2021-03-17, 21:44
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Inte helt ovanligt att Polis hämtar in utan kallelse vid våldtäktsmisstanke och att inledande förhör hålls omgående. Vem kräver advokat direkt vid inledande förhör om man är oskyldig. 3 dagar med ett par korta förhör och först sen inför häktning har man sansat sig o kallat på advokat.

Alla bör kräva advokat även om man är oskyldig. Ett bra skäl till det är att åklagaren ofta vill döma dig och kan missuppfatta det du säger mer eller mindre medvetet så att det sker till din nackdel. En advokat kan då vittna om vad du faktiskt har sagt.
Citera
2021-03-17, 21:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Nja, nu var det i samband med första förhöret efter gripandet han inte ansåg sig behöva ett ombud. Dvs innan han anhölls och sedermera häktades. Inte märkligt eftersom han antagligen inte då hade vetskap om vad det handlade om eller att det var ett missförstånd. Han har därefter inte påtalat att han inte önskar ett ombud och heller inte avsagt sig det.
Jag som övertolkar medias rapportering, inte fullt så galen då med andra ord, men tillräckligt.
Citera
2021-03-17, 21:46
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Man kan självklart bli våldtagen även som tidigare tvångsintagen, vet vi ens om det handlar om denna E?

Blixten kan slå ned i ditt huvud flera gånger också och även om du har ljugit om att det skett förut, men det är inte särskilt sannolikt. Ljug inte om du vill bli trodd i framtiden, det är ett bra tips.
Citera
2021-03-17, 21:47
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Tvångintagna kvinnor löper 800% större risk att bli våldtagna än män som inte är tvångintagna. Frågor på detta? Förresten så har GW aldrig blivit våldtagen.

Hur vet du att GW inte blivit våldtagen? Jag har blivit det av alla tjejer jag har varit tillsammans med i juridisk mening. Samtliga har inlett sex med mig när jag sovit.
Citera
2021-03-17, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Inte en chans att åklagaren i det här ärendet, med hedern i behåll, skulle välja lägga ner utredningen och försätta GL på fri fot. Jag tror att hon, även om hon vet att han är oskyldig, och hon bryter mot reglerna inte kommer att ge sig. Det har blivit personligt. Hon har fått store och höge GL häktad. Hur skulle det se ut för hennes del på åklagarkammaren och i juristsverige om det inte finns substans. Nej då. Hon kommer kämpa och väcka åtal. Vi kommer antagligen att få se årets mest underhållande rättegång och prov på extrem juridisk skicklighet, åtminstone från GL och hans ringhörna. Här blir det att bunkra popcorne och öl.

Det lär hon bli tvingad till om hon inte steppar upp och inser att åtalet inte håller. Den här åklagaren hörde jag på Svt och det var inte direkt imponerande utan lät mest som en velemaja.
Skulle hon gå på åtal så är det bäst att hon får en fällande dom. Försvaret kommer göra mos av målsägande för alla anmälningar och förtal hon dragit på sig. Allmänt åtal i förtal är faktiskt ovanligt, så på den punkten förväntar sig den åklagaren en fällande dom. Åklagaren gnäller i media i dag om att detta fall inte skall avgöras i media. Det går inte att undvika då det är ett fd justitieråd och fd JK som sitter häktad på sannolika skäl och förmodade restriktioner. Jag har redan bunkrat upp.
Citera
2021-03-17, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Alla bör kräva advokat även om man är oskyldig. Ett bra skäl till det är att åklagaren ofta vill döma dig och kan missuppfatta det du säger mer eller mindre medvetet så att det sker till din nackdel. En advokat kan då vittna om vad du faktiskt har sagt.

Jag säger ej emot dig. Men chocken och tron att man snart får åka hem kastar tyvärr bort ett antal timmar. 72 timmar går fort även om det känns som en evighet där och då.
Citera
2021-03-17, 21:51
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Blixten kan slå ned i ditt huvud flera gånger också och även om du har ljugit om att det skett förut, men det är inte särskilt sannolikt. Ljug inte om du vill bli trodd i framtiden, det är ett bra tips.
Ja, men det var inte svar på frågan om vi vet om det är E som är målsägande. Jag håller det för sannolikt, men vet inte.
Citera
2021-03-17, 21:52
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag skämtade om just det där för några inlägg sedan. Men du läste kanske inte det. Utan du anser verkligen att det jag skämtade om, det är så här rättssäkerheten vid våldtäkter ska se ut för brottsoffer? Vid minsta lilla misstanke om bristande trovärdighet, bör det hela läggas ner och glömmas bort omgående? Som tur är har du ingen makt i sakfrågan förstår jag

Eftersom att du citerat mitt inlägg kan du ju passa in på att läsa det igen.

Jag skriver ju att vi inte kan annat än spekulera, men med tanke på kvinnans historik, redogörelsen kring GL förefaller vara identisk med domen mot U.H som sedermera vart frikänd, kvinnan står åtalad för förtal och har ljugit i rätten, vilken framgår av den tekniska bevisen i hovrättens protokoll. Så ursäkta mig om jag håller mig extremt misstänksam.
Citera
2021-03-17, 21:53
Bannlyst
Citat:
Hur vet du att GW inte blivit våldtagen? Jag har blivit det av alla tjejer jag har varit tillsammans med i juridisk mening. Samtliga har inlett sex med mig när jag sovit.
Hur vet du det? Och hur relaterar du det till detta fall? Har du för vana att topsa kuken efter varje dejt?
Citera
2021-03-17, 21:55
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Efter att den anklagade mannen lämnat MÄs lägenhet sade MÄ till väninnan "Alltså shit, va fan, vi klarade det här".

Hm.

"Väninnan" omkring 10 år äldre än MÄ.
Citera
2021-03-17, 21:55
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Hur vet du det? Och hur relaterar du det till detta fall? Har du för vana att topsa kuken efter varje dejt?

Hur jag vet att jag blivit våldtagen? Jo alla tjejer jag varit med har inlett sex med mig när jag sovit som sagt, detta är rätt vanligt så du kan inte veta att GW inte blivit våldtagen.
Citera
2021-03-17, 21:56
Medlem
Citat:
Han kanske vaknar av att honan sitter över picken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in