2021-03-17, 18:49
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta kan vara ett fullständigt felaktigt villospår. Men när man söker på hennes namn på Bing så får man upp den här bisarra hyllningsvideon/låten.

https://www.youtube.com/watch?v=WD71EMlLZT0

edit:
Hon poserar framför Läckö slott på en av bilderna.

Söt tjej.
Intrigen tätnar. Skaparen av denna otroligt konstiga video heter egentligen H3nry Ihand3r. Han har bl.a. en firma i Tallinn, och en till Youtubekanal helt fullsmetad med superbisarra hyllningslåtar till diverse unga brudar, som i vissa fall ser ut som ryska eskortflickor. Exempel:
https://www.youtube.com/watch?v=U3n6qZNifao

Ändå omtalas MÄ (i videon som Enoch hittade) som "my marvelous, magical, beautiful friend" [sic]. Vad är det som händer här egentligen? En ovanligt konstig stalker, eller en köpare/förmedlare av tjänster?
Är detta samma gubbe som gjorde hyllningslåten?
https://youtu.be/K1vrvI7kjA4
Ja.

Edit: Kanalen för DENNA video hör till ett bolag i Stockholmstrakten som H3nry har tillsammans med en partner. Partnern har ett strafföreläggande.
Det verkar tydligt att dessa bolag egentligen inte pysslar med musikproduktion.
Det är verkligen skumma videos, som absolut förtjänar en egen tråd!
Något för svenska pizza gate:are att sätta tänderna i!
Citera
2021-03-17, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Sjukaste domen jag läst. Kvinnan är ju fullständigt galen. Att tingsrätten funnit henne trovärdig är ett mysterium, man kunde ju direkt konstatera att hon ljugit, när hon sa sig blivit drogad, men hennes blodprov visade motsatsen sedan skickar hon en nedklippt ljudfil, hon förklarar att hon klippt i filen för att den var för står för att skicka på mejl . Det är alltså inte möjligt att lägga in den på en usb-sticka för att sedan lämna hos polisen?

Den åtalade företräds av David Massi, kan det vara som Massi som kör YouTube kanalen Advokatsnack?
Håller med, helt sjukt. Hon borde låsas in.
Citera
2021-03-17, 18:51
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Såhär skriver hon ju på instagram:

”Kvinnan som anmält en toppjurist-gubbe för våldtäkt nyligen vände sig alltså för något år sedan till denne, en av Sveriges mest namnkunniga jurister. Hon ville ha hjälp och stöd eftersom hon precis som jag och flera andra kvinnor ska åtalas för förtal - efter att på sin Facebook ha berättat om en våldtäkt som skedde för några år sedan.

Citat:
Då blir hon våldtagen igen. Hon trodde att mannen skulle hjälpa henne; han utsatte henne
.

Jag har kontakt med kvinnan och hon behöver allt stöd hon kan få. Trots pandemin hoppas jag vi är flera som kan stötta henne på plats i/utanför rättssalen; både i våldtäkt- och förtalsmålet.

Ingen ska behöva gå igenom detta. Ingen. Systerskapet behövs mer än någonsin.”

Svårt att förstå hur ska GL hjälpa henne om hon super tills hon däckar..

Kvinnan verkar ju vara en alkoholist som mest bara super sig till medvetslöshet i precis vilken omgivning som helst.
Citera
2021-03-17, 18:55
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Det här stödjer ju inte jag, kan jag säga. Cissi Wallin är pantad i huvudet. En vandrande rättsosäkerhetskatastrof. Gardet, ett riktigt galet projekt.
För mig sänker det snarast kvinnans trovärdighet att hon har kontakt med CW. Vilken cirkus.

Hon är en person vars motor går igång på negativitet och ilska. Hon tror hon gör något bra? Hon sänker allt den kvinnliga feministrörelsen jobbat för.
Läst ja för längesen ja.

Varför? För hon är lika kåt på framgång som de män hon vill smälla till.

Hon går inte till historien som en GOD själ och det vet hon.

Sämre förebild får unga som tjejer leta efter i media. Molly Zandén verkar förnuftig.
Citera
2021-03-17, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Kan ens en feminist tro på detta?
Om det handlar om att män är onda och förtrycker kvinnor så accepterar de vilken lögn som helst.
Citera
2021-03-17, 18:56
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Sjukaste domen jag läst. Kvinnan är ju fullständigt galen. Att tingsrätten funnit henne trovärdig är ett mysterium, man kunde ju direkt konstatera att hon ljugit, när hon sa sig blivit drogad, men hennes blodprov visade motsatsen sedan skickar hon en nedklippt ljudfil, hon förklarar att hon klippt i filen för att den var för stor för att skicka på mejl . Det är alltså inte möjligt att lägga in den på en usb-sticka för att sedan lämna hos polisen?

