2021-03-17, 21:20
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är han uppenbarligen inte.
Ha ha ha Jo! Det var han uppenbarligen. Han skrev på och ångrade sig nästan direkt, han hade inte tillräcklig koll på bostadsmarknaden för att ta ordentligt betalt. Tror du en gammal Wresbjörn i sin glas dagar sålt något till underpris. En person som är någorlunda smart skulle ju åtminstone säga 4,4 om värderingen låg på 4,2+- 200. Isynnerhet om någon knackat på och ville köpa. Och han insåg inte att det var konstigt att han skulle betala hantverkskostnader på sitt slutvärderade hus. Han bad inte att få läsa kontraktet eller att få en kopia.
Så jo uppenbarligen var han det.
2021-03-17, 21:22
Medlem
Johann Binninges utåtagerande hat mot Ebba ,Kristdemokraterna och kristna församlingar tycks komma från hans egen önskan att leva som kristen och helst predika.Att han sen inte lever som han lär är en annan femma. Håll i er gott folk men pedofilen kallas pastor Binninge

https://www.facebook.com/1406961290/posts/10222479073031401/?d=n
2021-03-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Min slutsats var:
Men där står ju precis det du fetlagt. Meningen efter inskränker ju, som jag läser, inte den fetade meningen. Inte heller ser jag att något annat inskränker hennes budskap i detta stycke:
Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill.
Sen kan man ju till exempel göra våld på meningarna och tolka det som att hon inte menade det som står där.
Man kan inte ta ut en mening ur dess kontext och säga att den meningen avgör innehållet i kontexten. Det är ganska självklart egentligen. Jag illustrerade det genom att plocka ut en mening från ditt inlägg. Den meningen återkom inte mer.
2021-03-17, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Nja ser du , det kan ju du inte bevisa . I och med att han inte visste var han skulle skriva..
Tyckte jag läste ... Här , här ska du skriva ... Här , här .. ..som Ebba sa.
Han fick till och med avtalet uppläst enligt vad de själva säger i tingsrättsprotokollet.
2021-03-17, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Antar att du någonstans har svårt att acceptera att Esb sålt till EB och att Esb medgett att han sålt till Esb.

Som grädde på moset har Esbs juridiska ombud i inlagor till tinget redan medgett att Esb är rättskapabel samt att priset var rimligt.

Och ändå drar sig denna "juridiska obud" ur sina uppdrag han lämnat in ??? Ja dessa dras ju automatiskt tillbaka. .
Affären måste göras om med Svenska folket som vittne. Därför att vi hör 2 olika versioner av Esbjörn , vi litar inte på att han idag säger ja .. och imorgon nej. . Vi blir förvirrade något.

Och behöver få Esb. . Att tänka över sitt handlande. . (Det kan man inte göra i en stressad miljö).
2021-03-17, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Så etik och moral i affärer är helt oviktigt. Det vore okey för mig att köpa något billigt bara för att din gamla faster inte haft koll på varans värde?

Å så om han betalt dom så hade det inte varit rätt att dra upp allt kring honom?
Ja man får bestämma sig. Antingen är han påverkbar eller inte.
Det är så klumpigt att Ebba sagt det där utan att stå för det. För när hon nu säger att han är påverkad av sitt försvar, så omyndigförklarar hon ju honom. Och då torde köpet inte gälla.

Hur menar du att man skulle omyndighetsförklara bara för att man låter sig påverkas av vänner och bekanta? Det blir vi väl alla i olika grad. Vi är människor och vi bryr oss om vad våra nära och kära tycker. Dessutom påverkades han uppenbart efter köpet eftersom det tog dagar (eller var det två veckor?) innan han ångrade sig och meddelade det.
2021-03-17, 21:27
Medlem
trngws avatar
Citat:
Man kan givetvis läsa detta med lite olika glasögon. Men där står ju precis det du fetlagt. Meningen efter inskränker ju, som jag läser, inte den fetade meningen. Inte heller ser jag att något annat inskränker hennes budskap i detta stycke:
Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill.
Nu lär inte detta vara något som Ebba juridiskt måste infria, men kanske kan det påverka bedömningen av hennes handlande ur andra än juridiska synvinklar.

