2021-03-17, 20:57
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assar assessor
Håller med, men det är mer än en yrkesmässig relation. Han har utnyttjat någon som helt klart stod i beroendeställning till honom. Fullständigt oacceptabelt.
Förhållandet mellan MÄ och GL är inte i närheten av utgöra någon beroendeställning i lagens mening.
Citera
2021-03-17, 20:57
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slurppen
Vadå, jag svarade bara vad förkortningen innebar. så har du någon åsikt. Så vänd dig till den som skrev det.
Jag frågade inte vad BO betydde jag undrade bara vem som var BO i detta fall?
Citera
2021-03-17, 20:59
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Om man som 29-åring vet med sig att man aldrig kommer bli jur. kand., än mindre upptagen i Advokatsamfundet, kanske man beslutar sig för lite "konstigheter" som någon slags skruvad hämnd? Vad vet jag...

Låter lite märkligt att hon skulle vara en person som studerar på ett sådant aktivt sätt enligt plan vilket skall leda till en juristexamen. Nu kallas hon "juridikstuderande. Kan ju lika gärna bara vara så hon läser några några allmänna baskurser.

Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Om åklagaren har bevis ja men det enda bevis som åklagaren brukar ha i sådan här fall är kvinnans ord så om hon tar tillbaks det finns det inget case.

Vanligtvis blir det svårt om målsägande vägrar medverka. I det här målet är det givetvis helt kört.
Citera
2021-03-17, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Mja, denna An¤erberg (n) är lärare i SO-ämnen......

Men jag börjar tro på en omfattande eskortverksamhet.

Och jag tror att det finns fler manliga offer, som betalat för att slippa dras inför skranket.

Undrar om PA (nöjesprofilen) genomskådade detta och att våldtäktsanklagelsen mot honom var ren hämd?

Man kan ju vara en SO-lärare och missbrukare samtidigt. Av BO:s berättelse att bedöma tycks både BO och hennes väninna använda andra berusningsmedel på ett sätt en normal, ung vuxen inte gör - särskilt när man är ute och festar hos kompisar och på restaurang.

Sen har ju både nöjesprofilen GL och juristen erkänt att de har haft sex med BO - men att det var frivilligt från hennes sida.

Jag tror snarare att detta är satt i system från BO:s sida. Hon väljer lämpliga offer som har råd att betala antingen skadestånd de blir dömda för eller frivilligt för att slippa en rättegång. Nu blev det tyvärr inte så, eftersom offret överklagade domen.

Jag hejar dock nöjesprofilen som inte ger sig utan vill att kvinnan ska dömas för förtal. Det är helt rimligt.
Citera
2021-03-17, 21:01
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Du spekulerar hej vilt och försöker sammanblanda det aktuella fallet med ett tidigare fall. Substanslöst var ordet, ja.

Nej, jag tog det tidigare fallet som exempel, där har hon ljugit inför en domstol, hennes lögner motbevisas av ren fakta om man läser protokollet från hovrätten.
Enligt DI och GL advokat så har kvinnan varit i ytterligare två liknande incidenter, alltså 3 på 4 år.

Kring det som GL står anklagad inför kan vi ju inte annat än spekulera, men har man som kvinnan ropat vargen kommer 3 gånger så är det inte många som vill lyssna en 4e gång.
Citera
2021-03-17, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capire
Till utseendet att döma på henne så är det ingen oskuldsfull ung dam. Innan jul så var hon, EA flitigt på instagram och facebook nu gone like a ghost. När man googlar EA så ligger hon enligt MRkoll i tvist och eller stämmning.
Alltid för mig varit lite halvskum den unga damen.
Hon tog nog ”hand” om GL när dennes fru dog 2018 i september.

Och läser man blogginlägg av en tidigare sambo till henne så utsatte hon honom för fruktansvärd psykisk och fysisk misshandel. Hon kan tydligen bli fruktansvärt svartsjuk och bessiningslöst våldsam där hon förstörde hans saker osv... finns länk tidigare i tråden
Citera
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Allvarligt talat. Hon är fullständigt spritt språngande galen & har uppenbarligen varit det jävligt länge.
En borderlinehäxa kan enkelt manipulera vem som helst till vad som helst, genom att använda sex som övertalning.

Gubben är änkling, förmodligen lite aspie & blir självklart ett lätt offer.

