2021-03-17, 17:55
Medlem
Larasofts avatar
Domen som länkades ger mig uppfattningen att det är en impulsiv kvinna som dricker för mycket och försätter sig i riskfyllda situationer. Hon kanske söker bekräftelse och flirtar, tappar kontrollen och blir helt eller delvis utnyttjad. Inspelningar kanske hon använder sig av för att skaffa sig kontroll över händelseförloppen i efterhand. Tragiskt i så fall. Lägg därtill en nersupen GL som tappade omdömet och tragedin är ett faktum.
Citera
2021-03-17, 17:56
Avslutad
Det ringde nu en Glenn Schillerklocka, minns inte hur det förloppet var men var det inte en övernattning som gått överstyr och ljudinspelning även där? Kan det ha utgjort manual här ev?
Citera
2021-03-17, 17:56
Medlem
Poskrjobysjevs avatar
En person här på Flashback som enligt egen uppgift är copywriter, med två modersmål (sve och eng) och har jobbat mycket med texter, korrläsning, talskrivande och eget författande samt är utbildad rescue diver och dessutom uppger sig ha arbetat på TV4 och har ingående synpunkter på arbetsmiljön där skriver följande i tråden om P. Andersson. Personen X torde väl vara den nu aktuella E. A. Möjligen är den som skriver även den ”nära vän” som anmälde.

2020-03-28 00:29
En av de tre tjejerna som den första artikeln handlar om är en nära vän till mig (den andra begick självmord för ngt år sen och den tredje är på horse och vill inte existera längre).

2020-03-29 06:52
Jag vet exakt vad som pågick under de åtta timmarna min vän X och hennes två vänner var fastbundna, nakna, torterade, misshandlade och våldtagna av P. --- När han kort senare postade en bild på Instagram med sin nya tatuering ringer min vän X och håller på att tappa det totalt. Tatueringen föreställer nämligen henne sittandes naken med knäna uppdragna mot hakan, armarna hårt hållandes runt benen och huvudet lutat mot knäna, med axlarna uppdragna och hela bilden i princip skriker av total skräck. --- Min vän X har svåra post-traumatiska stressyndrom och är konstant rädd.
Citera
2021-03-17, 17:57
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Visst är det så. Nemesis Divina!

Visst har Lambertz barn och barnbarn som han rimligtvis skulle ha tillbringat julen med? Så det talar väl för att både han och offret har alkoholproblem.

Lambertz ser ut som att han är en alkoholist, kanske en högfungerande sådan. Det skulle även förklara såväl hans rörelsemönster som hans underliga bloggande och impulsiva ställningstagande hit och dit.

/Johan

Förmodligen avstår Lambertz familj att fira jul med honom pga Coronaläget. Men det behöver ju inte betyda att det är Lambertz själv som är mest angelägen om att isolera sig, utan han kanske själv bestämmer att han nog vid närmare eftertanke i alla fall kan ta chansen att träffa kvinnan ifråga.

Så just det säger nog inte att han har alkoholproblem för att han gillar att ta sig några glas på jul, men det är förstås en möjlighet.
Citera
2021-03-17, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Namnet står i tråden om du läser några sidor tidigare. Inte Olsson

Skrivi istället datum + klockslag för att hänvisa uppåt i en tråd med 397 flikar
Citera
2021-03-17, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Namnet står i tråden om du läser några sidor tidigare. Inte Olsson
Verkar borttaget, kollat 20 sidor
Citera
2021-03-17, 18:03
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poskrjobysjev
…skriver följande i tråden om P. Andersson.
Ursäkta en kanske dum fråga, vilken tråd är det?
Citera
2021-03-17, 18:08
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
Läs på om praxis i våldtäktsmål så ser du att det förhåller sig precis tvärt om mot vad du raljerar om. Kvinnans ord räcker för att fälla mannen. Det behöver inte finnas någon annan stödbevisning än en bekräftelse från någon utomstående, väninna eller annan, som kvinnan har berättat sin version för (fortfarande är det alltså bara kvinnans ord). Sen måste kvinnans berättelse naturligvis vara trovärdig och hålla ihop - just där faller det ofta.

