2021-03-16, 20:24
Medlem
Som sagt det är jättelätt att lösa problemet med alla "antivaxxers" eller "foliehattar" som ni vaccinälskar vill kalla det - live cam på när statsministern och andra högt uppsatta politiker tar vaccinet, och se till att det filmas från början till slut, att det är slumpmässigt valda läkare som plockar fram vaccindosen osv så det inte kan vara någon ofarlig random olja istället för vaccinet

Jag vaccinerar mig när jag ser live cam på att statsministern gör det.

Det ska även ta hans temperatur efteråt så man ser att han får feber och biverkningar, han kan inte vara den enda i hela världen som inte får några biverkningar av vaccinet.

Lövfen leder landet, då ska han föregå med gott exempel och bevisa att han vaccinerar sig, så kan vi följa efter.

Jag tycker absolut INGEN ska vaccinera sig förrän vi har fått se live bevis på hans vaccination på ett sätt som gör att det inte råder några tvivel om att det var vaccin som injicerades. Det är varken ett extremt eller ett orimligt krav...
Citera
2021-03-16, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Var försvann allt svammel om att barn och ungdomar INTE var smittbärare - nu är skolor och dagis drivande, vilket de inte var för bara någon månad sedan - nej, då var det så liten risk, om någon, att bli smittad den vägen, nu ser det annorlunda ut och varenda skola har massvis med fall och stängs ned, en efter en. Den valhänta behandlingen kring detta är självklart ekonomisk. Inga barn på dagis, ingen personal på sjukhus, företag och myndigheter, då föräldrarna måste pass på sina telningar i hemmen. Enkel matematik, men nu går det inte längre att smussla undan detta faktum som man tidigare så flagrant gjort.

Du ser och hör Tegnell harkla sig men han är bara en front för Svenskt Näringsliv. Carlson, Tegnell, Giesecke och Barrington Declaration är bara ombud för starka ekonomiska intressen. Stanna hemma när du är sjuk och tvätta händerna minst 20 sekunder. Stäng inte skolor och gränser.

Anledningen är givetvis att svenska storföretag skulle förlora väldigt mycket pengar i utebliven produktion och svensk export skulle krympa.
Citera
2021-03-16, 20:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Som sagt det är jättelätt att lösa problemet med alla "antivaxxers" eller "foliehattar" som ni vaccinälskar vill kalla det - live cam på när statsministern och andra högt uppsatta politiker tar vaccinet, och se till att det filmas från början till slut, att det är slumpmässigt valda läkare som plockar fram vaccindosen osv så det inte kan vara någon ofarlig random olja istället för vaccinet

Jag vaccinerar mig när jag ser live cam på att statsministern gör det.

Det ska även ta hans temperatur efteråt så man ser att han får feber och biverkningar, han kan inte vara den enda i hela världen som inte får några biverkningar av vaccinet.

Lövfen leder landet, då ska han föregå med gott exempel och bevisa att han vaccinerar sig, så kan vi följa efter.

Jag tycker absolut INGEN ska vaccinera sig förrän vi har fått se live bevis på hans vaccination på ett sätt som gör att det inte råder några tvivel om att det var vaccin som injicerades. Det är varken ett extremt eller ett orimligt krav...

Ställer inte statsministern upp på det spektaklet kan du få hålla till godo med en live cam på min vaccination
Citera
2021-03-16, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ni alarmister och hatare flyttar målstolpen hela jävla tiden.

Alla ska ha masker
Stäng hela samhället
Lås in alla ungdomar
Det är barnen och föräldrarnas fel
Ni dödar våra gamla
Varför vaccinerar ni oss inte jävla Tegnell massmördare
Varför vaccinerar ni så långsamt
Varför vaccinerar ni oss med det vaccinet
Varför ska vi ta ett vaccin
Ni dödar våra unga
Vaccin är livsfarligt

Det är så satans enkelt att vara motståndare när man hela tiden flyttar på den där satans jävla målstolpen.

Det är så jävla genomskinligt att detta inte handlar om att man bryr sig om Corona alls.

Det handlar om

1: Man är allmänt sådär lite flashbackigt bångstyrig och måste vara motståndare

2: Man hatar Sverige och svenskarna

3: Man får vara med i en mindre grupp ryggdunkare på internet

4: Man tror på allvar att sin röst spelar någon som helst roll i världen

Så jävla glad att Sverige inte styrs av ett gäng rädda kvinnor, hur mycket jag än hatar Löfven så lyssnar han i alla fall inte på alarmisterna. Bra
Jag kan se framför mig hur det suckas och stönas i korridorerna på FHM, när land efter land stoppar vaccinationsprogrammet för en bieffekt som drabbar en på miljonen, och trumman börjar eka på sociala medier.

Om alla svenskar mellan 70-79 år fick AZ:s vaccin så skulle alltså en drabbas av den här bieffekten.
Citera
2021-03-16, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ja, jag är löjligt förtjust i libanesisk och typ arabisk och turkisk mat och att ta tåget in till London en gång i veckan är ett trevligt tillfälle att äta en ok lunch men allt är ju i princip stängt nu. Det som finns till hands är typ standard-lunchen för en engelsk tjänsteman: en macka, en Snickers bar och en påse chips som man sköljer ned med en Cola. Urrrk.