Och vi vet väl att Esbjörn verkligen inte vill?

Vet vi?

Och i så fall, när fick Ebba veta?

Esbjörn skrev tillsammans med Ebba på ett köpeavtal, efter att tillsammans med henne diskuterat och planerat köpet i två månader. Det förefaller tämligen uppenbart att Esbjörn ville sälja sitt hus.

Han påstår att han ångrar sig dagen efter han skrev på avtalet, men det vet vi är en lögn. I alla fall berättade han inget om sin eventuella ånger förrän långt senare. Och då är frågan, om han nu ljuger om att han ångrat sig, hur ska vi då veta om han verkligen har ångrat sig?
2021-03-17, 21:27
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Man kan inte ta ut en mening ur dess kontext och säga att den meningen avgör innehållet i kontexten. Det är ganska självklart egentligen. Jag illustrerade det genom att plocka ut en mening från ditt inlägg. Den meningen återkom inte mer.
Detta att tolka texter är en intressant sysselsättning. Hur menar du att man ska tolka den mening du fetade?
2021-03-17, 21:28
Medlem
Xius avatar
Citat:
Min slutsats var:
Men där står ju precis det du fetlagt. Meningen efter inskränker ju, som jag läser, inte den fetade meningen. Inte heller ser jag att något annat inskränker hennes budskap i detta stycke:
Sen kan man ju till exempel göra våld på meningarna och tolka det som att hon inte menade det som står där.

Vid en fastighetsaffär, så var detta ett muntligt erbjudande efter accept och slutet avtal.

Möte med plats, datum, tid, avtalades för att reda ut detta, EB dök upp, Esb vände i dörren vilket är ett tydligt avslag till erbjudandet, ytterligare förstärkt av att Esb inte medverkade till någon form av uppgörelse.

Grotius, muntliga avtal är inte giltiga vid fastigheter, yadda, yadda, yadda, så kan inte det lämnas därvid?
2021-03-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Ha ha ha Jo! Det var han uppenbarligen. Han skrev på och ångrade sig nästan direkt, han hade inte tillräcklig koll på bostadsmarknaden för att ta ordentligt betalt. Tror du en gammal Wresbjörn i sin glas dagar sålt något till underpris. En person som är någorlunda smart skulle ju åtminstone säga 4,4 om värderingen låg på 4,2+- 200. Isynnerhet om någon knackat på och ville köpa. Och han insåg inte att det var konstigt att han skulle betala hantverkskostnader på sitt slutvärderade hus. Han bad inte att få läsa kontraktet eller att få en kopia.
Så jo uppenbarligen var han det.
Han ångrade sig efter två veckor. Vad de i övrigt kom överens om vet varken du eller jag. Men du gillar att gissa och överdriva. Det har du ju själv erkänt.
2021-03-17, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Man ska signera var sida och det var det hon hjälpte honom med, hade hon velat blåsa honom hade hon haft med vittnen och sen slängt ut gubben inte bjudit dit honom till jul då han troligen skulle sitta ensam utan sin släkt som sporadiskt bara fans där när arvet var i fara.
Så HON hjälpte honom signera .. på rätt ställe? ? Där han egentligen inte ville signera. . Han blev alltså blåst. .
Ja jag har läst allt du skrivit.. och nu förklarade du i rätt riktning.
2021-03-17, 21:31
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vet vi?

Och i så fall, när fick Ebba veta?

Esbjörn skrev tillsammans med Ebba på ett köpeavtal, efter att tillsammans med henne diskuterat och planerat köpet i två månader. Det förefaller tämligen uppenbart att Esbjörn ville sälja sitt hus.

Han påstår att han ångrar sig dagen efter han skrev på avtalet, men det vet vi är en lögn. I alla fall berättade han inget om sin eventuella ånger förrän långt senare. Och då är frågan, om han nu ljuger om att han ångrat sig, hur ska vi då veta om han verkligen har ångrat sig?
Ebba skriver:
I början av september får jag ett brev med information om att säljaren Esbjörn har ändrat sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in