Den åtalade företräds av David Massi, kan det vara samma Massi som kör YouTube kanalen Advokatsnack?
När jag läser s.7-8 undrar jag två saker:
1. hur i h-e blev killen fälld i TR?
2. hur kan hon få gå lös? HR skriver ju mer eller mindre rakt ut att hon har riggat och klippt ljudfilen.

Det finns ett par stycken i den här tråden som borde läsa
denna dom. Och skicka en kopia till Cissi Wallin.
Citera
2021-03-17, 18:57
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Om det handlar om att män är onda och förtrycker kvinnor så accepterar de vilken lögn som helst.

Nej. Men utveckla gärna.
Citera
2021-03-17, 19:00
Medlem
trancass avatar
Kan någon berätta vem kvinnan är. Namnge gärna för jag orkar inte läsa hela tråden.

Vad är det för galen okontrollerbar missbrukare som anmäler allt och alla till höger och vänster. Är hon ute efter pengar, eller vad vill hon? Ser vid första anblick anblick ut som att hon är en klassisk rättshaverist eller dåre eller både och.

Lambertz känner vi till sedan dekader tidigare som en ypperligt kompetent jurist och hedersman. En person bortom varje form av misstanke.

Sammanfatta gärna för oss nytillkomna FBare.

Btw, hon är hyfsat attraktiv. https://www.youtube.com/watch?v=WD71EMlLZT0
Men vad fan sysslar hon med?
Senast redigerad av trancas 2021-03-17 kl. 19:03.
Citera
2021-03-17, 19:01
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Kan ens en feminist tro på detta?

Vet inte, kallar mig inte feminist, men säkert tror vissa på det. CW för att det ger henne en chans att slåss för det hon tror på...utan urskiljning.

Jag tror att man ska vara öppen och lyhörd för människor som vill berätta om något jobbigt de varit med om, inte döma från början. Men man måste sedan kunna sortera i informationen. Ibland hjälper man bättre genom att inte elda på någon som kanske haft ett trauma sedan tidigare, utan lugna ner och bidra med sans. Den delen saknas totalt bland CW och hennes följare.
Citera
2021-03-17, 19:02
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Det här stödjer ju inte jag, kan jag säga. Cissi Wallin är pantad i huvudet. En vandrande rättsosäkerhetskatastrof. Gardet, ett riktigt galet projekt.
För mig sänker det snarast kvinnans trovärdighet att hon har kontakt med CW. Vilken cirkus.
Agree
Citera
2021-03-17, 19:09
Medlem
Vilka alternativ har vi nu då?

1. GL blir packad och våldtar kvinnan, detta är 3e gången för henne och hon har inte lärt sig ett dugg. (Inte hennes fel men jag väljer att utrycka mig så ändå)
2. GL låter henne bli full och tänker att ingen jävel kommer tro henne så han passar på.
3. GL vill bara hjälpa henne, hon tackar honom genom samlag som hon sedan kan använda till att anklaga honom för våldtäkt.
4. Att inget alls hände. Dom åt middag och hon gick hem och sen anmälde hon honom.
5. Hela saken är riggad (av GM och BO), kanske för att bevisa något, vem vet?
6. Att hon våldtog honom å vände på historien för att cascha fram några kronor eller av ilska då han inte fick erektion.
7. Missförstånd, misstolkning, glömt bort samtycke.
Fler förslag?
Senast redigerad av Airoi 2021-03-17 kl. 19:37.
Citera
2021-03-17, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Kan någon berätta vem kvinnan är. Namnge gärna för jag orkar inte läsa hela tråden.

Vad är det för galen okontrollerbar missbrukare som anmäler allt och alla till höger och vänster. Är hon ute efter pengar, eller vad vill hon? Ser vid första anblick anblick ut som att hon är en klassisk rättshaverist eller dåre eller både och.

Lambertz känner vi till sedan dekader tidigare som en ypperligt kompetent jurist och hedersman. En person bortom varje form av misstanke.

Sammanfatta gärna för oss nytillkomna FBare.

Btw, hon är hyfsat attraktiv. https://www.youtube.com/watch?v=WD71EMlLZT0
Men vad fan sysslar hon med?
Det verkar som om bara förnamnet läggs ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in