2021-03-16, 21:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för utförligt svar!
Vi får väl invänta ett direkt svar från Fröken_Sverige så småningom vad gäller vad h*n kan ha menat med: "..om nu inte HD var med då också, enligt mig finns det en möjlighet..". Jag tolkar det som att det däri finns ett utrymme för att åkl Åsa Hiding enl kontot haft fel när hon avförde HD från de misstänktas skara. Själva skaran var ju iofs aldrig särskilt stor..

Det jag fetat:
Säger "man" verkligen så?
Åkl Åsa Hiding är ju därigenom oerhört kategorisk vid avskrivningen. Det uttalandet, korrekt citerat, betyder i klartext att det inte finns minsta lilla möjlighet att HD skulle ha varit inblandad.
Åkl hade ju kunnat nöjt sig med att konstatera att det inte förligger skäl att gå vidare med HD-spåret. Med det citatet kan ju HD aldrig komma att ställas inför rätta för ens lite medverkan, alldeles oavsett vad som kan komma fram.
Inte med mindre än att åkl byts ut.
Känner du inte till att en förundersökning alltid kan återupptas om nya fakta tillkommer?
Tror du att en nedlagd förundersökning av en åklagare betyder att personen i fråga aldrig mer kan åtalas?
Citera
2021-03-16, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Teknikstrul får bara inte förekomma i HR! Allt måste klaffa. Har du en länk till dagboksbladen för den kommande rättegången?

Lite OT, men jag har letat men inte hittat någon tråd om assitensmordet. Vet du?
(FB) 2020-09-04, Misstänkt mord Kungsgatan 74c i Trollhättan
Citera
2021-03-16, 21:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
När han sen sitter i fängelset, så lär han inte kunna göra så mycket. Tror heller inte HD skulle springa runt och uppfylla hans eventuella hämndlista.Skulle den dessutom innebära datorer och teknik, så känns det inte riktigt som hennes grej. Hon kommer säkert sakna honom, men hon kommer inte att förbli singel speciellt länge, misstänker jag.
#TeamÅsaHiding
Vill bara påpeka att vi inte har en aning om HD:s datakunskaper.
Hon ligger lågt med ganska mycket.
Hur visste hon att SD kollade hennes mejl?
Är det en kunskap som är allmänt förekommande?
Citera
2021-03-16, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det verkar som om han har haft god kontakt med sina poliskompisar hela tiden.
Kan det finnas någon annan förklaring till att han vet vem som har varit inne på förhör?

En tanke är ju att om någon av dem geocachar så har infon gått den vägen.

Eller om SD själv sprungit på dem, då han ju har blivit hotad av minst en av dem menar han face to face, och de då berättat för honom om förhör.

Så skvaller till SD är väl en tanke. Den andra tanken är läcka.
En tredje är att det såklart bara är han som showar lite inför TB då ändå chansen är rätt stor att han har rätt då halva Sverige hörts i den här utredningen.

Men som sagt, om ingen ”skvallrat” i GC-kretsar, hur vet han då ja?
Citera
2021-03-16, 21:43
Medlem
Någon som vet hur många casher Lena hade lagt ut, som var tagna av Herrteamdavidsson/teamdavidsson samt systerhax?

Visst var det väl så att Lena endast tagit bort loggningar som hon visste att HD inte tagit?
Lät hon eventuella övriga casher, som HD "med säkerhet" hade tagit, ligga kvar?

Nu är det ju bevisat i fupen att det fuskas så det ryker.
När geocashkontot delades, loggade HD om alla gemensamma loggar, för det var så man gjorde som gemene man, enligt henne själv och Om någon hade någonting att invända så skulle man meddela det.
Lena invände och tog bort de ogiltiga loggarna, krig utbryter.
HD lägger in de ogiltiga loggarna igen och meddelar att hon tänkte och hade för avsikt att behålla dem.

Lena blir hotad av SD att hon skulle bli utesluten, om hon inte slutade jävlas.
Lena tar bort HDs fuskloggar igen.

17 loggar raderade Lena.
H loggade om dem.
Lena tar bort dem igen, SD hotar henne.
sen "dör" Lena.

Efter Lenas död, loggar HD återigen fuskloggarna, som inte kunde raderas, eftersom Lena var ute ur bilden och HDs statistik var återupprättad.

HD säger i rätten att Lena raderat alla hennes loggar.
Visst lät Lena bli de loggar som hon visste att HD hade tagit, så hon raderade inte alla loggar..
17 livsviktiga loggar
17 slag
Citera
2021-03-16, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vill bara påpeka att vi inte har en aning om HD:s datakunskaper.
Hon ligger lågt med ganska mycket.
Hur visste hon att SD kollade hennes mejl?
Är det en kunskap som är allmänt förekommande?
Det framkommer i hennes konversationer med sillen, att hon inte är helt tappad.
Hon ligger lågt, har nog blivit ett sätt att leva, att inte ifrågasätta SDs kunskaper.
Så hon har nog mörkat sin kunskap, spelat dum för att slippa korsförhör.
SD var nog rejält omskakad när det gick upp för honom att HD hade kunskaper och ve och fasa, hade en mejladress som han inte hade kontroll över..
Citera
2021-03-16, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Eller om SD själv sprungit på dem, då han ju har blivit hotad av minst en av dem menar han face to face, och de då berättat för honom om förhör.

En tredje är att det såklart bara är han som showar lite inför TB då ändå chansen är rätt stor att han har rätt då halva Sverige hörts i den här utredningen.

