2021-03-16, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lyssna på förhör i TR. NW förklarar allt själv.
Ljudfiler via piastrone:

https://gofile.io/d/UFN1m3

Jättetack.
Har tidigare mest sökt på jonehrssons blogg men de ljudfilerna fungerar inte så bra som man kan önska.
Citera
2021-03-16, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag hoppas att det finns poliser som har för avsikt att sätta fast den skyldige, inte för att finna lösningar för att så tvivel i rätten, så den som är skyldig går fri.
Tvivlet i rätten (tingsrätten i Örebro) gällande om SD var den som dödat Lena, det tvivlet uppstod ur det faktum att åkl inte lyckades styrka att SD befunnit sig på mordplatsen vid tillfället för själva mordet.

Vad jag förstår har det sedan dess inte framkommit något som kan binda SD till platsen vid dödandet.
Omständigheter som t ex digitala spår visande att SD haft möjlighet att vara där då Lena dödades, lär inte i grunden förändra det faktum att det inte finns några spår av honom där och då.
Eller kan de digitala "spåren" placera SD till att ha varit på platsen när Lena dödades?
Frågan är inte specifikt riktad till dig, utan en allmän undran.
Citera
2021-03-16, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
HUr skulle Lena ha kunnat stoppa USA-resan, menar du?
Gemensamma barnens säng ?
Stefan har haft eget förhör med en av döttrarna angående småätande av snask., Stefan skulle ge henne kännbart/märkbart straff om hon gjorde honom besviken, har barnen några referensramar att tillgå ang. Stefans straff ?
Citera
2021-03-16, 17:35
Medlem
Hej,

det är svårt att veta både varför jag vill skriva och vad jag vill skriva. Som synes är mitt konto helt nytt, och skälet är så enkelt som att jag är helt öppen med min identitet i några andra trådar om helt andra ämnen. Jag vill inte bli inblandad i utredningen av flera skäl, och eftersom jag inte har något att bidra med till polisen så ligger jag lågt.

För ca 15-16 år sedan hade jag och Lena en relation bakom ryggen på min fru och hennes man. Båda våra äktenskap var i princip slut och vi kände kärlek och lust till varandra. Efter några månader avtog mitt intresse för Lena. Hon var en underbar vän, men jag blev alltmer tveksam till en relation. Den våren blev Lena som förbytt och blev, ska man säga, besvärlig? Hon hotade mig till fortsatt umgänge och annars skulle hon avslöja mig. Inte förrän jag lurade henne att jag hade spelat in på band när hon hotade mig till sex skärpte hon sig. Vi fick tillbaka en vänskaplig kontakt och hon gjorde sitt trick med pillren så att Aron blev till när Ulf meddelat att han ville skiljas. Hon blev i någon mån lycklig igen, men vi gled ändå isär. Mitt äktenskap tog slut och frun vet om att jag gick bakom ryggen på henne i slutet.

Jag vill inte säga riktigt när, men mellan oktober 17 och mars 18, hade jag en period i Örebro under några veckor, och jag träffade Lena en hel del. Hon var ju skild och vi hade mycket kul ihop framför allt i skogen. Men vi hade också en sexuell relation, och nu var den alldeles magisk måste jag säga. En del kvinnor blir bara bättre med åren! Hon berättade om flera killar hon träffat, och jag förstår nu i efterhand att den hon pratade mest om var Stefan. Jag har sedan sökt kontakt med Lena på det sätt hon och jag brukar göra, men har inte fått svar under lång tid, och det har varit rätt besvikna tankar från mig mot henne. Men så i somras fick jag veta att hon mördats! Herre så jag skäms och lider! Den jäveln som har gjort detta vill jag ha ett "enskilt samtal" med.

Ledsen att det här bara blev tomma ord.
Citera
2021-03-16, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag gjorde det nyss men det blev borttaget så jag vill inte upprepa det. Men hon kanske tänkte avslöja detaljerade uppgifter om var och hur hon och SD haft sex för HD. Som skulle ha sårat HD så mycket att resan hade blivit inställd. Varje gång SD hade sex med henne gav han henne mer ammunition till hennes hot att såra HD.

