2021-03-17, 17:14
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jo jag läste det efter jag postat. Och Suck och helvetes jävla tingsrätt jag är så trött på denna man så jag dör. Hans närvaro i tråden tar fokus från den egentliga frågan.

En stilla undran bara. Esbjörn-hatarna påstår att vi som har mycket frågetecken kring Ebbas agerande inte har några argument. Ändå är det vi som vill ha bort allt Binninge skvaller från tråden, så att tråden kan handla om sakfrågan. Ganska intressant.

Det tingsrätten påpekar är att Binninge fortfarande har ansvar för att Esbjörns rätt tas tillvara. Att han är en dålig sakförare har inte med detta att göra. Det är helt enkelt viktigare för rättvisans gång att Esbjörn har någon som tar vara på hans rätt än att Binninge medges att dra sig tillbaka, innan han lämnat över stafettpinnen.
2021-03-17, 17:18
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Det är Binninge som i snart ett års tid dragit allt längre från sakfrågan.
Och glöm inte hela Binninges harem som flitigt dygnet runt näthatat och spridit lögner.
Det är säkerligen inte Esbjörn medveten om.
Nä, det var jag inte heller medveten om. Men jag vistas inte så mycket o näthatar- miljöer så det kanske är därför.
Men varför hör inte dom här frågorna mer hemma i hans tråd. Jag hade mycket väl förstått inlägg som resonerade kring hur han dragit frågan bort från sakfrågan. Men hans bakgrund i andra tråden.
2021-03-17, 17:19
Medlem
Citat:
Nä ingen i den här tråden tillåter en ju att glömma hans namn. Fixeringen kring hans person är ju konstant och sjuklig i denna tråd. Jag önskar att någon kunde radera alla inlägg han förekom i från den dagen han avgick.
Förlåt skrev jag försvar istället för ombud. Det var ju oturligt. Jag vet att detta är ett tvistemål och inte ett brottsmål. Men tack för den vänliga repetionen av det.

Han var ju med i det drev som fick Esb att säga att han inte ville sälja och var ju med i de samtal som pratade om ruckel på facebook och att möra köparen.
Han har ju liksom inte bara varit juristen utan det har ju varit lite mera så at säga icke seriöst.
2021-03-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Nja de skrev köpekontraktet 20 aug.-20 Sen kom fullmakten i december -20......
Och vad innebär fullmakten?
Vart innebär den?
2021-03-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det tingsrätten påpekar är att Binninge fortfarande har ansvar för att Esbjörns rätt tas tillvara. Att han är en dålig sakförare har inte med detta att göra. Det är helt enkelt viktigare för rättvisans gång att Esbjörn har någon som tar vara på hans rätt än att Binninge medges att dra sig tillbaka, innan han lämnat över stafettpinnen.
Det var E*björn eller hans generalska som lejde Binninge så de får hålla till godo helt enkelt, det är som förr i tiden. Alla hade inte råd med häst och fick hålla till godo med en åsna.
2021-03-17, 17:21
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Stackars Esbjörn. Väldigt många har svårt att hänga med i turerna kring detta tänk då en åldring med demens.
2021-03-17, 17:31
Medlem
Citat:
Jo jag läste det efter jag postat. Och Suck och helvetes jävla tingsrätt jag är så trött på denna man så jag dör. Hans närvaro i tråden tar fokus från den egentliga frågan.

En stilla undran bara. Esbjörn-hatarna påstår att vi som har mycket frågetecken kring Ebbas agerande inte har några argument. Ändå är det vi som vill ha bort allt Binninge skvaller från tråden, så att tråden kan handla om sakfrågan. Ganska intressant.
Det är ju han som skapat hela kaoset - hur kan du anse att han är oväsentlig?
Du verka ha väldigt svårt att se vad som är relevant och inte.
2021-03-17, 17:39
Medlem
catos avatar
oavsett vem som har rätt eller fel, en partiledare sätter sig inte i en sådan här situation..... Det finns en klar fördel med detta det är att M och SD kan klara valet utan inverkan av KD. Fast om förtroendet fortsätter rasa för Busch blir KD tillslut tvugna att agera. Har nu (jan2021) sämre fätroende än Annie Löf, bara miljö och liberalerna ligger sämre till..
2021-03-17, 17:44
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cato
oavsett vem som har rätt eller fel, en partiledare sätter sig inte i en sådan här situation..... Det finns en klar fördel med detta det är att M och SD kan klara valet utan inverkan av KD. Fast om förtroendet fortsätter rasa för Busch blir KD tillslut tvugna att agera. Har nu (jan2021) sämre fätroende än Annie Löf, bara miljö och liberalerna ligger sämre till..
Jag håller helt och hållet med dig ibland bedrar envisheten visheten och Ebbas sätt att klamra sig fast vid huset är ett tecken på att det är just så i detta fall.
Jag fattar inte att hon inte inser att hon inte kan vinna. Att stanken av det här kommer att hänga efter även om tingsrätten anser att hon har bättre rätt till huset.
2021-03-17, 17:47
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Finns det här kvar?
Läggas till i Braatthas tidslinje (eller finns det redan där?)

Här är facebook-kommentaren, sparad till minne av folk med minnesluckor......
https://ibb.co/xfqpX84
2021-03-17, 17:53
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Här är facebook-kommentaren, sparad till minne av folk med minnesluckor......
https://ibb.co/xfqpX84
Men det där var väl att gripa om ett halmstrå iallafall fall? En plup kommentar från en kollega.
Den kan ju ingen utan personen själv stå för. Eller tänker du att du måste stå till svars för alla kommentarer som folk gör på din statusar?
2021-03-17, 17:54
Medlem
Citat:
Jag håller helt och hållet med dig ibland bedrar envisheten visheten och Ebbas sätt att klamra sig fast vid huset är ett tecken på att det är just så i detta fall.
Jag fattar inte att hon inte inser att hon inte kan vinna. Att stanken av det här kommer att hänga efter även om tingsrätten anser att hon har bättre rätt till huset.
inte kan vinna.... Åter igen visar du att du helt saknar förmåga att skilja fantasi från verklighet.
Tvärt om har hon väldigt stora chanser att vinna detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in