2021-03-16, 23:02
Medlem
Jofs avatar
Spekulerar om personlighetsmöten. Hon borderline, han lite åt det autistiska.
Kan nog ha lite trevligt ihop. MEN långt ifrån att förstå varandra. Och goda odds för att helt missförstå varandra. Båda med god vilja.
Det här är överhuvudtaget inte intressant, vare sig psykologiskt eller juridiskt, men blir det därför att det är synnerligen medialt.
Citera
2021-03-16, 23:04
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Spekulerar om personlighetsmöten. Hon borderline, han lite åt det autistiska.
Kan nog ha lite trevligt ihop. MEN långt ifrån att förstå varandra. Och goda odds för att helt missförstå varandra. Båda med god vilja.
Det här är överhuvudtaget inte intressant, vare sig psykologiskt eller juridiskt, men blir det därför att det är synnerligen medialt.

Sådana missförstånd undviks bäst om man tatuerar in en varningstext på kvinnans panna.
Citera
2021-03-16, 23:04
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Med risk för att bli alltför filosofisk tror jag den nya lagstiftningen underminerar mening i handling.

Vad jag menar med det är att det blir möjligt att ge en annorlunda mening åt handlingar i det förflutna.

Du kan teoretiskt sett haft samtycke vid stunden för sex. Men ångrat dig efteråt - och det kan nog leda till en massa tankar, och ångest- ville jag, ville jag inte? Jag var jättefull, osv.

Hur detta ska prövas rättsligt förstår jag inte?
Citera
2021-03-16, 23:05
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Gällande mål 1.

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Bra där!!

Jag hittade den där tidigare men dubbelkolla, jag tror det är från en annan domstol. Målnumren kan vara desamma och det numret du googlade efter var väl hovrättens?
Citera
2021-03-16, 23:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Med risk för att bli alltför filosofisk tror jag den nya lagstiftningen underminerar mening i handling.

Vad jag menar med det är att det blir möjligt att ge en annorlunda mening åt handlingar i det förflutna.

Du kan teoretiskt sett haft samtycke vid stunden för sex. Men ångrat dig efteråt - och det kan nog leda till en massa tankar, och ångest- ville jag, ville jag inte? Jag var jättefull, osv.

Hur detta ska prövas rättsligt förstår jag inte?
Enkelt. Mannen är alltid skyldig.
Citera
2021-03-16, 23:07
Medlem
Provokatörs avatar
Det där med fulla restriktioner tycker jag fungerar halvbra då MGM lyckas skapa rubriker och inslag i alla nyhetssändningar inifrån häktet, Lambertz vs Åklagaren 1 - 0.

/Provokatör
Citera
2021-03-16, 23:08
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Han kan inte närvara när han sitter i häktet.
Frånvaro per se borde inte vara skäl till att bli tvungen att avgå. En ledamot kan t ex vistas på sjukhus en period och inte därför inte kunna närvara.
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Verkar det inte märkligt att han avgick i söndags? Lycklig slump?
Ingen slump. Jag gissar att han fick välja mellan att gå själv med högburet huvud och kämpa emot att "få sparken" under förnedrande former. Detta måste rimligtvis vara en unik och kanske oförutsedd situation men det verkar orimligt att ett lagråd får sitta kvar om hen häktas misstänkt för ett allvarligt brott. Därav min tveksamhet till skadestånd. Å andra sidan verkar personer som tillhör samhällets högsta kretsar ha en särskild "immunitet ".
Citera
2021-03-16, 23:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Frånvaro per se borde inte vara skäl till att bli tvungen att avgå. En ledamot kan t ex vistas på sjukhus en period och inte därför inte kunna närvara.

Ingen slump. Jag gissar att han fick välja mellan att gå själv med högburet huvud och kämpa emot att "få sparken" under förnedrande former. Detta måste rimligtvis vara en unik och kanske oförutsedd situation men det verkar orimligt att ett lagråd får sitta kvar om hen häktas misstänkt för ett allvarligt brott. Därav min tveksamhet till skadestånd. Å andra sidan verkar personer som tillhör samhällets högsta kretsar ha en särskild "immunitet ".
Han sitter häktad med restriktioner. Jag tror inte att han ens fick frågan.
Citera
2021-03-16, 23:10
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka

Det gör honom fortfarande oförmögen att arbeta som han annars skulle gjort. Skadan i anseende kan också göra det svårt att återuppta arbetet och vi vet heller inte när han kommer släppas.
Citera
2021-03-16, 23:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Snälla nån. Man kan definitivt inte ha oralsex med någon som sover..

Sen håller jag inte med om de kristallklara reglerna heller. Reglerna kan dessutom ändras beroende på om kvinnan ångrar sig i efterhand eller ej.

Därför borde föräldrar uppfostra sina pojkar till särskild försiktighet. Knäppgökarna borde gå fett bort direkt. De med problematisk bakgrund - likaså..
Jag spekulerar.
Jag tror att detta har med förtvivlan att göra. Han kan ha behövt ett juridiskt äventyr för att komma vidare i livet efter sin frus bortgång. Det kan vara så att han är oskyldig och att han vet det, men att han behöver hålla sig sysselsatt.
Det samtidigt som hon på riktigt tror sig ha blivit våldtagen. Jag tror att detta sysselsätter honom och ger honom livslust, syre i en för honom andefattig tid.
Om man är juridiskt engagerad och intresserad så skulle åtminstone jag kunna göra så. Aldrig skulle väl lusten vara större än att sitta häktad som ett oskyldigt troll.
Det skulle inte förvåna mig om han i högre instans lägger fram kompletta ljudupptagningar, och blir frikänd.
Tom nästan så att jag går igång på det.
Citera
2021-03-16, 23:21
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Vadå sluta,Jag har rätt! Och du kan försöka motbevisa!

Hur gammal är CW?
Hur gammal är MÄ?

Tror du inte CW har annat för sig på julafton?

Ge dig bara!

/Provokatör
Citera
2021-03-16, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Hur gammal är CW?
Hur gammal är MÄ?

Tror du inte CW har annat för sig på julafton?

Ge dig bara!

/Provokatör
Tydligen var ett spontanmöte med GL gott-nog!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in