Han har verkat förvirrad länge, tycker jag. Vad som än hänt har ju omdömet sviktat.

Reserverar mig för borderlinehäxa, och tolkningen av diverse tidigare härvor. Även galningar kan bli våldtagna.
Sen kan jag väl säga att kopplingen till Cissi Wallin och Gardet inte ökar min beredvillighet att tro på historien. Jag ser Gardet som ett hot mot rättssäkerheten både för män och kvinnor.

Men rättsapparaten kan nog inte avfärda målsäganden av den anledningen, såtillvida de inte kan påvisa att det skett en otillbörlig påverkan från Garde- hållet.
Citera
Medlem
TheTricksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Tre likheter mellan våldtäkterna 2018 och 2020

1. Männen var jurister

2. MÄ var stupfull när övergreppen ska ha skett

3. Ljudupptagningar spelar stor roll som stödbevisning.

I domen mot DU framgår det att EA "förstod" att det var en våldtäkt först efter att hon lyssnat igenom sin egen ljudfil. Kanske är det något liknande med GL-fallet. Hon spelar in alla sina samlag och analyserar dem i efterhand. Verkligen kuriöst får man säga.

Börjar också luta åt att hon ingår i nån form av eskortverksamhet. Som sagt, hon hade spår av kokain i urinet. DU gör flera iakttagelser som tyder på att hon är missbrukare: plötsliga humörsvängningar, kastar glas i lägenheten, iögonenfallande oreda i lägenheten.
Citera
2021-03-17, 21:03
Medlem
Ksenia74s avatar
Vem är MÄ? Har letat i trådarna men det har väl inte framkommit vem hon är? Vore kul se om det är någon skönhet som Lambertz fått doppa.
Citera
2021-03-17, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Det är ett problem om gamla jurister anser att det är ok att ligga med sina adepter. Särskilt om juristen i fråga spelar en roll av mentor, om han har skrivit ett intyg i en rättsprocess, osv osv. Och särskilt om skyddslingen i fråga har ekonomiska och juridiska problem.

Det är korrupt.

Sen är det korrekt att vi inte vet exakt vad som hänt. Men "han är ett däggdjur" är ett helt irrelevant argument.

Liksom dig, även fast jag inte skrivit inlägg på inlägg om det, så ser jag omoraliska i hela situationen oavsett om han är skyldig till brottet. Att en sådan gammal gubbe umgås med en sådan ung kvinna privat är moralisk förkastligt och borde vara straffbart. Men historien visar lyckligtvis att dekadent beteende och omoral mycket väl kan bestraffas. Han borde bli satt i straffarbete, och med tanke på att det hände i jultider, vore det passade om han fick en julstjärna på kavajen som en varning till andra unga kvinnor om hans förkastliga beteende.
Citera
2021-03-17, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Låter lite märkligt att hon skulle vara en person som studerar på ett sådant aktivt sätt enligt plan vilket skall leda till en juristexamen. Nu kallas hon "juridikstuderande. Kan ju lika gärna bara vara så hon läser några några allmänna baskurser.

Vanligtvis blir det svårt om målsägande vägrar medverka. I det här målet är det givetvis helt kört.

Det kan likaväl vara så att hon berätta för polisen att hon "studerade juridik" i meningen att hon försökte sätta sig i sitt fall angående förtalsanmälan och därmed "studerade" juridik. Inte att hon de facto "pluggade juridik" på riktigt.

Kvällstidningarna brukar ju rubricera så att det säljer mest. Inte så att det stämmer med verkligheten bäst.
Citera
2021-03-17, 21:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Han har verkat förvirrad länge, tycker jag. Vad som än hänt har ju omdömet sviktat.

Reserverar mig för borderlinehäxa, och tolkningen av diverse tidigare härvor. Även galningar kan bli våldtagna.
Sen kan jag väl säga att kopplingen till Cissi Wallin och Gardet inte ökar min beredvillighet att tro på historien. Jag ser Gardet som ett hot mot rättssäkerheten både för män och kvinnor.

Men rättsapparaten kan nog inte avfärda målsäganden av den anledningen, såtillvida de inte kan påvisa att det skett en otillbörlig påverkan från Garde- hållet.
Nu har jag tvingats mecka med annat & har inte följt tråden hela tiden. Men har det framkommit några handfasta kopplingar till "Gardet"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in