2021-03-17, 21:33
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Vid en fastighetsaffär, så var detta ett muntligt erbjudande efter accept och slutet avtal.

Möte med plats, datum, tid, avtalades för att reda ut detta, EB dök upp, Esb vände i dörren vilket är ett tydligt avslag till erbjudandet, ytterligare förstärkt av att Esb inte medverkade till någon form av uppgörelse.

Grotius, muntliga avtal är inte giltiga vid fastigheter, yadda, yadda, yadda, så kan inte det lämnas därvid?
Jag är helt övertygad om att Ebba har rätt till fastigheterna (bland annat på grund av att köp av fast egendom är ett formalavtal med krav på skriftlighet). Det är inte den juridiska sidan av affären jag skriver om.
2021-03-17, 21:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han fick till och med avtalet uppläst enligt vad de själva säger i tingsrättsprotokollet.
Har de undersökt hörseln på Esb?
2021-03-17, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Detta att tolka texter är en intressant sysselsättning. Hur menar du att man ska tolka den mening du fetade?
Man kan läsa det med olika glasögon som du själv sa. Jag tolkar meningen som att den hör ihop med den påföljande:
Och självfallet inte om han skulle vara att betrakta som inkapabel att fatta beslut, tvärtemot hur jag och andra uppfattat honom.
Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill. Och självfallet inte om han skulle vara att betrakta som inkapabel att fatta beslut, tvärtemot hur jag och andra uppfattat honom.
En som är van att skriva ser direkt att den påföljande meningen som börjar med ”Och” är grammatiskt helt ofullständig. Dessa två meningar hänger ihop och handlar om ”inkapabel”.
2021-03-17, 21:43
Medlem
”Ebba for president”
Binninge var tydligen ett Ebba fan tidigare

https://www.facebook.com/1406961290/posts/10220771340819163/?d=n

https://www.facebook.com/1406961290/posts/10220246364535084/?d=n
Senast redigerad av Analias 2021-03-17 kl. 21:54.
2021-03-17, 21:44
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Ha ha ha Jo! Det var han uppenbarligen. Han skrev på och ångrade sig nästan direkt, han hade inte tillräcklig koll på bostadsmarknaden för att ta ordentligt betalt. Tror du en gammal Wresbjörn i sin glas dagar sålt något till underpris. En person som är någorlunda smart skulle ju åtminstone säga 4,4 om värderingen låg på 4,2+- 200. Isynnerhet om någon knackat på och ville köpa. Och han insåg inte att det var konstigt att han skulle betala hantverkskostnader på sitt slutvärderade hus. Han bad inte att få läsa kontraktet eller att få en kopia.
Så jo uppenbarligen var han det.

Va? Fick inte Esbjörn ett eget exemplar av kontraktet? Låter väldigt märkligt.
2021-03-17, 21:44
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Och det är en enda läkare som undersökt Esbjörn? En enda gång? (Det räcker inte som underlag)
För att bestämma ej demens måste patient undersökas över tid. . (Flera undersökningar).

Han har haft undersökningar sen 2010 vad jag kan läsa mig till i tråden. Och ingen läkare har tyckt att han har varit så dålig så att hans körkort skall omhändertas.

Det för mig låter som denna denna gamla gam Esbjörn är i sina sinnes fulla bruk.
2021-03-17, 21:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ebba skriver:
I början av september får jag ett brev med information om att säljaren Esbjörn har ändrat sig.

Just det, ett brev som Esbjörn inte har skrivit. Sedan gör de istället upp om att mötas på Kullen för att åka till banken tillsammans.

Så mina frågor kvarstår.
2021-03-17, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Han har haft undersökningar sen 2010 vad jag kan läsa mig till i tråden. Och ingen läkare har tyckt att han har varit så dålig så att hans körkort skall omhändertas.

Det för mig låter som denna denna gamla gam Esbjörn är i sina sinnes fulla bruk.
Det finns handikappade som kör bil.
2021-03-17, 21:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag är helt övertygad om att Ebba har rätt till fastigheterna (bland annat på grund av att köp av fast egendom är ett formalavtal med krav på skriftlighet). Det är inte den juridiska sidan av affären jag skriver om.

Du kanske skulle vara ärlig nog att erkänna att när du uttalar dig om Ebba så pratar du bara om den "moral" som du bara bygger på vinklade antaganden, men när du uttalar dig om Binninge och Esbjörn så uttalar du dig tvärtom enbart om just det juridiska och skyr plötsligt moralen som pesten.

Ditt oärliga och inkonsekventa sätt att konsekvent framställa saker diametralt olika beroende på person har jag påpekat för dig otaliga gånger, men du gör väl som alltid och ignorerar eller byter samtalsämne. Fegt.
Senast redigerad av trngw 2021-03-17 kl. 21:55.
2021-03-17, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Just det, ett brev som Esbjörn inte har skrivit. Sedan gör de istället upp om att mötas på Kullen för att åka till banken tillsammans.

Så mina frågor kvarstår.
Fast du kan glömma dina frågor. Ebba har alltså skrivit ett nytt brev till Esb. Där hans vilja är tveksam.
Ja då får vi vänta på Esb svar. .
2021-03-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Va? Fick inte Esbjörn ett eget exemplar av kontraktet? Låter väldigt märkligt.
Det står 3ex i protokollet.
2021-03-17, 21:59
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Det finns handikappade som kör bil.

Ja det finns det, men ej kognitivt handikappade. Man kan anpassa en bil för en förlamad eller någon som saknar en arm eller ett ben.

Men man kan ej anpassa en bil för en som ej kan tänka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in