Och så undrar folk varför de dör i COVID-19 i det här landet...

Och kl 11 är det Tea-time. Då blir det en stor kopp te med mjölk och några jaffa cakes från Tesco. Till lunch kl halv 2 var det en tur in till staden och köpa en sausage roll. Men jag brukade nöja mig med en tuna sandwich.
En gång kom en hemlös hund och tog en tugga av min sausage roll.

Byggjobbarna brukade börja dagen med en sausage roll och sen stod dom mest och rökte när det var rast.
Citera
2021-03-16, 20:44
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Helt normala covidsymptom om ej frekventa.
När antalet vaccinationer ökar kommer antaltet med symptom sannolikt öka de med.

Frågan är om det blir lika förekommande som bland infekterade...

Jo, så är det nog.

Endast 17 miljoner vaccinerade, och fortfarande räknar vi fallen i tiotal.
När det gäller infektion så har vi drygt 13.000 döda i Sverige med någonstans 1,5-3 miljoner smittade.

Tycker du det känns lika farligt med vaccinationen?
Citera
2021-03-16, 20:46
Medlem
En Finsk och en fransk variant som inte kan detekteras med PCR test.
Citera
2021-03-16, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det tvivlar jag starkt på (angående din sista mening) men vi får se som sagt.

Tja, vi får väl se, allt hittils pekar på att det sannolikt är lika bra att bli infekterad som vaccinerad om man är fullt frisk.

Har en över 90år släkting som var sjuk med c19 liknande symptom och sängliggande en vecka, var nog nära där men testade inte, är helt självgående utan hjälp i eget hem och kom tillbaka om än med kraftig hosta i över en månad (orkade börja äta igen)

Numera vaccinerad med pfizer med exakt samma symptom, en vecka i sängen med kraftig feber och åter nära, börjar hämta sig nu och ser fram emot nästa stick.....

Så, det kan mycket väl visa sig vara lika att bli vaccinerad som infekterad för en mycket stor del av befolkningen, tur bara att infektion inte är allvarlig för den stora majoriteten.

Kolla runt och fråga, många blir förvånade när de får höra hur det varit "i verkligheten" för de som varit infekterade och vilka biverkningar de vaccinerade har haft och hur siffrorna korrelererar om de har jämförbar hälsa...
Citera
2021-03-16, 20:51
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag kan se framför mig hur det suckas och stönas i korridorerna på FHM, när land efter land stoppar vaccinationsprogrammet för en bieffekt som drabbar en på miljonen, och trumman börjar eka på sociala medier.

Om alla svenskar mellan 70-79 år fick AZ:s vaccin så skulle alltså en drabbas av den här bieffekten.
Nej troligtvis inga.

Detta drabbar unga friska personer, eller yngre friskare personer. Det kan ju hända att vi kommer att se att de enbart vaccinerar äldre personer med AZ i framtiden. Det kan ju också hända att det bara var en leverans som var dålig.

Men det är väl bra att man tar en paus och undersöker. Det lär ju vara befogad med en paus, skulle inte blivit en så stor grej annars. Det är inte sociala medier som är anledning till pausen, är det inte lite väl att tro det?
Citera
2021-03-16, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ställer inte statsministern upp på det spektaklet kan du få hålla till godo med en live cam på min vaccination

Fast du leder inte landet, jag följer inte dig, så vad som händer dig är ganska så irrelevant. Om statsministern vill att hans folk ska vaccinera sig så får nog statsministern föregå med gott exempel först och främst.
Citera
2021-03-16, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Jo, så är det nog.

Endast 17 miljoner vaccinerade, och fortfarande räknar vi fallen i tiotal.
När det gäller infektion så har vi drygt 13.000 döda i Sverige med någonstans 1,5-3 miljoner smittade.

Tycker du det känns lika farligt med vaccinationen?

Har Ni siffrorna på blodproblem covid/vaccin?

Att antalet döda skall bli lika förutsätter att vaccinen är värre eller mycket värre än infektion då en stor del av de som skall avlida redan gjort det, de svagaste åker först.

Bland friska under 65 finns ingen anledning till vaccin då sjukdom och vaccin verkar ge likvärdiga symptom och datan är tydlig i att de inte belastar vården hårdare än vården klarar av.
Citera
2021-03-16, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...själv skulle jag vilja se Tegnell få AZ:s vaccin i direktsändning. Från den batch som han igår kallade "helt okej"...

Precis. HUR kan ingen journalist våga fråga om tegnell ska vaccinera sig och med vilket vaccin.

Jag kommer STARKT avråda alla jag känner att vaccinera sig förrän lövfen och tegnell gör detta själva i direktsändning. Det är absoluta minimumkrav för att kunna kräva att resterande folket ska vaccinera sig.

Hoppas fler inser hur sjukt och farligt det här vaccinet är och att varken tegnell eller någon högt uppsatt politiker kommer att vaccinera sig själva. Däremot kommer de självklart att få ett falskt "vaccinationsintyg" som de kan använda för att röra sig i samhället sen på ett sätt vi andra inte kommer kunna göra utan vaccin.

Detta är verkligheten om sossarna vinner nästa val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in