2021-03-17, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror inte att detta var första gången dom hade sex.

Kanske inte, men otroligt naivt av Lambertz om han nu skulle ha trott henne vara honom "trogen" och därmed inte smitta honom (med diverse sjukdomar).

Dessutom ska ju 70+:are ha bara umgåtts med "familjemedlemmar" och det på avstånd. Helst utomhus - under dessa Corona-tider. BO är inte Lambertz familjemedlem och samlaget har ägt rum inomhus och definitivt på kortare avstånd än 1,5-2m.
Citera
2021-03-17, 12:16
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Gör du? Du verkar mkt ivrig att försvara henne.

Typfall av psykotisk tjej som bjuder ut sig o sedan anmäler männen för pengar, nöje o saken. Ser sig som ett offer men är i själva fallet sin egen gm.
Om det vore pengar som var främsta drivkraften hade det varit mycket lättare att hitta på en våldtäkt av okänd gärningsman. Polisen lägger så småningom ner ärendet men kvinnan kan få ersättning från hemförsäkringen vilka normalt sett bara kräver bara polisanmälan och betalar ut såvida det inte uppenbart ser ut som en falskanmälan (vilket det sällan gör).
Citera
2021-03-17, 12:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jag är inte så säker på det. Förundersökningen och journal från vården kommer att vara avgörande.
Jag tror dom slutar att erbjuda försäkring efter ett tag, eller skriver in ett undantag. Ungefär som om du har butik & får fönstren krossade för många gånger. Till slut vill dom inte försäkra dig längre.
Citera
2021-03-17, 12:17
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Det kan man få tycka. Men det gör honom inte per automatik till våldtäktsman.
Det har du absolut rätt i, och jag har inga förutfattade meningar i skuldfrågan.
Citera
2021-03-17, 12:17
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag tycker inte att rätten ska lägga stor vikt vid trovärdighet pga tidigare händelser. Utan man ska titta helt sakligt på varje fall separat.

Det är ju t.ex. fullt möjligt att det kan finnas en kvinna som har ljugit om våldtäkt fem gånger, men den sjätte gången blev hon faktiskt våldtagen. Anser du då att rätten snabbt bör avskriva hela fallet med motiveringen "ni har väl hört sagan om pojken och vargen"?

Ja! även om det inte funkar på det sättet. Hur fan tror du annars man skall kunna avgöra om någon är skyldig eller mål som ofta i allt det väsentliga bygger på ord mot ord och där trovärdighet och tillförlitlighet är ett måste.

"Hon har visserligen ljugit om våldtäkt 5 ggr tidigare men just den här gånger är det sanning, vi lovar"

Du är imbecill idiot och hela ditt korkade resonemang stinker rutten feministfitta.

Försöker du inbilla oss att du hade tyckt detsamma om du hade blivit åtalad för ett brott på grund av en anklagelse från en man som tidigare 5 ggr har lagt fram falska anklagelser mot kvinnor?

Få det inte till något slags kvinnohat men du är en postergirl för varför ett sådant hat skulle kunna vara berättigat.
Citera
2021-03-17, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Klart att det spelar roll. En som hela tiden drabbas av olika olyckor hamnar under loop av försäkringsbolagen. Och det är helt rätt.

Om en däremot en gång om året anmäler någon för en våldtäkt då borde man bortse från de tidigare anmälningarna (som MGM befriades ifrån).

Helt absurt om man anser att kvinnans historik borde lämnas åt sidan.

Menar du under lupp kanske? (En lupp är en mindre variant av ett förstoringsglas)
Citera
2021-03-17, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Jag håller inte med dig om att man kan eller borde ställa upp en sådan sträng regel att man aldrig ska titta bakåt..
Det skrev jag inte och jag debatterar inte heller med lögnare.
Citera
2021-03-17, 12:26
Medlem
Mer.info.007s avatar
Tjejen verkar ha nåt trauma eller men. Inte efter alla påstodda våldtäkter. Det är väl därför hon anklagar folk för saker
Citera
2021-03-17, 12:27
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Fast hur många blir fällda? De flesta blir ju inte det? Alltså tror jag att detta kan vara helt inom statistiskt rimliga gränsvärden. Att vissa kvinnor utsätts mer tror jag mer beror på männen än på kvinnorna.

Nu ser jag att du får en massa påhopp av alla de slag i tråden, och den kören vill jag inte ställa mig till, bara så det är sagt.

Jag håller däremot inte med dig helt. Jag tvivlar starkt på trovärdigheten, i det fall hon anmält för våldtäkt vid upprepade tillfällen, och det inte lett till fällande dom. Och trovärdigheten måste ju vägas in mycket i de fall där ord står mot ord.
Citera
2021-03-17, 12:28
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feminista
Extremt kul att läsa alla "Kalle Blomkvist-wannabes" i den här tråden. Speciellt med tanke på att BO är tämligen öppen med vem hon är.

Verkligen! Jag själv ägnade flera timmar av gårdagen åt att helt fåfängt jaga mongoler, när jag faktiskt har varit vän med EA i flera år på Facebook. Helt sjukt.
Citera
2021-03-17, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Ja! även om det inte funkar på det sättet. Hur fan tror du annars man skall kunna avgöra om någon är skyldig eller mål som ofta i allt det väsentliga bygger på ord mot ord och där trovärdighet och tillförlitlighet är ett måste.

"Hon har visserligen ljugit om våldtäkt 5 ggr tidigare men just den här gånger är det sanning, vi lovar"

Du är imbecill idiot och hela ditt korkade resonemang stinker rutten feministfitta.

Försöker du inbilla oss att du hade tyckt detsamma om du hade blivit åtalad för ett brott på grund av en anklagelse från en man som tidigare 5 ggr har lagt fram falska anklagelser mot kvinnor?

Få det inte till något slags kvinnohat men du är en postergirl för varför ett sådant hat skulle kunna vara berättigat.

Mitt synsätt är det mer juridiskt korrekta. Din okunskap är total och det verkar helt meningslöst att diskutera detta mer med dig.
Citera
2021-03-17, 12:31
Medlem
Om man googlar EA så kommer det upp en blogg som innehas av en man som har varit gift med en EA.
Mannen verkar vara fotograf av något slag.

Jag har inte läst hela bloggen men september 2017 var ju lite intressant.

Kan det vara den nu aktuella EA det handlar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in