Enligt TB är det flera som sagt upp sin bekantskap med SD. En av hoten är säkert händelsen vid GC-träffen i Sundsvall. Ett litet ruff bland massor med folk närvarande. SD lever och ngt har väl inte hänt sedan dess.
Citera
2021-03-16, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Någon som vet hur många casher Lena hade lagt ut, som var tagna av Herrteamdavidsson/teamdavidsson samt systerhax?

Visst var det väl så att Lena endast tagit bort loggningar som hon visste att HD inte tagit?
Lät hon eventuella övriga casher, som HD "med säkerhet" hade tagit, ligga kvar?

Nu är det ju bevisat i fupen att det fuskas så det ryker.
När geocashkontot delades, loggade HD om alla gemensamma loggar, för det var så man gjorde som gemene man, enligt henne själv och Om någon hade någonting att invända så skulle man meddela det.
Lena invände och tog bort de ogiltiga loggarna, krig utbryter.
HD lägger in de ogiltiga loggarna igen och meddelar att hon tänkte och hade för avsikt att behålla dem.

Lena blir hotad av SD att hon skulle bli utesluten, om hon inte slutade jävlas.
Lena tar bort HDs fuskloggar igen.

17 loggar raderade Lena.
H loggade om dem.
Lena tar bort dem igen, SD hotar henne.
sen "dör" Lena.

Efter Lenas död, loggar HD återigen fuskloggarna, som inte kunde raderas, eftersom Lena var ute ur bilden och HDs statistik var återupprättad.

HD säger i rätten att Lena raderat alla hennes loggar.
Visst lät Lena bli de loggar som hon visste att HD hade tagit, så hon raderade inte alla loggar..
17 livsviktiga loggar
17 slag

Ja LW hjälpte HD att minnas en del gömmor hon inte närvarat vid under ftf och raderade dessa loggar. Helt korrekt. HD borde snarare tacka LW för hjälpen att få det rätt.
Citera
2021-03-16, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ja LW hjälpte HD att minnas en del gömmor hon inte närvarat vid under ftf och raderade dessa loggar. Helt korrekt. HD borde snarare tacka LW för hjälpen att få det rätt.

HD loggade som Systerhax andra LW cacher, helt OK och fick vara kvar.
Citera
2021-03-16, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HD loggade som Systerhax andra LW cacher, helt OK och fick vara kvar.

Precis. Rätt skulle vara rätt enligt ena parten.
Citera
2021-03-16, 23:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Tror att han kan ha fått en del hjälp där av t ex JG.
Men säkerligen hade han andra "spioner" inom geocachingen.

Och vem vet mer...

Bra vittne TB.
SD gör sin försök, inte så lite fräck heller.
Insinuationer i smsen även där.

Men SD försöker smida järnet där, som han tror är varmt. Men TB är rättfram och inte lätt att styra.
Citera
2021-03-16, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallamigberndt
Hej,

det är svårt att veta både varför jag vill skriva och vad jag vill skriva. Som synes är mitt konto helt nytt, och skälet är så enkelt som att jag är helt öppen med min identitet i några andra trådar om helt andra ämnen. Jag vill inte bli inblandad i utredningen av flera skäl, och eftersom jag inte har något att bidra med till polisen så ligger jag lågt.

För ca 15-16 år sedan hade jag och Lena en relation bakom ryggen på min fru och hennes man. Båda våra äktenskap var i princip slut och vi kände kärlek och lust till varandra. Efter några månader avtog mitt intresse för Lena. Hon var en underbar vän, men jag blev alltmer tveksam till en relation. Den våren blev Lena som förbytt och blev, ska man säga, besvärlig? Hon hotade mig till fortsatt umgänge och annars skulle hon avslöja mig. Inte förrän jag lurade henne att jag hade spelat in på band när hon hotade mig till sex skärpte hon sig. Vi fick tillbaka en vänskaplig kontakt och hon gjorde sitt trick med pillren så att Aron blev till när Ulf meddelat att han ville skiljas. Hon blev i någon mån lycklig igen, men vi gled ändå isär. Mitt äktenskap tog slut och frun vet om att jag gick bakom ryggen på henne i slutet.

Jag vill inte säga riktigt när, men mellan oktober 17 och mars 18, hade jag en period i Örebro under några veckor, och jag träffade Lena en hel del. Hon var ju skild och vi hade mycket kul ihop framför allt i skogen. Men vi hade också en sexuell relation, och nu var den alldeles magisk måste jag säga. En del kvinnor blir bara bättre med åren! Hon berättade om flera killar hon träffat, och jag förstår nu i efterhand att den hon pratade mest om var Stefan. Jag har sedan sökt kontakt med Lena på det sätt hon och jag brukar göra, men har inte fått svar under lång tid, och det har varit rätt besvikna tankar från mig mot henne. Men så i somras fick jag veta att hon mördats! Herre så jag skäms och lider! Den jäveln som har gjort detta vill jag ha ett "enskilt samtal" med.

Ledsen att det här bara blev tomma ord.

Varför skriver du detta och vad har det med mordet på Lena att göra? Inte minst dina sexuella preferenser. Varför matar du tråden med dessa?Det finns redan en i tråden som gör sitt bästa för att sabla ner Lenas eftermäle, så det behövs inga fler.

Som din sista mening - och där håller jag med dig: tomma ord. Glöm inte att Lena har läskunniga barn.
Jävla träskalle
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-17 kl. 00:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in