Ja att fortsätta ha sex med LW var inget smart drag. Jag undrade mest med tanke på att något måste de ju ha kommit ihop sig om där den natten. Inte omöjöigt att grälet började med att LW skulle kontakta HD eller nåt GC-relaterat med loggremsan som skulle divideras om.
Citera
2021-03-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hade FS sagt ATT HD befunnit sig vid brottsplatsen så hade det varit märkligt. Det gjorde hon inte. Men att HD möjligtvis befunnit sig vid brottsplatsen under brottstillfället är inte alls omöjligt utan faktiskt troligt, med tanke på att hon kl 8.00 på morgonen berättade för sin chef att LW var försvunnen och att HD "hoppades att hon var död". Detta är märkligt eftersom först SD vid 11-tiden skrev på sms till sin hustru att LW var borta. Så det kan antingen vara så att HD själv befann sig vid brottsplatsen, ELLER att SD faktiskt gick raka vägen hem till HD och berättade om det mord han precis utfört.

Det kan vara så att SD med sitt sms till HD ca kl 11.00 den 15 maj försökte lägga ut en liten rökridå för de utredare han visste skulle gå igenom hans mobil och dator. Men HD försäger sig då och då. Tyvärr är det inte mycket man kan konkret bevisa så HD blev släppt, då Hiding såg att det inte skulle kunna gå till åtal ens. Men så säger man ju självklart inte officiellt - man säger att hon "är avförd från alla misstankar". Precis som SD blev frikänd i tingsrätten. Man skriver inte att han släpps i brist på bevis, utan han blir frikänd.
Tack för utförligt svar!
Vi får väl invänta ett direkt svar från Fröken_Sverige så småningom vad gäller vad h*n kan ha menat med: "..om nu inte HD var med då också, enligt mig finns det en möjlighet..". Jag tolkar det som att det däri finns ett utrymme för att åkl Åsa Hiding enl kontot haft fel när hon avförde HD från de misstänktas skara. Själva skaran var ju iofs aldrig särskilt stor..

Det jag fetat:
Säger "man" verkligen så?
Åkl Åsa Hiding är ju därigenom oerhört kategorisk vid avskrivningen. Det uttalandet, korrekt citerat, betyder i klartext att det inte finns minsta lilla möjlighet att HD skulle ha varit inblandad.
Åkl hade ju kunnat nöjt sig med att konstatera att det inte förligger skäl att gå vidare med HD-spåret. Med det citatet kan ju HD aldrig komma att ställas inför rätta för ens lite medverkan, alldeles oavsett vad som kan komma fram.
Inte med mindre än att åkl byts ut.
Citera
2021-03-16, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallamigberndt
Hej,

det är svårt att veta både varför jag vill skriva och vad jag vill skriva. Som synes är mitt konto helt nytt, och skälet är så enkelt som att jag är helt öppen med min identitet i några andra trådar om helt andra ämnen. Jag vill inte bli inblandad i utredningen av flera skäl, och eftersom jag inte har något att bidra med till polisen så ligger jag lågt.

För ca 15-16 år sedan hade jag och Lena en relation bakom ryggen på min fru och hennes man. Båda våra äktenskap var i princip slut och vi kände kärlek och lust till varandra. Efter några månader avtog mitt intresse för Lena. Hon var en underbar vän, men jag blev alltmer tveksam till en relation. Den våren blev Lena som förbytt och blev, ska man säga, besvärlig? Hon hotade mig till fortsatt umgänge och annars skulle hon avslöja mig. Inte förrän jag lurade henne att jag hade spelat in på band när hon hotade mig till sex skärpte hon sig. Vi fick tillbaka en vänskaplig kontakt och hon gjorde sitt trick med pillren så att Aron blev till när Ulf meddelat att han ville skiljas. Hon blev i någon mån lycklig igen, men vi gled ändå isär. Mitt äktenskap tog slut och frun vet om att jag gick bakom ryggen på henne i slutet.

Jag vill inte säga riktigt när, men mellan oktober 17 och mars 18, hade jag en period i Örebro under några veckor, och jag träffade Lena en hel del. Hon var ju skild och vi hade mycket kul ihop framför allt i skogen. Men vi hade också en sexuell relation, och nu var den alldeles magisk måste jag säga. En del kvinnor blir bara bättre med åren! Hon berättade om flera killar hon träffat, och jag förstår nu i efterhand att den hon pratade mest om var Stefan. Jag har sedan sökt kontakt med Lena på det sätt hon och jag brukar göra, men har inte fått svar under lång tid, och det har varit rätt besvikna tankar från mig mot henne. Men så i somras fick jag veta att hon mördats! Herre så jag skäms och lider! Den jäveln som har gjort detta vill jag ha ett "enskilt samtal" med.

Jadu "Berndt". Så två år efter att hon var borta fick du veta? Inte mycket till vänskap då. Btw, vad vill du säga med den historien och varför?
Citera
2021-03-16, 17:59
Medlem
Citat:
Hej,

Mycket att smälta här.

