Kim må vara utbildade i Schweiz och ha, åtminstone delvis, blivit exponerade för västerländsk demokrati och kapitalistiskt välstånd. Men deras staber och rådgivare har det inte. De sitter fast i ett paradigm skapat av Zhu Xi och kommer sannolikt att så förbli.
Citera
2021-03-18, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Tittar vi tillbaka historiskt, från Sung och de Tre Rikena, har koreansk utrikespolitik gått ut på att spela ut sina mer aggressiva grannar mot varandra. Kina sågs som en välvillig men potentiellt farlig storebror. Medan Japan var den mer vildsinte och rustika kusinen från landet som man gärna minimerade samröret med. Icke desto mindre sökte Paekche hjälp från Asuka när de fick klart för sig att Silla sökte en allians med Tang.

Hjälpbehovet gick i rakt motsatt riktning nästan 1 000 år senare när Toyotomi Hideyoshi i ett anfall av storhetsvansinne ansåg att Ming borde knäböja för den japanske kejsaren. Vägen dit gick över Joeson och därmed fick Korea bekräftat att de satt i den rävsax mellan Japan och Kina som de alltid ansett sig göra. Det hela upprepades i slutet av 1800-talet, denna gång var Japan starkare än den kollapsande Qing dynastin och 1910 annekterades Korea till det japanska imperiet.

För Pyongyang är det således en gedigen tradition de agerar inom när de anstränger sig för att få Kina och USA att hamna i konfrontation med varandra. Det är ur deras synvinkel det säkraste sättet att flytta fokus bort från den egna verksamheten. Visst, syskonen Kim må vara utbildade i Schweiz och ha, åtminstone delvis, blivit exponerade för västerländsk demokrati och kapitalistiskt välstånd. Men deras staber och rådgivare har det inte. De sitter fast i ett paradigm skapat av Zhu Xi och kommer sannolikt att så förbli.

Då historien visar att Kina alltid kollapsar till slut, oavsett hur stora och inflytelserika dom än varit, undrar man vad som händer med Korea (nord), den dagen historien mot förmodan skulle upprepa sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in