I teorin ja. Men i verkligheten är det något annat. Vi kommer nästan alltid till korta i jämförelse med männen.
Senast redigerad av vitapumps 2021-03-17 kl. 18:12.
Citera
2021-03-17, 18:09
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poskrjobysjev
En person här på Flashback som enligt egen uppgift är copywriter, med två modersmål (sve och eng) och har jobbat mycket med texter, korrläsning, talskrivande och eget författande samt är utbildad rescue diver och dessutom uppger sig ha arbetat på TV4 och har ingående synpunkter på arbetsmiljön där skriver följande i tråden om P. Andersson. Personen X torde väl vara den nu aktuella E. A. Möjligen är den som skriver även den ”nära vän” som anmälde.

2020-03-28 00:29
En av de tre tjejerna som den första artikeln handlar om är en nära vän till mig (den andra begick självmord för ngt år sen och den tredje är på horse och vill inte existera längre).

2020-03-29 06:52
Jag vet exakt vad som pågick under de åtta timmarna min vän X och hennes två vänner var fastbundna, nakna, torterade, misshandlade och våldtagna av P. --- När han kort senare postade en bild på Instagram med sin nya tatuering ringer min vän X och håller på att tappa det totalt. Tatueringen föreställer nämligen henne sittandes naken med knäna uppdragna mot hakan, armarna hårt hållandes runt benen och huvudet lutat mot knäna, med axlarna uppdragna och hela bilden i princip skriker av total skräck. --- Min vän X har svåra post-traumatiska stressyndrom och är konstant rädd.

Fast det verkar ju som att åklagaren inte delar din delning, som jag förstått det fanns inte några bevis som tydde på att något sådant skett?

Misstanken försvann och P släpptes, eller hur?
Åklagaren har väckt åtal om grovt förtal mot kvinnan.
Citera
2021-03-17, 18:10
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta kan vara ett fullständigt felaktigt villospår. Men när man söker på hennes namn på Bing så får man upp den här bisarra hyllningsvideon/låten.

https://www.youtube.com/watch?v=WD71EMlLZT0

edit:
Hon poserar framför Läckö slott på en av bilderna.

Söt tjej.

Citat:
Ursprungligen postat av flicka
Jo det är faktiskt hon. Hon kan se väldigt olika ut på bild.

Intrigen tätnar. Skaparen av denna otroligt konstiga video heter egentligen H3nry Ihand3r. Han har bl.a. en firma i Tallinn, och en till Youtubekanal helt fullsmetad med superbisarra hyllningslåtar till diverse unga brudar, som i vissa fall ser ut som ryska eskortflickor. Exempel:
https://www.youtube.com/watch?v=U3n6qZNifao

Ändå omtalas MÄ (i videon som Enoch hittade) som "my marvelous, magical, beautiful friend" [sic]. Vad är det som händer här egentligen? En ovanligt konstig stalker, eller en köpare/förmedlare av tjänster?
Citera
2021-03-17, 18:14
Medlem
Motherships avatar
Vore det inte så rent åt helvetet med allt kring detta så vore det nästan lite spännande, jävla soppa
Citera
2021-03-17, 18:16
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Intrigen tätnar. Skaparen av denna otroligt konstiga video heter egentligen H3nry Ihand3r. Han har bl.a. en firma i Tallinn, och en till Youtubekanal helt fullsmetad med superbisarra hyllningslåtar till diverse unga brudar, som i vissa fall ser ut som ryska eskortflickor. Exempel:
https://www.youtube.com/watch?v=U3n6qZNifao

Ändå omtalas MÄ (i videon som Enoch hittade) som "my marvelous, magical, beautiful friend" [sic]. Vad är det som händer här egentligen? En ovanligt konstig stalker, eller en köpare/förmedlare av tjänster?
Är detta samma gubbe som gjorde hyllningslåten?
https://youtu.be/K1vrvI7kjA4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in