Hur kommunicerade ni där 17/18?
Citera
2021-03-16, 18:00
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Nä, knappast. Han siktar nog in sig på en och annan som diskuterat hans s k Tummetott. Där skulle jag rekommendera att vissa snackar ihop sig och håller utkik. Synd om TB inte fick reda på mer, eller fick hon det senare? "Lagom olagligt" kan vara ett sabotage av ägodelar, uthängning el likn. Risken är väl att SD själv får en överraskning. Ja av Karma då ..

I nuläget så har polisen givetvis koll på sådant. Skulle det hända att han hotade andra på ett allvarligt sätt, så tror jag nog de hade kommit på ett sätt att plocka in honom.

När han sen sitter i fängelset, så lär han inte kunna göra så mycket. Tror heller inte HD skulle springa runt och uppfylla hans eventuella hämndlista.Skulle den dessutom innebära datorer och teknik, så känns det inte riktigt som hennes grej. Hon kommer säkert sakna honom, men hon kommer inte att förbli singel speciellt länge, misstänker jag.

OM han inte åker in efter HR, så kommer ändå poliser, LW´s nära och kära och andra människor i Örebro hålla koll på honom för all evighet, om det så skulle behövas. Så antingen får han ge sig ut på en killing spree i hela världen, för att hitta oss alla. Där är jag inte orolig alls av olika skäl.

Eller så får han försöka göra som det flesta av oss gör när livet är hårt. Bita ihop och gå vidare.

#TeamÅsaHiding
Citera
2021-03-16, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för utförligt svar!
Vi får väl invänta ett direkt svar från Fröken_Sverige så småningom vad gäller vad h*n kan ha menat med: "..om nu inte HD var med då också, enligt mig finns det en möjlighet..". Jag tolkar det som att det däri finns ett utrymme för att åkl Åsa Hiding enl kontot haft fel när hon avförde HD från de misstänktas skara. Själva skaran var ju iofs aldrig särskilt stor..

Det jag fetat:
Säger "man" verkligen så?
Åkl Åsa Hiding är ju därigenom oerhört kategorisk vid avskrivningen. Det uttalandet, korrekt citerat, betyder i klartext att det inte finns minsta lilla möjlighet att HD skulle ha varit inblandad.
Åkl hade ju kunnat nöjt sig med att konstatera att det inte förligger skäl att gå vidare med HD-spåret. Med det citatet kan ju HD aldrig komma att ställas inför rätta för ens lite medverkan, alldeles oavsett vad som kan komma fram.
Inte med mindre än att åkl byts ut.
Är du helt galen? Självklart kan HD ställas inför rätta om fakta framkommer att hon är inblandad i mordet och att Hiding efter ny förundersökning anser att det skall gå till åtal. Det kräver dock att det går att bevisa såsom allt annat. Det handlar om att ärendet skall PRÖVAS i domstol.

De hade inte tillräckligt på henne förra gången. Svammel och lögner kan man inte åtala någon för. Men Framkommer något som visar att hon är inblandad kan hon mycket väl anhållas igen, häktas, och åtalas om man har tillräckligt på fötterna.
Citera
2021-03-16, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Är du helt galen? Självklart kan HD ställas inför rätta om fakta framkommer att hon är inblandad i mordet och att Hiding efter ny förundersökning anser att det skall gå till åtal. Det kräver dock att det går att bevisa såsom allt annat. Det handlar om att ärendet skall PRÖVAS i domstol.

De hade inte tillräckligt på henne förra gången. Svammel och lögner kan man inte åtala någon för. Men Framkommer något som visar att hon är inblandad kan hon mycket väl anhållas igen, häktas, och åtalas om man har tillräckligt på fötterna.
Nej, inte helt galen.
Men vi kan väl inte ha en åklagare som ena stunden med buller och bång låter gripa en tvåbarnsmamma, får henne häktad under en veckas tid, för att en tid senare slå fast att det inte finns minsta misstanke mot mamman, för att en tid senare åter göra tvåbarnsmamman misstänkt? Hur skulle det se ut? Svarar själv: Inte bra. Skulle se helt galet ut..
Citera
2021-03-16, 18:17
Medlem
Citat:
Citat:
Hej,

Det här begriper inte jag. Du fick veta i somras (sommaren 2020) att hon mördats två år tidigare? Läser du varken tidningar, på nätet eller var har du varit? Jag har lite svårt att smälta din historia just på grund av det. Det var ett av Sveriges mest högprofilerade fall det året. För att inte tala om när han ställdes inför rätta förra våren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in