2021-03-16, 21:29
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Hur ytligt han känner henne vet vi väl inte men att bjuda en tjej på alkohol och sedan knulla händer hela tiden, det är väl inget konstigt.
Om du inte inser riskerna med det förstår jag att du är upptagen av falskanmälningar och oskyldigt dömda män.

Citat:
Varför betraktar du kvinnor som barn som inte kan kontrollera hur mycket de dricker eller vad de gör när de druckit?
Det gör jag inte utan jag har tvärtom poängterat att alla människor måste ta ansvar för sig själva och sina handlingar. Det var mycket dumt av henne att låta sig bjudas på alkohol hemma hos Lambertz.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nej
.
Eftersom det enda Lambertz ska ha invänt var att han var med på det [sexuella] antar jag att han är fine med beskrivningen av det som inte har med de sexuella handlingarna att göra. Det kan visa sig att jag har fel.
Senast redigerad av Sandkaka 2021-03-16 kl. 21:42.
Citera
2021-03-16, 21:30
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Jag citerade BRÅ:s rapport 2020:6 "Den nya samtyckes￾lagen i praktiken. En uppföljning av 2018 års förändringar av lagreglerna rörande våldtäkt"

Menar du att män i allmänhet gör som Lambertz för att få knulla ?
Jag gör så...
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Är det i samtliga fall så att samlag ostridigt ägt rum men kvinnan druckit alkohol och inte (förmått) medverka?
På utsagorna så verkar det så att bägge medger samlag. Men graden av berusning & medverkan är inget som det råder någon konsensus om.
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag har läst hela Nöjesprofilstråden. BO försökte få kontaktförbud mot honom, men nekades. Jag tror Man A och B är samma pers. Nöjesprofilen blev häktad i 1-2 månader, förlorade jobb och anseende. Jag tror även att BO-galningen själv skriver i tråden, flera mycket nystartade konton som håller med varandra. Nämner eskortverksamhet......

Intressant med nyårsafton......något som triggar...kanske tur att GL lever.... .

Det fanns häktningsframställan på PA, men länk död.

Försvaret borde begära en P7 på MÄ.....har det hänt någon gång i rättshistorien?

Det var kanske hon som bjöd GL på medhavd mat, kokt kanin????

Herregud, detta är nog det sjukaste fallet jag har hört/läst/sätt.

Enig! Sök på ordet 'tortyr' i den tråden, den gången var det tre MÄ, enligt uppgifter i tråden tog en av dom livet av sig, den andra är nu heroinist och den tredje firade alltså jul med Lambertz.

Nu smalnar alternativen av ordentligt.

/Provokatör
Citera
2021-03-16, 21:31
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Målsägande vilket är bättre än BO (brottsoffret) eftersom det verkliga brottsoffret är Lambertz i detta fall.
kan han ha varit så förslagen så han tänkte sig att va tusen henne kan jag fylla å sen.... ....för ingen kommer ändå att tro henne
Citera
2021-03-16, 21:31
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Innan offentlig handling blev möjlig att beställa via TR så var hans namn ute på Flashback.

som en av många spekulationer
Citera
2021-03-16, 21:32
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Är det i samtliga fall så att samlag ostridigt ägt rum men kvinnan druckit alkohol och inte (förmått) medverka?

Citat:
På utsagorna så verkar det så att bägge medger samlag. Men graden av berusning & medverkan är inget som det råder någon konsensus om.

Samlag har jag inte hört något påstående om men någon form av sex låter det som. Det kan vara allt från ett par fingrar som smekte brösten eller fittan till ett samlag.
Citera
2021-03-16, 21:33
Medlem
Finns det bilder på pissludret?
Citera
2021-03-16, 21:35
Medlem
siisters avatar
Citat:
Du hade fortfarande helt fel.

Det våld du tänker på har inte behövts på ett bra tag
Regeringen föreslår lagändringar i syfte att tydliggöra att varje människa har en ovillkorlig rätt till personlig och sexuell integritet och sexuellt självbestämmande. Det föreslås bl.a. följande:

• Gränsen för straffbar gärning ska gå vid om deltagandet i en sexuell aktivitet är frivilligt eller inte. Det ska inte längre krävas att gärningsmannen har använt sig av våld eller hot, eller utnyttjat offrets särskilt utsatta situation, för att kunna dömas för t.ex. våldtäkt.
Prop. 2017/18:177
Citera
2021-03-16, 21:35
Avslutad
Kan det vara c. wa*l*n som är bo? Han skriver om henne på sin blogg i dec 19.
Citera
2021-03-16, 21:36
Medlem
Larasofts avatar
Citat:

Det begrep jag naturligtvis, men männen invänder inte mot att det förekommit samlag alltså?
Citera
2021-03-16, 21:36
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det våld du tänker på har inte behövts på ett bra tag
Regeringen föreslår lagändringar i syfte att tydliggöra att varje människa har en ovillkorlig rätt till personlig och sexuell integritet och sexuellt självbestämmande. Det föreslås bl.a. följande:

• Gränsen för straffbar gärning ska gå vid om deltagandet i en sexuell aktivitet är frivilligt eller inte. Det ska inte längre krävas att gärningsmannen har använt sig av våld eller hot, eller utnyttjat offrets särskilt utsatta situation, för att kunna dömas för t.ex. våldtäkt.
Prop. 2017/18:177

Det var inte jag som påstod att det krävdes våld innan samtyckeslagen, det var sandkakan som givetvis hade fel i vanlig ordning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in