2021-03-17, 23:02
Medlem
Jag kan just tänka mig att det skulle vara en önskedröm för er om varje kvinna skulle drömma om överraskningssex med gamla äckelgubbar, men låt mig knäcka illusionen, jag, och de flesta kvinnor med mig skulle hellre raka fittan med motorsåg än ha ett äckel som Lambertz utan kläder i min närhet.
Nej vi drömmer inte om heta nätter med vare sig toppjurister eller läskiga bottendetektiver från flashback. Hurrbah..
Citera
2021-03-17, 23:03
Medlem
ACHOOOOOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
Jag kan just tänka mig att det skulle vara en önskedröm för er om varje kvinna skulle drömma om överraskningssex med gamla äckelgubbar, men låt mig knäcka illusionen, jag, och de flesta kvinnor med mig skulle hellre raka fittan med motorsåg än ha ett äckel som Lambertz utan kläder i min närhet.
Nej vi drömmer inte om heta nätter med vare sig toppjurister eller läskiga bottendetektiver från flashback. Hurrbah..
Tycker du inte det är lite märkligt hur hon jämt råkar bli våldtagen i sömnen av jurister? Som den där andra killen som hon blev våldtagen i sömnen av i Sumpan tjugo minuter efter att de lämnade Stureplan?
Citera
2021-03-17, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Kan polisen ha lyssnat av GL under tiden mellan anmälan och förhöret?! Kan han ha sagt något ”avslöjande” till någon vän per telefon om våldtäkten? Åklagaren kanske sitter på ett ess i rockärmen

Troligtvis inte. Hemlig avlyssning får bara ske om barn är offret. (Tror jag)
Citera
2021-03-17, 23:04
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Ja helt korrekt - Eftersom det då aldrig blir någon våldtäkt. Brottsförebyggande kan man kalla det.

Ditt menlösa posthorande är en våldtäkt på den här tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Kan polisen ha lyssnat av GL under tiden mellan anmälan och förhöret?! Kan han ha sagt något ”avslöjande” till någon vän per telefon om våldtäkten? Åklagaren kanske sitter på ett ess i rockärmen

Ser det som uteslutet att det skulle ha sökts och beviljats avlyssning.
Citera
2021-03-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Hur kan du undgå att se att hon ljugit i den berättelsen? Hur kunde hon hantera sin mobil när hon utsattes för strypgrepp t.ex.? Varför sa hon "Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är?" om hon utsattes för det hon påstod? Varför manipulerade hon ljudfilen för att ge en falsk bild av vad som hände?

Både tings- och hovrätt menar att det har förekommit frivilligt sex innan det övergår i det som är anmält som våldtäkt. Och jag hoppas inte någon här tycker att det behöver finnas en motsättning.

Hon har inte manipulerat inspelningen. Däremot har hon från början bara klippt ut det hon själv uppfattat dom våldtäkt. Det kan ha synpunkter på, men det säger inget om ifall sådan skett eller inte.

För övrigt är mannen ifråga åtalad för sexualbrott tidigare. Han klarade sig dock på marginalen för att nämndemännen köpte en förklaring om varför han ljög från början. Tre av fyra jurister ville fälla honom.
Citera
2021-03-17, 23:09
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Jo för detta är Flashback, och då kan man uttala sig om vad som helst som är helt overkligt! Som att du blivit 'våldtagen' i sömnen. Hur många här tror du tar det för sanning?

De flesta som levt med en partner har nog själv varit med om att fått sex när de sovit eller gett sex till en sovande partner så för de allra flesta är det helt naturligt. A-sexuella personer är dock ovetande om det. Sveriges lagstiftning är alltså inte förenlig med hur folk lever.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Troligtvis inte. Hemlig avlyssning får bara ske om barn är offret. (Tror jag)
Nej fel. Ny lag sedan minst sommar 2020 ang det. Tror 1/7. Alla brottsmisstänkta får avlyssnas.
Citera
Medlem
Citat:
Om någon suger min kuk så är det automatiskt samtycke.

Du kan lämna samtycke i sömnen? Med ditt resonemang torde även en kvinna då kunna lämna samtycke under sömn?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ACHOOOOO
Tycker du inte det är lite märkligt hur hon jämt råkar bli våldtagen i sömnen av jurister? Som den där andra killen som hon blev våldtagen i sömnen av i Sumpan tjugo minuter efter att de lämnade Stureplan?

Speciellt då det tar ca 17 minuter att åka de ca 9 kilometrarna.
Citera
2021-03-17, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naradon11
Hur fan kunde en sån ful gubbe ha så många snygga tjejer? Och varför lägger han ut bilderna på nätet? Tycker synd om tjejerna.
Men det var ju lite kul för oss att se haha. Men man kan ju undra..
Citera
2021-03-17, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Du måste trolla eller så har du inte läst domen:
https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf#page=17

T.ex. hävdade hon att hon inte hade manipulerat ljudfilen trots att det är bevisat att hon gjort det men det finns mycket mer där.

Kan du citera det stycke i domen där det konstateras att ljudfilen är manipulerad?
Skulle inte tro det.

Citat:
Sammantaget anser tingsrätten att det är utrett att ljudfilen inte manipulerats genom att material har lagts till, kopierats eller tagits bort. Tingsrätten utgår därmed också, i sin fortsatta bedömning, från att ljudfilens tidstämpel — måndag l januari 05:34 - det vill säga den tidpunkt då inspelningen avslutades, är riktig. Vidare anser tingsrätten att det, genom yttrandet från Nationellt forensiskt center och de uppgifter Dan Nyberg lämnat, är utrett att den 19 minuter långa ljudfil som lämnats till polisen den 8 januari 2018 härrör från den långa ljudfilen och att inte heller den korta ljudfilen manipulerats.
Citera
2021-03-17, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Nej fel. Ny lag sedan minst sommar 2020 ang det. Tror 1/7. Alla brottsmisstänkta får avlyssnas.
Ok. Alltid lär man sig något. Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in